Page 105 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, “Mekanik bir dalga olan su dalgasının yayılma sürati bulunduğu ortama
bağlı ise boşlukta da yayılabilen elektromanyetik dalgaların da sürati ortama bağlı
olabilir mi?” sorusunu sınıfa yöneltir (SF4).
Öğrenciler tahminlerini sınıfla paylaşırlar. Yapılan tahminler sınıfça tartışılır. Öğ-
retmen rehberliğinde elektromanyetik dalgaların da süratinin ortama bağlı olduğu
sonucuna ulaşılır.
Öğretmen öğrencilerden dalga süratinin ortama bağlılığını yansıtacak sloganlar
oluşturmasını isteyebilir (ÜF3). Yine öğretmen performans ödevi olarak ses dalga-
larının demir, su ve hava ortamlarında sıcaklığa bağlı olacak şekilde yayılma sürat-
lerini gösteren bir tablo hazırlamalarını isteyebilir.
Öğrenciler, evdeki öğrenmelerini sınıf ortamına aktarmalarına, istasyon çalışma-
sında ve deneysel çalışmada gösterdikleri performanslarına, çalışma kağıtlarında
Değerlendirme
verdikleri cevaplarına, beyin fırtınası sırasındaki katılım durumlarına ve şema oluş-
turmadaki becerilerine göre kontrol listesi verilerek değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin uzatılmış zaman, al-
Kullanılan Evrensel ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Örneğin sözlü,
yazılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Örneğin dijital kopyalar,
interaktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
105