Page 21 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
Etkinliğe FİZ.9.1.1. Fizik biliminin tanımına yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
Dönüştürülecek FİZ.9.1.2. Fizik biliminin alt dallarını sınıflandırabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.1.1.
a) Fizik biliminin diğer disiplinlerle arasındaki ilişkileri belirler.
b) Fizik bilimini belirlediği ilişkilerden yararlanarak tanımlar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri FİZ.9.1.2.
a) Fizik biliminin alt dallarının niteliklerini belirler.
b) Fizik biliminin alt dallarını niteliklerine göre gruplandırır.
c) Fizik biliminin alt dallarını çalışma alanlarıyla ilişkilendirerek etiketler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin fen bilimleri dersi kapsamında fizik, kimya ve biyoloji disiplinlerinin
Temel Kabuller varlığını ve ayrımlarını bildiği kabul edilmektedir.
Fizik bilimini tanımlayabilmede zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Fiziği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme becerisinde zorluk yaşayabilir.
Fiziğin alt dallarını günlük hayattaki örneklerle ilişkilendirmede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen günlük hayatta karşılaşılan bir çok olayın fizik bilimiyle ilgili olduğunu
söyleyebilir. Okulda bulunan etkileşimli tahta, musluk, pencere, zil vb nesnelerin
hepsinin fizikle bir ilişkisi olduğunu belirtebilir.
İF2: Fizik bilimi nedir? sorusu sınıfa sorularak tahtaya büyük harflerle “FİZİK” yazılır.
Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için fen bilimleri dersinde öğrenmiş oldukları
konulardan hangilerinin fizik bilimi ile ilişkili olabileceğini ifade etmeleri istenir
İçerik
veya fizik biliminin günlük hayatta karşılaşılan uygulamalarına yönelik görsellerle
(mikroskop, gözlük, mıknatıs vb.) öğrencinin cevap vermesi kolaylaştırılabilir.
İF3: Fizik biliminin alt dallarının daha kolay akılda kalabilmesi için, öğretmen
tahtaya ‘K’ ‘A’ ‘M’ ‘Y’ ‘O’ ‘N’ ‘E’ ‘T’ harflerini alt alta yazabilir. Bu harflerin her birinin
fiziğin alt dallarının baş harfleri olduğunu belirten öğretmen her harfe karşılık
gelen alt dalı belirtebilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için araştıracakları bölümler (EBA, OGM Ma-
teryal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) belirtilebilir.
SF2: Öğretmen tarafından her bir yüzünde fizik biliminin tanımı ve alt disiplinlerle
ilişkisinin yer aldığı, farklı zorluklarda sorular yazan kağıt veya karton malzemeler-
Süreç den yapılmış küpler hazırlanabilir. Bu sorularda “Fizik biliminin tanımı nedir?” (ta-
nımlama), “Diğer bilim dallarından farkı nedir?” (karşılaştırma), “Günlük hayatta
nerelerde karşımıza çıkar?” (ilişkilendirme), “Fizik biliminin alt alanları nelerdir?”
(analiz), “Günümüz teknolojisinin gelişiminde fizik bilimi nasıl bir rol oynamakta-
dır?” (uygulama), “Fizik bilimi insanlık tarihinde kötü amaçlarla kullanılmış olabilir
21