Page 117 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenciler fikirlerini belirtir. Sonrasında öğretmen simülasyonda Görsel 2’deki gibi
                               ilk hareketi verdirerek hemen ardından Görsel 3’teki gibi kuvvetlerin karşılıklı eşit
                               olmasını sağlar.



























                                                                Görsel 2






























                                                                Görsel 3
                               Öğrenciler bileşke kuvvet sıfır olduğunda vagonun sabit hızla hareketine devam et-
                               tiğini görürler ve bu durumu da defterlerine not alırlar. Sonrasında öğretmen çıkan
                               sonuçlardan  bileşke  kuvvet  sıfırken  ilk  durumda  cismin  durmaya  devam  ettiğini,
                               ikinci durumda sabit hızla hareketine devam ettiğini vurgular. Bu durumda öğren-
                               ciler cisimlerin hareketini koruma isteğinde olduğu çıkarımını yaparlar (İF3).
                               Öğrenciler konu hakkında beyin fırtınası yaparak eylemsizliğin cisimlerin kütlesin-
                               den dolayı, bulunduğu hareket durumunu koruma isteği olduğu çıkarımını yaparlar
                               (SF3, İF4).


                                                                                                         117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122