Page 106 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106

Fizik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18


        TEMA: DALGALAR
         Etkinliğe             FİZ.10.4.4. Periyodik hareketlere ilişkin deneyimlerini yansıtabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
                               FİZ.10.4.4.

         Basamaklandırılmış    a) Periyodik hareketlere ilişkin deneyimlerini gözden geçirir.
         Bilgi Birimleri       b) Periyodik hareketlere ilişkin deneyimlerinden çıkarım yapar.
                               c) Periyodik hareketlere ilişkin deneyimlerinden ulaştığı çıkarımı değerlendirir.
                               Öğrencinin  dalgaların  temel  kavramlarından  periyot  kavramını,  mekanik
         Ön Koşul Beceriler/   dalgalardan  yaydaki  dalgaları,  su  dalgalarını  ve  depremin  özelliklerini,  sesin
         Temel Kabuller
                               yayılma süratinin ortama bağlı olduğunu bildiği kabul edilmektedir.
                               Periyodik hareketleri tanımlamada zorluk yaşayabilir.
                               Basit sarkaçta periyot kavramını ve periyoda etki eden değişkenleri öğrenmede
         Tema Bazlı Öğrenci    zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Yay sarkacında periyot kavramını ve periyoda etki eden değişkenleri öğrenmede
                               zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, soruyu öğrencilere yöneltirken aynı zamanda güneşin konumunu
                               ve gölgelerin uzunluğunu kullanarak insanların zamanı nasıl ölçebileceklerini gös-
                               teren görseller veya videolar sunabilir.
                               İF2: Öğretmen,  öğrencilere  zamanı  hassas  bir  şekilde  ölçmenin  hangi  alanlarda
         İçerik
                               önemli avantajlar sağladığını ve neden toplumsal yaşamın bir gerekliliği olduğunu
                               göstermek için günlük hayattan örnekler ve uygulamalar sunabilir.

                               İF3: Öğrenciler simülasyonu kullanırken öğretmen sesli açıklamalar veya rehberlik
                               sağlayarak öğrencileri yönlendirebilir.

                               SF1: Öğretmen, katılımcı hikâye anlatımı yöntemini kullanarak tarih boyunca ölç-
                               me yöntemlerinin gelişimini anlatan bir hikâye oluşturabilir. Öğrenciler, bu hikâyeyi
                               canlandırarak farklı zaman ölçme araçlarının (kum saati, su saati, güneş saati, sar-
                               kaç) nasıl kullanıldığını ve icat edildiğini rol oynama ile öğrenebilirler. Her öğrenci
                               farklı bir aracın tarihini araştırarak sınıfa bu aracın nasıl çalıştığını ve zaman ölç-
                               mede nasıl bir yenilik getirdiğini anlatabilir.
                               SF2: Öğrencilere, her bir zaman ölçme aracının nasıl çalıştığını canlandırmak için
         Süreç
                               etkileşimli aktiviteler düzenlenebilir. Örneğin, güneş saatinin nasıl çalıştığını gös-
                               termek için bir model yapılabilir ve sınıfta güneş ışığını kullanarak zaman ölçülebilir.
                               SF3: Öğrencilere, sınıfta gerçekleştirebilecekleri basit deneylerle sarkacın periyo-
                               du üzerindeki etkileri doğrudan gözlemleme fırsatı verilebilir. Örneğin, farklı uzun-
                               luklarda iplerle aynı kütledeki sarkaçların periyodunu ölçebilirler.
                               SF4: Öğrencilere, simülasyon kullanımı sırasında öğrendikleri bilgileri pekiştirmele-
                               rine yardımcı olabilecek soru-cevap oturumları düzenlenebilir.




    106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111