Page 99 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ampermetreler oklar ile gösterilen tellere, voltmetre ise yine lambanın uçlarına
bağlanır. Bu değerler şekildeki tabloya not edilir.
Üreteç
Ana Kol Akımı
Pil Sayısı Gerilim (Volt) Kolundaki Akım
(Amper)
(Amper)
2
3
Öğrencilerden daha önce kumanda ve el fenerinin çalışma şekilleri ile ilgili elde edi-
len sonuçlar ile simülasyondan elde edilen sonuçları birleştirerek üreteç ömrü ile
akım arasındaki ilişkiyi sorgulamaları istenir.
Sınıfça yapılan tartışmalardan sonra üreteçlerin seri bağlanmasının ana kol akımı-
nı artırdığı sonucuna ulaşılır. Benzer şekilde üreteçlerin paralel bağlanmasının ise
her bir üreteçten geçen akımın daha az olmasına ve dolayısıyla üreteçlerin ömrü-
nün daha uzun olmasına neden olduğu sonucuna ulaşılır.
Tüm bu süreçler sonunda öğrencilerden üretecin tükenme süresi ve üreteçten ge-
çen akım arasındaki ilişkiyi oluşturmaları istenir.
Öğrencilerden performans ödevi olarak simülasyonda oluşturdukları bir devreyi
gerçek üreteç ve lambalarla kurmaları istenir (ÜF1).
Öğrenciler, simülasyon deneylerine katılım durumları ve performans ödevi beceri-
Değerlendirme
lerine göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde öğrencilerin rahat hareket edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
99