Page 113 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.11.1.1. Newton Hareket Yasaları ile ilgili tümevarımsal akıl yürütebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.1.1.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       a) Bileşke kuvvet ile cisimlerin hareketi arasındaki ilişkileri keşfeder.
                               b) Newton Hareket Yasaları'na yönelik genellemeler yapar.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin hız ve ivme kavramlarını bildikleri, ilgili hesaplamaları yapabildikleri,
         Temel Kabuller        periyot ve frekans kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, Newton Hareket Yasaları’na yönelik genelleme yapmada zorluk yaşa-
         İhtiyaçları           yabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  İbni  Sina’nın  mekanikle  ilgili  çalışma  ve  görüşlerinin  yer  aldığı  bir  bilgi  notu
                               öğrencilerle paylaşılabilir veya sınıfta sesli okunması sağlanabilir, konuyla ilgili bir
                               video izletilebilir.
                               İF2: Öğretmen, öğrencilerin simülasyonu daha rahat uygulamaları  için adım adım,
                               basit ve somut yönergeler verebilir. Gösterip yaptırma tekniğini kullanarak önce
                               kendisi simülasyonun kullanımını örnekleyebilir. Öğrenciler için sözlü açıklamalara
                               daha fazla yer verilebilir.
                               İF3: Öğretmen, öğrenciler için simülasyonda göstermek istediği kuvvet miktarı ve
                               yönü  ile  hareket  arasındaki  ilişkiyi  not  alabilecekleri  boş  bir  tabloyu  öğrencilere
                               vererek tabloyu doldurmalarını isteyebilir.
         İçerik                İF4: Öğrencilerin Eylemsizlik Yasası’nı daha iyi kavramalarını sağlamak için EBA
                               portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/UHO5DvL
                               İF5: Öğretmen simülasyonda göstermek istediği cismin kütlesiyle uygulanan bileşke
                               kuvvetini,  cismin  hızında  nasıl  bir  değişim  olduğunu  ve  cismin  ivme  değerini  not
                               alabilecekleri boş bir tabloyu öğrencilere vererek tabloyu doldurmalarını isteyebilir.
                               İF6: Öğretmen tabloyu kalın çizgiler, büyük puntolar veya renkli kalemler kullanarak
                               belirginleştirilebilir.
                               İF7: Öğrencilerin Dinamiğin Temel Yasası’nı daha iyi kavramalarını sağlamak için
                               EBA portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/6eczKu
                               İF8:  Öğrencilerin  Etki-Tepki  Yasası’nı  daha  iyi  kavramalarını  sağlamak  için  EBA
                               portalda yer alan videodan yararlanılabilir. http://meb.ai/1RPBT7
                               SF1:  Öğrenciler  için  ortaya  bir  sandalye  konulabilir.  İki  öğrenciden,  öğretmenin
                               vereceği yönergeler doğrultusunda sandalyeye farklı yönlerde kuvvet uygulama-
                               ları istenebilir. Uygulama devam ederken her bir durumda öğrencilerin uyguladığı
         Süreç
                               kuvvetin yönünü, sandalyenin hareket etme durumunu ve hareket hızını gösteren
                               bir tablo, öğretmen tarafından tahtaya çizilir. Oklar ve semboller yardımıyla veriler
                               tabloya yerleştirilebilir.




                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118