Page 114 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Öğrencilerin gözlerini kapatıp sokakta bir market arabası ya da çocuk ara-
                               bası sürdüklerini hayal etmeleri istenebilir. Öğretmen “Size vereceğim yönergeler
                               doğrultusunda arabanın hareketinde nasıl değişiklikler olacağını hayal ediniz.” der.
                               Ardından; “Önünüze bir kasis çıktı.”, “Mıcırlı bir yola girdiniz.”, “Yoruldunuz.”, “Yokuş
                               aşağı gidiyorsunuz.”, “Dik bir rampaya tırmanıyorsunuz.” gibi yönergelerle araba-
                               nın nasıl bir harekette bulunacağını düşünmelerini isteyebilir.
                               SF3: Öğrencilerin dikkat sürelerine bağlı olarak etkinlik kısaltılabilir, öğrencilerin
                               kısa molalar vermesi sağlanarak dikkatlerini toplamaları kolaylaştırılabilir.
                               SF4: Öğretmen, öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmesini sağlamak için her
                               öğrencinin sıra arkadaşıyla eş olmasını ve sıranın üzerine koyacakları herhangi bir
                               nesneyi kendisinin vereceği yönergelere uygun olarak itmelerini ve sonuçları birlik-
                               te değerlendirmelerini isteyebilir.

                               ÜF1: Öğrencilerden, simülasyonlar ve derste yapılan uygulamalardan anladıklarını
         Ürün
                               konu edinen bir karikatür, resim, slogan tasarlamaları istenebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğrencilerin tekerlekli ofis sandalyesi ile rahat hareket edebilmeleri için
         Ortamı Düzenlemeleri  sınıfta gerekli sıra düzenlemeleri yapılabilir.





















































    114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119