Page 102 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Derinlemesine Dalga Keşfi
Dalgaların özellikleri ve sınıflandırılması
Konu
Dalgaların yayılma süratini etkileyen etmenler
Dalgaların özelliklerini belirleme
Dalgaları titreşim doğrultusu ve taşıdığı enerjiye göre gruplandırma
Dalgaları enine, boyuna, hem enine hem boyuna, mekanik ve elektromanyetik ola-
rak adlandırma
Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri tahmin etme
Öğrenme Hedefleri
Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratini karşılaştırma
Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratlerine ilişkin sonuç çıkarma
Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerde bulunma
Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerinin geçerliliğini sorgu-
lama
• Yazı Tahtası
• Kalem
• Çalışma kağıtları
• Afiş ve görseller
Materyaller
• Leğen
• Cetvel
• Su
• Kronometre
Süre 4 ders saati
Bu etkinlikte; araştırma ve bağımsız çalışma, esnek gruplama, beyin fırtınası, is-
tasyon, grafik ve tablo hazırlama, öğrenci öz değerlendirmeleri,soru-cevap, deney,
doğrudan anlatım yöntem ve tekniklerinden faydalanılmıştır.
Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğretmen dalgaları farklı özelliklerine göre sınıf-
landırmak için öğrencilerden su, ses, yay, deprem ve elektromanyetik dalga içeren
fotoğraf veya video gibi öğretim materyallerini, EBA ve OGM Materyal portalların-
dan araştırıp derse hazırlıklı gelmelerini ister.
Etkinlik Açıklaması Esnek Gruplama: Öğrencilere kendi gruplarını seçme ya da öğretmenin uygun gör-
düğü sayıda gruplara ayrılma seçenekleri sunulur.
İstasyon Tekniği: 4 farklı istasyon oluşturulur.
Beyin Fırtınası: Çalışma kağıtlarında bulunan sorular öğretmen rehberliğinde tar-
tışılıp cevaplanır.
Öğretmen, “Mekanik bir dalga olan su dalgasının yayılma sürati bulunduğu ortama
bağlı ise boşlukta da yayılabilen elektromanyetik dalgaların da sürati ortama bağlı
mıdır?” sorusunu sınıfa yöneltir. Öğrenciler tahminlerini sınıfla paylaşırlar.
102