Page 101 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101

Fizik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF6: Güney ya da Kuzey Kutbu’nun resmi ile bir çöl resmi etkileşimli tahtadan açı-
                               larak öğrencilere, “Sizce hangi ortamda ses daha hızlı yayılır?” sorusu sorulabilir.
                               Benzer şekilde bir sualtı ile sahil kenarı resmi etkileşimli tahtadan açılarak öğrenci-
                               lere, “Sizce hangi ortamda ses daha hızlı yayılır?” sorusu sorulabilir.
                               SF1: Öğrencilerin farklı sorunlara çözüm üretebilme becerilerini geliştirebilmeleri
                               için süreç, yönlendirici sorularla çeşitlendirilebilir. Örneğin; süreç, “Uzay boşluğun-
                               da iki kişi sesli bir şekilde iletişim sağlayabilir mi?” şeklinde tasarlanarak öğrencile-
                               rin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi için fırsat verilebilir.

         Süreç                 SF2: Ölçüm yapmak yerine hazır derecelendirilmiş kap kullanılabilir.
                               SF3: Çalışma gruplarından biri seçilerek bu grubun yaptığı ölçümler, öğretmen ta-
                               rafından tablolaştırılarak tahtaya çizilebilir.

                               SF4: Cevap vermeyi kolaylaştırmak için öğrencilerden ışığın özelliklerini düşünme-
                               leri ve bu doğrultuda cevap vermeleri istenebilir.

                               ÜF1: Öğrencilerin istasyonlarda deneyimleyerek öğrendikleri bilgileri pekiştirebil-
                               meleri için kavram haritası oluşturmaları istenebilir.
                               ÜF2: Öğrenciler defterlerini sıra arkadaşlarıyla değiştirerek birbirlerinin çalışma-
                               larını inceleyebilirler. Öğrencilerden birbirlerinin başarılı yönlerini vurgulamaları ya
         Ürün                  da gelişmesi gereken alanlarını belirttikleri yapıcı geri bildirimler vermeleri istene-
                               bilir.

                               ÜF3:  Öğretmen  öğrencilerden,  dalgaların  yayılma  süratini  etkileyen  etmenleri
                               günlük hayattan örnekler vererek açıklayacakları kısa bir video çekmelerini ve sı-
                               nıfla paylaşmalarını isteyebilir.
                               FÖOD1: Öğrencilere kendi gruplarını seçme ya da istedikleri istasyondan başlama
                               fırsatı sunulabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD2: Öğrencilerin rahat gözlem yapabilmeleri için deney gruplarının sayısı ar-
         Ortamı Düzenlemeleri  tırılabilir.
                               FÖOD3: Öğretmen öğrencilerin deney düzeneğini daha iyi gözlemleyebilecekleri
                               bir ortamda olmalarına yardımcı olabilir.





























                                                                                                         101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106