Page 21 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1

        TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
         Etkinliğe             FİZ.9.1.1. Fizik biliminin tanımına yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
         Dönüştürülecek        FİZ.9.1.2. Fizik biliminin alt dallarını sınıflandırabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.1.1.
                               a) Fizik biliminin diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri belirler.
                               b) Fizik bilimini belirlediği ilişkilerden yararlanarak tanımlar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       FİZ.9.1.2.
                               a) Fizik biliminin alt dallarının niteliklerini belirler.
                               b) Fizik biliminin alt dallarını niteliklerine göre gruplandırır.

                               c) Fizik biliminin alt dallarını çalışma alanlarıyla ilişkilendirerek etiketler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  fen  bilimleri  dersi  kapsamında  fizik,  kimya  ve  biyoloji  disiplinlerinin
         Temel Kabuller        varlığını ve ayrımlarını bildiği kabul edilmektedir.

                               Fizik bilimini tanımlayabilmede zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Fiziği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme becerisinde zorluk yaşayabilir.
                               Fiziğin alt dallarını günlük hayattaki örneklerle ilişkilendirmede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen günlük hayatta karşılaşılan bir çok olayın fizik bilimiyle ilgili olduğunu
                               söyleyebilir.  Okulda  bulunan  etkileşimli  tahta,  musluk,  pencere,  zil  vb  nesnelerin
                               hepsinin fizikle bir ilişkisi olduğunu belirtebilir.

                               İF2: Fizik bilimi nedir? sorusu sınıfa sorularak tahtaya büyük harflerle “FİZİK” yazılır.
                               Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  fen  bilimleri  dersinde  öğrenmiş  oldukları
                               konulardan  hangilerinin  fizik  bilimi  ile  ilişkili  olabileceğini  ifade  etmeleri  istenir
         İçerik
                               veya fizik biliminin günlük hayatta karşılaşılan uygulamalarına yönelik görsellerle
                               (mikroskop, gözlük, mıknatıs vb.) öğrencinin cevap vermesi kolaylaştırılabilir.
                               İF3:  Fizik  biliminin  alt  dallarının  daha  kolay  akılda  kalabilmesi  için,  öğretmen
                               tahtaya ‘K’ ‘A’ ‘M’ ‘Y’ ‘O’ ‘N’ ‘E’ ‘T’ harflerini alt alta yazabilir. Bu harflerin her birinin
                               fiziğin  alt  dallarının  baş  harfleri  olduğunu  belirten  öğretmen  her  harfe  karşılık
                               gelen alt dalı belirtebilir.

                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için araştıracakları bölümler (EBA, OGM Ma-
                               teryal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) belirtilebilir.

                               SF2: Öğretmen tarafından her bir yüzünde fizik biliminin tanımı ve alt disiplinlerle
                               ilişkisinin yer aldığı, farklı zorluklarda  sorular yazan kağıt veya karton malzemeler-
         Süreç                 den yapılmış küpler hazırlanabilir. Bu sorularda “Fizik biliminin tanımı nedir?” (ta-
                               nımlama), “Diğer bilim dallarından farkı nedir?” (karşılaştırma), “Günlük hayatta
                               nerelerde  karşımıza  çıkar?”  (ilişkilendirme),  “Fizik  biliminin  alt  alanları  nelerdir?”
                               (analiz), “Günümüz teknolojisinin gelişiminde fizik bilimi nasıl bir rol oynamakta-
                               dır?” (uygulama), “Fizik bilimi insanlık tarihinde kötü amaçlarla kullanılmış olabilir





                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26