Page 96 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Enerjinin Gücü Adına
Konu Üreteçlerin Bağlanması
Üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlama
Öğrenme Hedefleri Üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam potansiyel far-
kı, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belirleme
• Etkileşimli tahta
• Kâğıt
Materyaller • Kalem
• Televizyon kumandası
• El feneri
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, grup tartışması, problem çözme, deney tabanlı öğrenme,
performans ödevleri yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru Cevap Yöntemi: Öğrencilere üreteçle çalışan el feneri ve kumandanın görev-
leri ve yapısı ile ilgili sorular sorulur. Öğrencilerden kumanda ile el fenerinin günlük
hayatta kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarına göre çalışma şekillerini karşı-
laştırmaları istenir.
Grup Tartışması: Öğretmen tahtaya “el feneri” ve “kumanda” yazarak öğrenciler-
den gelen cevapları sınıfla tartışarak ve dönütler sağlayarak tahtaya listeler. Öğ-
rencilerden daha önce kumanda ve el fenerinin çalışma şekilleri ile ilgili elde edilen
Etkinlik Açıklaması sonuçlar ile simülasyondan elde edilen sonuçları birleştirerek üreteç ömrü ile akım
arasındaki ilişkiyi sorgulamaları istenir.
Problem Çözme: Kumandanın günlük hayatta el fenerine göre daha sık kullanılıyor
olmasından dolayı kumandada kullanılan üreteçlerin daha uzun ömürlü olması ge-
rektiği sonucuna ulaşılır.
Deney Tabanlı Öğrenme: Öğretmen etkileşimli tahtadan http://meb.ai/437lhU
linkini açar. Simülasyonu kullanarak üreteçleri farklı şekilde bağlayan öğretmen
voltmetre ve ampermetre yardımıyla gerilim ve akım değerlerini ölçer.
Performans Ödevi: Öğrencilere performans ödevi olarak simülasyonda oluşturdu-
ğu bir devreyi gerçek üreteç ve lambalarla kurmaları söylenir.
Öğretmen sınıfa bir televizyon kumandası ve el feneri getirir (FÖOD1). Öğrencilere
üreteçle çalışan bu iki aletin görevleri ve yapısı ile ilgili sorular sorar. Öğrencilerden
kumanda ile el fenerinin günlük hayatta kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarı-
na göre çalışma şekillerini karşılaştırmalarını ister (SF1).
Uygulama Süreci Öğretmen tahtaya “el feneri” ve “kumanda” yazarak öğrencilerden gelen cevapları
sınıfla tartışarak ve dönütler sağlayarak tahtaya listeler (İF1).
Kumandanın günlük hayatta el fenerine göre daha sık kullanılıyor olmasından do-
layı kumandada kullanılan üreteçlerin daha uzun ömürlü olması gerektiği sonucu-
na ulaşılır.
96