Page 94 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16


        TEMA: ELEKTRİK
         Etkinliğe             FİZ.10.3.5. Üreteçlerin bağlanma türüne göre devreye sağladıkları potansiyel far-
         Dönüştürülecek        ka ilişkin bilimsel çıkarım yapabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.10.3.5.
                               a)  Üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlar.
         Basamaklandırılmış    b)  Üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam potansiyel
         Bilgi Birimleri       fark, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ü-
                               zere veri toplayarak kaydeder.
                               c)  Elde ettiği verileri yorumlayarak değerlendirir.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  basit  elektrik  devresini  ve  Ohm  Yasası'nı  bildiği,  basit  elektrik
         Temel Kabuller        devresinde ampermetre ve voltmetre ile ölçüm yapabildiği kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler üreteçlerin seri ve paralel bağlanma türlerini tanımlamakta zorluk ya-
                               şayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Öğrenciler üreteçlerin seri ve paralel bağlanması durumunda devrenin toplam po-
                               tansiyel farkı, ana kol akımı ve üreteçlerin tükenme süreleri arasındaki ilişkiyi belir-
                               lemekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrenciler için kullanılan yazı puntoları büyütülebilir, renkli kalemler kullanıla-
                               bilir. Ayrıca etkileşimli tahtaya kumanda ve el fenerinin fotoğrafları, alt kısımların-
         İçerik                da boşluk kalacak şekilde yansıtılarak gelen yanıtlar buraya yazılabilir.
                               İF2: Uyaranları çeşitlendirmek için öğrencilerin el feneri, kumanda ve üreteçlere
                               dokunmaları ve incelemeleri sağlanabilir.

                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için önceden hazırlanmış sorular sorularak,
                               kullanım sıklığı ve harcadığı enerji miktarını gösteren basit grafikler sunularak veya
                               küçük grup tartışmaları düzenlenerek bu öğrencilerin etkinliğe katkıda bulunmala-
                               rı teşvik edilebilir.
                               SF2:  Cevap  vermekte  güçlük  yaşayan  öğrencilerden  evlerinde  üreteç  ile  çalışan
                               aletlere örnekler vermeleri, bu aletlerin kaç üreteçle çalıştığını ve üreteçlerin nasıl
                               yerleştirildiğini sıra arkadaşlarıyla tartışmaları istenebilir.
         Süreç
                               SF3: Derse katılımda güçlük yaşayan öğrenciler için öğretmen üreteçleri aletlerden
                               çıkartarak öğrencilere verir ve üreteçleri aletlere doğru ve yanlış şekillerde yerleşti-
                               rerek onlardan aletlerin çalışma durumlarını not etmelerini ister.
                               SF4:  Öğretmen  öğrencilerin  yaparak  ve  yaşayarak  öğrenmelerini  sağlamak  için
                               sınıfı uygun şekilde gruplara ayırabilir. Öğrencilere yönergeler dağıtarak sırasıyla
                               simülasyonu kullanmalarını ve devreyi kendilerinin oluşturmalarını isteyebilir. Daha
                               sonra elde edilen sonuçlar grup tarafından tüm sınıfla paylaşılarak tartışılabilir.
                               ÜF1: Öğrencilerden üreteçlerin farklı bağlandığı devreler kurmaları istenebilir. Öğ-
         Ürün                  renciler, üreteçlerin bağlanma şekillerine göre lambanın parlaklığının nasıl değişti-
                               ğini gösteren bir video çekimi yapabilirler.



    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99