Page 22 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
mi?” (tartışma) gibi unsurlar yer alabilir. Öğretmen sınıfı uygun şekilde gruplara
ayırarak her gruba küpleri dağıtır. Öğrenciler küpü atarak gelen soruyu cevaplar
ve cevaplarını etkinlik sonunda sunabilirler.
SF3: Grupların bir araya getirilmesinin ardından gruptaki her bir öğrencinin kendi
grubundaki çalışmayla ilgili bir ifadeyi sınıfla paylaşması istenebilir. Desteğe ihti-
yacı olan öğrencilerin grup tarafından hazırlanmış notlardan veya öğretmenin ve-
receği ipuçlarından faydalanması sağlanabilir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak ama-
cıyla etkileşimli tahtadan, içerisinde temel kavramlara ilişkin görsellerin yer aldığı
bir sunum veya infografik paylaşılabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilerin yazmak yerine sözel olarak ifade
etmesi istenebilir. Ayırca ‘madde’ ve ‘enerji’ anahtar kelimelerini kullanarak fizik bi-
liminin tanımını yapmaları istenebilir.
ÜF2: Sunum izleme çizelgesinde ilgilenilen disiplinin özellikleri, günlük hayattaki
Ürün
kullanımı ve disipline ait araç ve gereçlerin fizik bilimi ile olan ilişkisi yer alabilir.
ÜF3: Öğretmen bu noktada etkinlik içerisindeki adımların her birinin yer aldığı ken-
dini değerlendirme formunu öğrencilere dağıtarak değerlendirme yapmalarını is-
teyebilir.
FÖOD1: Öğretmen, sıra ve masaları öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
22