Page 94 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
TEMA: ELEKTRİK
Etkinliğe FİZ.10.3.5. Üreteçlerin bağlanma türüne göre devreye sağladıkları potansiyel far-
Dönüştürülecek ka ilişkin bilimsel çıkarım yapabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.10.3.5.
a) Üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlar.
Basamaklandırılmış b) Üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam potansiyel
Bilgi Birimleri fark, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ü-
zere veri toplayarak kaydeder.
c) Elde ettiği verileri yorumlayarak değerlendirir.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin basit elektrik devresini ve Ohm Yasası'nı bildiği, basit elektrik
Temel Kabuller devresinde ampermetre ve voltmetre ile ölçüm yapabildiği kabul edilmektedir.
Öğrenciler üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlamakta zorluk ya-
şayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam po-
tansiyel farkı, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belir-
lemekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler için kullanılan yazı puntoları büyütülebilir, renkli kalemler kullanıla-
bilir. Ayrıca etkileşimli tahtaya kumanda ve el fenerinin fotoğrafları, alt kısımların-
İçerik da boşluk kalacak şekilde yansıtılarak gelen yanıtlar buraya yazılabilir.
İF2: Uyaranları çeşitlendirmek için öğrencilerin el feneri, kumanda ve üreteçlere
dokunmaları ve incelemeleri sağlanabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için önceden hazırlanmış sorular sorularak,
kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarını gösteren basit grafikler sunularak veya
küçük grup tartışmaları düzenlenerek bu öğrencilerin etkinliğe katkıda bulunmala-
rı teşvik edilebilir.
SF2: Cevap vermekte güçlük yaşayan öğrencilerden evlerinde üreteç ile çalışan
aletlere örnekler vermeleri, bu aletlerin kaç üreteçle çalıştığını ve üreteçlerin nasıl
yerleştirildiğini sıra arkadaşlarıyla tartışmaları istenebilir.
Süreç
SF3: Derse katılımda güçlük yaşayan öğrenciler için öğretmen üreteçleri aletlerden
çıkartarak öğrencilere verir ve üreteçleri aletlere doğru ve yanlış şekillerde yerleşti-
rerek onlardan aletlerin çalışma durumlarını not etmelerini ister.
SF4: Öğretmen öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak için
sınıfı uygun şekilde gruplara ayırabilir. Öğrencilere yönergeler dağıtarak sırasıyla
simülasyonu kullanmalarını ve devreyi kendilerinin oluşturmalarını isteyebilir. Daha
sonra elde edilen sonuçlar grup tarafından tüm sınıfla paylaşılarak tartışılabilir.
ÜF1: Öğrencilerden üreteçlerin farklı bağlandığı devreler kurmaları istenebilir. Öğ-
Ürün renciler, üreteçlerin bağlanma şekillerine göre lambanın parlaklığının nasıl değişti-
ğini gösteren bir video çekimi yapabilirler.
94