Page 100 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 17
TEMA: DALGALAR
Etkinliğe FİZ.10.4.2. Dalgaları özelliklerine göre sınıflandırabilme
Dönüştürülecek FİZ.10.4.3. Dalgaların yayılma süratini etkileyen etmenlere ilişkin bilimsel gözleme
Öğrenme Çıktıları dayalı tahmin yapabilme
FİZ.10.4.2.
a) Dalgaların özelliklerini belirler.
b) Dalgaları titreşim doğrultusu ve taşıdığı enerjiye göre gruplandırır.
c) Dalgaları enine, boyuna, hem enine hem boyuna, mekanik ve elektromanyetik
olarak adlandırır.
Basamaklandırılmış FİZ.10.4.3.
Bilgi Birimleri a) Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri tahmin eder.
b) Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratini karşılaştırır.
c) Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratlerine ilişkin sonuç çıkarır.
ç) Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerde bulunur.
d) Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerinin geçerliliğini sor-
gular.
Öğrencilerin dönme, öteleme ve titreşim gibi hareket çeşitlerinin özelliklerini bildiği,
Ön Koşul Beceriler/ ses dalgalarının yayılma süratinin ortamın özelliklerine göre değiştiği bilgisine sahip
Temel Kabuller olduğu, uzunluk ve zaman ölçümü yapabildiği ve süratin matematiksel modelini
kullanabildiği kabul edilmektedir.
Dalgaların özelliklerini belirlemekte zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Dalgaları sınıflandırmada zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri öğrenmede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere ders içeriğini, temel kavramları ve önemli bilgileri vurgulayan me-
tinler sunulabilir. Bu materyaller, öğrencilerin konuları tekrar etmelerine ve önemli
noktaları hatırlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca metinlerdeki içerik, farklı öğren-
me seviyelerine hitap edecek şekilde hazırlanabilir.
İF2: İstasyondaki materyalleri destekleyici, konuyla ilgili sesli anlatımlar, sesli mobil
öğrenme cihazları ile istasyonun basamakları hakkında sesli bilgilendirmeler sunu-
labilir.
İçerik
İF3: Çalışma kağıtları oluşturulurken açık uçlu sorular yerine çoktan seçmeli, boşluk
doldurma ya da doğru/yanlış etkinliklerine yer verilerek sorular çeşitlendirilebilir.
İF4: Öğretmen öğrencileri yönlendirmek ve gerektiğinde ek açıklamalar yapmak
için istasyonlara liderlik edebilir ve öğrencilerin soruları cevaplayabilmeleri için çe-
şitli ipuçları sunabilir.
İF5: Öğretmen gerek gördüğü durumda şemanın önceden hazırlanmış kopyasını
öğrenciye verebilir.
100