Page 110 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



































                               Her grup simülasyonda sadece kendilerine ait nicelikleri değiştirip diğer nicelikleri
                               sabit bırakır ve yay sarkacının periyodunun nasıl değiştiğini not alırlar (SF4, İF3).
                               Her bir grup kendi aralarında bir sözcü seçip elde ettikleri sonucu sunum ya da ra-
                               por hazırlayarak sınıfta paylaşır. Öğretmen tüm sonuçları tahtaya listeler. Böylelik-
                               le yay sabiti, kütle, çekim ivmesi ve genlik niceliklerinin yay sarkacının periyodunu
                               nasıl etkilediğine ulaşılmış olur.
                               Öğrenciler; derse aktif katılım durumlarına, sunum/rapor hazırlama ve sunma be-
         Değerlendirme
                               cerilerine göre kontrol listesi verilerek değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)



















    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115