Page 100 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17


        TEMA: DALGALAR

         Etkinliğe             FİZ.10.4.2. Dalgaları özelliklerine göre sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek        FİZ.10.4.3. Dalgaların yayılma süratini etkileyen etmenlere ilişkin bilimsel gözleme
         Öğrenme Çıktıları     dayalı tahmin yapabilme

                               FİZ.10.4.2.
                               a) Dalgaların özelliklerini belirler.
                               b) Dalgaları titreşim doğrultusu ve taşıdığı enerjiye göre gruplandırır.
                               c) Dalgaları enine, boyuna, hem enine hem boyuna, mekanik ve elektromanyetik
                               olarak adlandırır.
         Basamaklandırılmış    FİZ.10.4.3.
         Bilgi Birimleri       a) Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri tahmin eder.

                               b) Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratini karşılaştırır.
                               c) Dalgaların farklı ortamlardaki yayılma süratlerine ilişkin sonuç çıkarır.
                               ç) Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerde bulunur.
                               d) Elektromanyetik dalgaların yayılma sürati ile ilgili tahminlerinin geçerliliğini sor-
                               gular.
                               Öğrencilerin dönme, öteleme ve titreşim gibi hareket çeşitlerinin özelliklerini bildiği,
         Ön Koşul Beceriler/   ses dalgalarının yayılma süratinin ortamın özelliklerine göre değiştiği bilgisine sahip
         Temel Kabuller        olduğu,  uzunluk  ve  zaman  ölçümü  yapabildiği  ve  süratin  matematiksel  modelini
                               kullanabildiği kabul edilmektedir.
                               Dalgaların özelliklerini belirlemekte zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Dalgaları sınıflandırmada zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Dalgaların yayılma süratine etki eden etmenleri öğrenmede zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere ders içeriğini, temel kavramları ve önemli bilgileri vurgulayan me-
                               tinler sunulabilir. Bu materyaller, öğrencilerin konuları tekrar etmelerine ve önemli
                               noktaları hatırlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca metinlerdeki içerik, farklı öğren-
                               me seviyelerine hitap edecek şekilde hazırlanabilir.

                               İF2: İstasyondaki materyalleri destekleyici, konuyla ilgili  sesli anlatımlar, sesli mobil
                               öğrenme cihazları ile istasyonun basamakları hakkında sesli bilgilendirmeler sunu-
                               labilir.
         İçerik
                               İF3: Çalışma kağıtları oluşturulurken açık uçlu sorular yerine çoktan seçmeli, boşluk
                               doldurma ya da doğru/yanlış etkinliklerine yer verilerek sorular çeşitlendirilebilir.

                               İF4: Öğretmen öğrencileri yönlendirmek ve gerektiğinde ek açıklamalar yapmak
                               için istasyonlara liderlik edebilir ve öğrencilerin soruları cevaplayabilmeleri için çe-
                               şitli ipuçları sunabilir.

                               İF5: Öğretmen gerek gördüğü durumda şemanın önceden hazırlanmış kopyasını
                               öğrenciye verebilir.




    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105