Page 113 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TEMA: KUVVET VE HAREKET
Etkinliğe FİZ.11.1.1. Newton Hareket Yasaları ile ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.11.1.1.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri a) Bileşke kuvvet ile cisimlerin hareketi arasındaki ilişkileri keşfeder.
b) Newton Hareket Yasaları'na yönelik genellemeler yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin hız ve ivme kavramlarını bildikleri, ilgili hesaplamaları yapabildikleri,
Temel Kabuller periyot ve frekans kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, Newton Hareket Yasaları’na yönelik genelleme yapmada zorluk yaşa-
İhtiyaçları yabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: İbni Sina’nın mekanikle ilgili çalışma ve görüşlerinin yer aldığı bir bilgi notu
öğrencilerle paylaşılabilir veya sınıfta sesli okunması sağlanabilir, konuyla ilgili bir
video izletilebilir.
İF2: Öğretmen, öğrencilerin simülasyonu daha rahat uygulamaları için adım adım,
basit ve somut yönergeler verebilir. Gösterip yaptırma tekniğini kullanarak önce
kendisi simülasyonun kullanımını örnekleyebilir. Öğrenciler için sözlü açıklamalara
daha fazla yer verilebilir.
İF3: Öğretmen, öğrenciler için simülasyonda göstermek istediği kuvvet miktarı ve
yönü ile hareket arasındaki ilişkiyi not alabilecekleri boş bir tabloyu öğrencilere
vererek tabloyu doldurmalarını isteyebilir.
İçerik İF4: Öğrencilerin Eylemsizlik Yasası’nı daha iyi kavramalarını sağlamak için EBA
portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/UHO5DvL
İF5: Öğretmen simülasyonda göstermek istediği cismin kütlesiyle uygulanan bileşke
kuvvetini, cismin hızında nasıl bir değişim olduğunu ve cismin ivme değerini not
alabilecekleri boş bir tabloyu öğrencilere vererek tabloyu doldurmalarını isteyebilir.
İF6: Öğretmen tabloyu kalın çizgiler, büyük puntolar veya renkli kalemler kullanarak
belirginleştirilebilir.
İF7: Öğrencilerin Dinamiğin Temel Yasası’nı daha iyi kavramalarını sağlamak için
EBA portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/6eczKu
İF8: Öğrencilerin Etki-Tepki Yasası’nı daha iyi kavramalarını sağlamak için EBA
portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/1RPBT7
SF1: Öğrenciler için ortaya bir sandalye konulabilir. İki öğrenciden, öğretmenin
vereceği yönergeler doğrultusunda sandalyeye farklı yönlerde kuvvet uygulama-
ları istenebilir. Uygulama devam ederken her bir durumda öğrencilerin uyguladığı
Süreç
kuvvetin yönünü, sandalyenin hareket etme durumunu ve hareket hızını gösteren
bir tablo, öğretmen tarafından tahtaya çizilir. Oklar ve semboller yardımıyla veriler
tabloya yerleştirilebilir.
113