Page 99 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Ampermetreler  oklar  ile  gösterilen  tellere,  voltmetre  ise  yine  lambanın  uçlarına
                               bağlanır. Bu değerler şekildeki tabloya not edilir.

                                                                                        Üreteç
                                                                     Ana Kol Akımı
                                       Pil Sayısı     Gerilim (Volt)                Kolundaki Akım
                                                                        (Amper)
                                                                                        (Amper)
                                           2

                                           3

                               Öğrencilerden daha önce kumanda ve el fenerinin çalışma şekilleri ile ilgili elde edi-
                               len sonuçlar ile simülasyondan elde edilen sonuçları birleştirerek üreteç ömrü ile
                               akım arasındaki ilişkiyi sorgulamaları istenir.

                               Sınıfça yapılan tartışmalardan sonra üreteçlerin seri bağlanmasının ana kol akımı-
                               nı artırdığı sonucuna ulaşılır. Benzer şekilde üreteçlerin paralel bağlanmasının ise
                               her bir üreteçten geçen akımın daha az olmasına ve dolayısıyla üreteçlerin ömrü-
                               nün daha uzun olmasına neden olduğu sonucuna ulaşılır.

                               Tüm bu süreçler sonunda öğrencilerden üretecin tükenme süresi ve üreteçten ge-
                               çen akım arasındaki ilişkiyi oluşturmaları istenir.

                               Öğrencilerden  performans  ödevi  olarak  simülasyonda  oluşturdukları  bir  devreyi
                               gerçek üreteç ve lambalarla kurmaları istenir (ÜF1).

                               Öğrenciler, simülasyon deneylerine katılım durumları ve performans ödevi beceri-
         Değerlendirme
                               lerine göre kontrol listesi ile değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde öğrencilerin rahat hareket edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme














                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104