Page 23 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Fizik Bilimini Keşfet
         Konu                  Fizik Biliminin Tanımı, Fiziğin Diğer Disiplinlerle İlişkisi ve Fiziğin Alt Dalları
                               Fizik bilimini tanıma
         Öğrenme Hedefleri     Fizik biliminin diğer disiplinlerle ilişkisini kurma

                               Fizik biliminin alt dallarını tanıma
                                 •  Etkileşimli tahta ya da yazı tahtası
                                 •  Çeşitli renklerde kalemler
         Materyaller
                                 •  Yapışkan kağıtlar
                                 •  Fizik bilimi ile ilgili metinler ve görseller
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; zihin haritası, soru cevap, esnek gruplar, sunum tekniği, işbirlikli öğre-
                               tim, doğrudan anlatım, özetleme,beyin fırtınası yöntemleri kullanılmıştır.
                               Zihin Haritası: Öğrencilere, “Fizik bilimi denilince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile
                               ifade ediniz.” yönergesi verilir ve tahtaya “FİZİK” yazılıp öğrencilerden gelen cevap-
                               larla bir zihin haritası oluşturulur.
                               Soru Cevap: Cevapların ortak özelliklerden yola çıkılarak öğrencilerden fizik bilimi-
                               nin bir tanımını oluşturmaları ve tanımı defterlerine yazmaları istenir.
                               Esnek Gruplar: Öğretmen fizik biliminin ilişkili olduğu  disiplinler için öğrencileri uy-
                               gun gördüğü sayıda gruplara ayırır. Her gruba farklı bir disiplin ismi verilir ve bu
                               disiplinin fizik bilimi ile ilişkisinin araştırılması istenir.
         Etkinlik Açıklaması
                               İşbirlikli Öğretim: Her gruba farklı bir disiplin ismi verilir ve bu disiplinin fizik bilimi
                               ile ilişkisinin araştırılması istenir.

                               Sunum: Her bir disiplin grubunun bir araya getirilmesinin ardından öğrencilerden
                               kendi grubundaki fizik-disiplin ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir.

                               Doğrudan  Anlatım:  Görsellerden  yola  çıkılarak  öğretmen  tarafından  her  bir  alt
                               dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek verilir.

                               Beyin Fırtınası: Öğrencilerden kağıtları sınıfa okumaları istenerek sınıf içinde doğ-
                               ru eşleştirmenin hangisi olabileceği sınıfça tartışılır.

                               Özetleme: Öğretmen, özetleme sürecinde konu ile ilgili önemli noktaları tahtaya
                               yazar.
                               Öğrencilere “Fizik bilimi denilince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile ifade ediniz.”
                               yönergesi verilir (İF1). Tahtaya “FİZİK” yazılıp öğrencilerden gelen cevaplarla bir
                               zihin haritası oluşturulur (İF2).
                               Öğrencilerin söylediği kelimeler öğretmen tarafından tahtaya yazılır. Cevapların
         Uygulama Süreci       ortak  özelliklerden  yola  çıkılarak  öğrencilerden  fizik  biliminin  bir  tanımını
                               oluşturmaları ve tanımı defterlerine yazmaları istenir (ÜF1).
                               Öğretmen bir sonraki etkinlikte fizik biliminin ilişkili olduğu disiplinler için öğrencileri
                               uygun gördüğü sayıda gruplara ayırır (FÖOD1). Her gruba farklı bir disiplin ismi
                               verilir.


                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28