Page 115 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hareketin Doğası
         Konu                  Newton Hareket Yasaları
                               Bileşke kuvvet ile cisimlerin hareketi arasındaki ilişkileri keşfetme
         Öğrenme Hedefleri
                               Newton Hareket Yasaları'na yönelik genellemeler yapma

                                 •  Kâğıt
                                 •  Etkileşimli Tahta
                                 •  Kalem
         Materyaller
                                 •  Öğrenci sayısı kadar Ek 1. Newton Menüsü çıktısı
                                 •  Yarım litrelik dolu su şişesi
                                 •  Yarım litrelik boş su şişesi

         Süre                  4 ders saati
                               Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, soru-cevap, esnek gruplar, beyin fırtınası, simü-
                               lasyon, öğrenme menüsü stratejisi ve gösteri yöntem ve tekniklerinden faydalanıl-
                               mıştır.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen öğrencilere dikkat çekmek amacıyla İbni Sina’nın
                               mekanik konusundaki çalışmalarından kısaca bahseder.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Öğrencilere yöneltilen farklı sorularla öğrencilerin çıkarımda
                               bulunmaları ve sonuca ulaşmaları sağlanmıştır.
                               Esnek Gruplar: Öğretmen öğrencileri sınıf mevcuduna uygun şekilde 3 gruba ayırır.
                               Her grupta simülasyonu etkileşimli tahtada deneyimleyecek birkaç gönüllü öğrenci
                               belirler. Daha sonra verilecek grup çalışması ödevinin, grubun tahtada uygulama-
                               sını göstereceği yasalarla ilgili olacağını söyler.
         Etkinlik Açıklaması
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen olasılıklı sorular sorarak öğrencileri farklı yönlerde dü-
                               şünmeye teşvik etmiştir.

                               Simülasyon: Öğrencilerin simülasyon yoluyla farklı durumları dijital olarak dene-
                               yimlemesi sağlanmıştır.

                               Öğrenme  Menüsü  Stratejisi:  Newton  Hareket  Yasalarını  kapsayan  öğrencilerin
                               çözmek istedikleri soruları kendilerinin seçebildiği kendi öğrenmelerini inşa edebi-
                               lecekleri farklılaştırma stratejisidir.
                               Gösteri: Gönüllü iki öğrenci tahtaya gelir. Öğrencilerden biri, uygun bir sınıf duvarı-
                               nın önüne yüzü duvara dönük olacak şekilde, tekerlekli ofis sandalyesini yerleştirir
                               ve sandalyeye oturur. Öğretmen öğrenciden duvarı itmesini ister. Öğrenci duvarı
                               ittiğinde sandalyenin geriye doğru gittiği gözlenir.
                               Öğretmen dolu ve boş su şişelerine yakın büyüklükte kuvvet uygular. Öğrencilerin
                               su  şişelerinin  hareketi  hakkındaki  yorumlarını  beyin  fırtınası  ortamı  oluşturarak
                               dinler. “Cisimlere kuvvet uyguladığımızda cisimlerin hareketinde nasıl değişiklikler
         Uygulama Süreci       gözlemleyebiliriz?” sorusunu sorar (SF1).
                               Gelen cevaplar doğrultusunda cisimlerin hangi durumlarda kuvvet uygulandığında
                               hareket  etmeyeceğini,  hangi  durumlarda  sabit  hızla  hareket  edebileceğini  veya
                               hangi durumlarda hızlanıp yavaşlayacağını; bunun yanında, cisimlerin hangi

                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120