Page 24 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenciler kitap ve dijital ortamlardan fizik biliminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini
                               araştırır.(SF1,  SF2).  Her  bir  disiplin  grubunun  bir  araya  getirilmesinin  ardından
                               öğrencilerden kendi grubundaki fizik-disiplin ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir
                               (SF3). Öğrencilere çalışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir. Sunumlarını
                               yaparken bu çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir (ÜF2).

                               Sonraki etkinlikte fizik biliminin alt dallarını (mekanik, atom fiziği termodinamik,
                               optik, elektromanyetizma vb.) içeren görseller etkileşimli tahtada gösterilir (İF3).
                               Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her bir alt dalın temel kavramları
                               ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek verilir (SF4).
                               Yazı tahtasına fiziğin alt dalları yan yana ve altlarında boşluk kalacak şekilde yazılır.
                               Bu  alt  dallar  ile  ilişkili  olan  günlük  hayattan  örnekler  ve/veya  nesnelerin  isimleri
                               yapışkan kağıtlara yazılarak öğrencilere rastgele dağıtılır. Öğrencilerden kağıtları
                               sınıfa  okuması  istenerek  doğru  eşleştirmenin  hangisi  olabileceği  sınıfça  tartışılır.
                               Doğru eşleşmenin yapılması sağlandıktan sonra ilgili alt dalın olduğu kısma kağıdı
                               yapıştırması istenir.
                               Öğretmen, etkinliğin başından bu yana sunulan bilgileri özetleyerek konu ile ilgili
                               önemli noktaları tahtaya yazar.
                               Öğrencilerin  anlama  ve  uygulama  becerileri,  uygulama  sürecinde  gösterdikle-
         Değerlendirme         ri  grup  çalışması,  sunum  yapma  becerisine  göre  kontrol  listesi  ile  değerlendirilir
                               (ÜF3).
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Tasarım Ögeleri           nekleri sunma

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin uzatılmış zaman, al-
                                   ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma





























    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29