Page 96 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Enerjinin Gücü Adına
         Konu                  Üreteçlerin Bağlanması
                               Üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlama
         Öğrenme Hedefleri     Üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam potansiyel far-
                               kı, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belirleme
                                 •  Etkileşimli tahta

                                 •  Kâğıt
         Materyaller             •  Kalem
                                 •  Televizyon kumandası

                                 •  El feneri
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte soru-cevap, grup tartışması, problem çözme, deney tabanlı öğrenme,
                               performans ödevleri yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru Cevap Yöntemi: Öğrencilere üreteçle çalışan el feneri ve kumandanın görev-
                               leri ve yapısı ile ilgili sorular sorulur. Öğrencilerden kumanda ile el fenerinin günlük
                               hayatta kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarına göre çalışma şekillerini karşı-
                               laştırmaları istenir.
                               Grup Tartışması: Öğretmen tahtaya “el feneri” ve “kumanda” yazarak öğrenciler-
                               den gelen cevapları sınıfla tartışarak ve dönütler sağlayarak tahtaya listeler. Öğ-
                               rencilerden daha önce kumanda ve el fenerinin çalışma şekilleri ile ilgili elde edilen
         Etkinlik Açıklaması   sonuçlar ile simülasyondan elde edilen sonuçları birleştirerek üreteç ömrü ile akım
                               arasındaki ilişkiyi sorgulamaları istenir.
                               Problem Çözme: Kumandanın günlük hayatta el fenerine göre daha sık kullanılıyor
                               olmasından dolayı kumandada kullanılan üreteçlerin daha uzun ömürlü olması ge-
                               rektiği sonucuna ulaşılır.
                               Deney  Tabanlı  Öğrenme:  Öğretmen  etkileşimli  tahtadan  http://meb.ai/437lhU
                               linkini  açar.  Simülasyonu  kullanarak  üreteçleri  farklı  şekilde  bağlayan  öğretmen
                               voltmetre ve ampermetre yardımıyla gerilim ve akım değerlerini ölçer.
                               Performans Ödevi: Öğrencilere performans ödevi olarak simülasyonda oluşturdu-
                               ğu bir devreyi gerçek üreteç ve lambalarla kurmaları söylenir.
                               Öğretmen sınıfa bir televizyon kumandası ve el feneri getirir (FÖOD1). Öğrencilere
                               üreteçle çalışan bu iki aletin görevleri ve yapısı ile ilgili sorular sorar. Öğrencilerden
                               kumanda ile el fenerinin günlük hayatta kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarı-
                               na göre çalışma şekillerini karşılaştırmalarını ister (SF1).
         Uygulama Süreci       Öğretmen tahtaya “el feneri” ve “kumanda” yazarak öğrencilerden gelen cevapları
                               sınıfla tartışarak ve dönütler sağlayarak tahtaya listeler (İF1).
                               Kumandanın günlük hayatta el fenerine göre daha sık kullanılıyor olmasından do-
                               layı kumandada kullanılan üreteçlerin daha uzun ömürlü olması gerektiği sonucu-
                               na ulaşılır.




    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101