Page 24 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler kitap ve dijital ortamlardan fizik biliminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini
araştırır.(SF1, SF2). Her bir disiplin grubunun bir araya getirilmesinin ardından
öğrencilerden kendi grubundaki fizik-disiplin ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir
(SF3). Öğrencilere çalışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir. Sunumlarını
yaparken bu çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir (ÜF2).
Sonraki etkinlikte fizik biliminin alt dallarını (mekanik, atom fiziği termodinamik,
optik, elektromanyetizma vb.) içeren görseller etkileşimli tahtada gösterilir (İF3).
Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her bir alt dalın temel kavramları
ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek verilir (SF4).
Yazı tahtasına fiziğin alt dalları yan yana ve altlarında boşluk kalacak şekilde yazılır.
Bu alt dallar ile ilişkili olan günlük hayattan örnekler ve/veya nesnelerin isimleri
yapışkan kağıtlara yazılarak öğrencilere rastgele dağıtılır. Öğrencilerden kağıtları
sınıfa okuması istenerek doğru eşleştirmenin hangisi olabileceği sınıfça tartışılır.
Doğru eşleşmenin yapılması sağlandıktan sonra ilgili alt dalın olduğu kısma kağıdı
yapıştırması istenir.
Öğretmen, etkinliğin başından bu yana sunulan bilgileri özetleyerek konu ile ilgili
önemli noktaları tahtaya yazar.
Öğrencilerin anlama ve uygulama becerileri, uygulama sürecinde gösterdikle-
Değerlendirme ri grup çalışması, sunum yapma becerisine göre kontrol listesi ile değerlendirilir
(ÜF3).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin uzatılmış zaman, al-
ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
24