Page 117 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler fikirlerini belirtir. Sonrasında öğretmen simülasyonda Görsel 2’deki gibi
ilk hareketi verdirerek hemen ardından Görsel 3’teki gibi kuvvetlerin karşılıklı eşit
olmasını sağlar.
Görsel 2
Görsel 3
Öğrenciler bileşke kuvvet sıfır olduğunda vagonun sabit hızla hareketine devam et-
tiğini görürler ve bu durumu da defterlerine not alırlar. Sonrasında öğretmen çıkan
sonuçlardan bileşke kuvvet sıfırken ilk durumda cismin durmaya devam ettiğini,
ikinci durumda sabit hızla hareketine devam ettiğini vurgular. Bu durumda öğren-
ciler cisimlerin hareketini koruma isteğinde olduğu çıkarımını yaparlar (İF3).
Öğrenciler konu hakkında beyin fırtınası yaparak eylemsizliğin cisimlerin kütlesin-
den dolayı, bulunduğu hareket durumunu koruma isteği olduğu çıkarımını yaparlar
(SF3, İF4).
117