Page 22 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               mi?”  (tartışma)  gibi  unsurlar  yer  alabilir.  Öğretmen  sınıfı  uygun  şekilde  gruplara
                               ayırarak her gruba küpleri dağıtır. Öğrenciler küpü atarak gelen soruyu cevaplar
                               ve cevaplarını etkinlik sonunda sunabilirler.

                               SF3: Grupların bir araya getirilmesinin ardından gruptaki her bir öğrencinin kendi
                               grubundaki çalışmayla ilgili bir ifadeyi sınıfla paylaşması istenebilir. Desteğe ihti-
                               yacı olan öğrencilerin grup tarafından hazırlanmış notlardan veya öğretmenin ve-
                               receği ipuçlarından faydalanması sağlanabilir.

                               SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak ama-
                               cıyla etkileşimli tahtadan, içerisinde temel kavramlara ilişkin görsellerin yer aldığı
                               bir sunum veya infografik paylaşılabilir.
                               ÜF1: Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrencilerin  yazmak  yerine  sözel  olarak  ifade
                               etmesi istenebilir. Ayırca ‘madde’ ve ‘enerji’ anahtar kelimelerini kullanarak fizik bi-
                               liminin tanımını yapmaları istenebilir.
                               ÜF2: Sunum  izleme  çizelgesinde  ilgilenilen  disiplinin  özellikleri,  günlük  hayattaki
         Ürün
                               kullanımı ve  disipline ait araç ve gereçlerin fizik bilimi ile olan ilişkisi yer alabilir.
                               ÜF3: Öğretmen bu noktada etkinlik içerisindeki adımların her birinin yer aldığı ken-
                               dini değerlendirme formunu öğrencilere dağıtarak değerlendirme yapmalarını is-
                               teyebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, sıra ve masaları öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.











































    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27