Page 110 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Her grup simülasyonda sadece kendilerine ait nicelikleri değiştirip diğer nicelikleri
sabit bırakır ve yay sarkacının periyodunun nasıl değiştiğini not alırlar (SF4, İF3).
Her bir grup kendi aralarında bir sözcü seçip elde ettikleri sonucu sunum ya da ra-
por hazırlayarak sınıfta paylaşır. Öğretmen tüm sonuçları tahtaya listeler. Böylelik-
le yay sabiti, kütle, çekim ivmesi ve genlik niceliklerinin yay sarkacının periyodunu
nasıl etkilediğine ulaşılmış olur.
Öğrenciler; derse aktif katılım durumlarına, sunum/rapor hazırlama ve sunma be-
Değerlendirme
cerilerine göre kontrol listesi verilerek değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
110