Page 102 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Derinlemesine Dalga Keşfi
                               Dalgaların özellikleri ve sınıflandırılması
         Konu
                               Dalgaların yayılma süratini etkileyen etmenler
                               Dalgaların özelliklerini belirleme

                               Dalgaları titreşim doğrultusu ve taşıdığı enerjiye göre gruplandırma
                               Dalgaları enine, boyuna, hem enine hem boyuna, mekanik ve elektromanyetik ola-
                               rak adlandırma
                               Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri tahmin etme
         Öğrenme Hedefleri
                               Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratini karşılaştırma

                               Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratlerine ilişkin sonuç çıkarma
                               Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerde bulunma
                               Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerinin geçerliliğini sorgu-
                               lama
                                 •  Yazı Tahtası

                                 •  Kalem
                                 •  Çalışma kağıtları
                                 •  Afiş ve görseller
         Materyaller
                                 •  Leğen
                                 •  Cetvel
                                 •  Su

                                 •  Kronometre
         Süre                  4 ders saati
                               Bu etkinlikte; araştırma ve bağımsız çalışma, esnek gruplama, beyin fırtınası, is-
                               tasyon, grafik ve tablo hazırlama, öğrenci öz değerlendirmeleri,soru-cevap, deney,
                               doğrudan anlatım yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır.

                               Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğretmen dalgaları farklı özelliklerine göre sınıf-
                               landırmak için öğrencilerden su, ses, yay, deprem ve elektromanyetik dalga içeren
                               fotoğraf veya video gibi öğretim materyallerini, EBA ve OGM Materyal portalların-
                               dan araştırıp derse hazırlıklı gelmelerini ister.
         Etkinlik Açıklaması   Esnek Gruplama: Öğrencilere kendi gruplarını seçme ya da öğretmenin uygun gör-
                               düğü sayıda gruplara ayrılma seçenekleri sunulur.
                               İstasyon Tekniği: 4 farklı istasyon oluşturulur.
                               Beyin Fırtınası: Çalışma kağıtlarında bulunan sorular öğretmen rehberliğinde tar-
                               tışılıp cevaplanır.
                               Öğretmen, “Mekanik bir dalga olan su dalgasının yayılma sürati bulunduğu ortama
                               bağlı ise boşlukta da yayılabilen elektromanyetik dalgaların da sürati ortama bağlı
                               mıdır?” sorusunu sınıfa yöneltir. Öğrenciler tahminlerini sınıfla paylaşırlar.


    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107