Page 93 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
Fizik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Seri ve paralel bağlı dirençlerin eş değer direncinin nasıl hesaplandığını öğrenen
öğrenciler, bu bilgileri kullanarak Şekil 3 ve Şekil 4’teki birleşik devrelerin eş değer
dirençlerini ve ana kol akımlarını hesaplar (ÜF1).
Öğrendiklerini pekiştirmeleri için OGM Materyal ve EBA portallarından konu ile il-
gili testlerle öğrenciler ödevlendirilir.
Öğrenciler, ödevlendirildikleri EBA ve OGM Materyal portallarından çözdükleri
Değerlendirme
testlerin cevap anahtarlarını kontrol ederek öz değerlendirme yapar.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
93