Page 23 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Fizik Bilimini Keşfet
Konu Fizik Biliminin Tanımı, Fiziğin Diğer Disiplinlerle İlişkisi ve Fiziğin Alt Dalları
Fizik bilimini tanıma
Öğrenme Hedefleri Fizik biliminin diğer disiplinlerle ilişkisini kurma
Fizik biliminin alt dallarını tanıma
• Etkileşimli tahta ya da yazı tahtası
• Çeşitli renklerde kalemler
Materyaller
• Yapışkan kağıtlar
• Fizik bilimi ile ilgili metinler ve görseller
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; zihin haritası, soru cevap, esnek gruplar, sunum tekniği, işbirlikli öğre-
tim, doğrudan anlatım, özetleme,beyin fırtınası yöntemleri kullanılmıştır.
Zihin Haritası: Öğrencilere, “Fizik bilimi denilince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile
ifade ediniz.” yönergesi verilir ve tahtaya “FİZİK” yazılıp öğrencilerden gelen cevap-
larla bir zihin haritası oluşturulur.
Soru Cevap: Cevapların ortak özelliklerden yola çıkılarak öğrencilerden fizik bilimi-
nin bir tanımını oluşturmaları ve tanımı defterlerine yazmaları istenir.
Esnek Gruplar: Öğretmen fizik biliminin ilişkili olduğu disiplinler için öğrencileri uy-
gun gördüğü sayıda gruplara ayırır. Her gruba farklı bir disiplin ismi verilir ve bu
disiplinin fizik bilimi ile ilişkisinin araştırılması istenir.
Etkinlik Açıklaması
İşbirlikli Öğretim: Her gruba farklı bir disiplin ismi verilir ve bu disiplinin fizik bilimi
ile ilişkisinin araştırılması istenir.
Sunum: Her bir disiplin grubunun bir araya getirilmesinin ardından öğrencilerden
kendi grubundaki fizik-disiplin ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir.
Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her bir alt
dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek verilir.
Beyin Fırtınası: Öğrencilerden kağıtları sınıfa okumaları istenerek sınıf içinde doğ-
ru eşleştirmenin hangisi olabileceği sınıfça tartışılır.
Özetleme: Öğretmen, özetleme sürecinde konu ile ilgili önemli noktaları tahtaya
yazar.
Öğrencilere “Fizik bilimi denilince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile ifade ediniz.”
yönergesi verilir (İF1). Tahtaya “FİZİK” yazılıp öğrencilerden gelen cevaplarla bir
zihin haritası oluşturulur (İF2).
Öğrencilerin söylediği kelimeler öğretmen tarafından tahtaya yazılır. Cevapların
Uygulama Süreci ortak özelliklerden yola çıkılarak öğrencilerden fizik biliminin bir tanımını
oluşturmaları ve tanımı defterlerine yazmaları istenir (ÜF1).
Öğretmen bir sonraki etkinlikte fizik biliminin ilişkili olduğu disiplinler için öğrencileri
uygun gördüğü sayıda gruplara ayırır (FÖOD1). Her gruba farklı bir disiplin ismi
verilir.
23