Page 114 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğrencilerin gözlerini kapatıp sokakta bir market arabası ya da çocuk ara-
bası sürdüklerini hayal etmeleri istenebilir. Öğretmen “Size vereceğim yönergeler
doğrultusunda arabanın hareketinde nasıl değişiklikler olacağını hayal ediniz.” der.
Ardından; “Önünüze bir kasis çıktı.”, “Mıcırlı bir yola girdiniz.”, “Yoruldunuz.”, “Yokuş
aşağı gidiyorsunuz.”, “Dik bir rampaya tırmanıyorsunuz.” gibi yönergelerle araba-
nın nasıl bir harekette bulunacağını düşünmelerini isteyebilir.
SF3: Öğrencilerin dikkat sürelerine bağlı olarak etkinlik kısaltılabilir, öğrencilerin
kısa molalar vermesi sağlanarak dikkatlerini toplamaları kolaylaştırılabilir.
SF4: Öğretmen, öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmesini sağlamak için her
öğrencinin sıra arkadaşıyla eş olmasını ve sıranın üzerine koyacakları herhangi bir
nesneyi kendisinin vereceği yönergelere uygun olarak itmelerini ve sonuçları birlik-
te değerlendirmelerini isteyebilir.
ÜF1: Öğrencilerden, simülasyonlar ve derste yapılan uygulamalardan anladıklarını
Ürün
konu edinen bir karikatür, resim, slogan tasarlamaları istenebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğrencilerin tekerlekli ofis sandalyesi ile rahat hareket edebilmeleri için
Ortamı Düzenlemeleri sınıfta gerekli sıra düzenlemeleri yapılabilir.
114