Page 28 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3


        TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
         Etkinliğe             FİZ.9.2.1. SI birim sisteminde birimleri verilen temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflan-
         Dönüştürülecek        dırabilme
         Öğrenme Çıktıları     FİZ.9.2.2. Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilme
                               FİZ.9.2.1.

                               a) Birimleri SI birim sisteminde verilen temel ve türetilmiş niceliklerin niteliklerini ta-
                               nımlar.

                               b)  Birimleri  SI  birim  sisteminde  verilen  temel  ve  türetilmiş  nicelikleri  niteliklerine
                               göre gruplandırır.
         Basamaklandırılmış    c) Birimleri SI birim sisteminde verilen nicelikleri temel ve türetilmiş nicelikler olarak
         Bilgi Birimleri       adlandırır.
                               FİZ.9.2.2.

                               a) Skaler ve vektörel niceliklerin özelliklerini belirler.
                               b) Skaler ve vektörel niceliklerin benzerliklerini listeler.

                               c) Skaler ve vektörel niceliklerin farklılıklarını listeler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin fen bilimleri ve matematik derslerinde geçen kuvvet, hareket, sürat,
         Temel Kabuller        hız ve alınan yol kavramlarını ve birimlerini bildiği kabul edilmektedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflandırabilmede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilmekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Öğretmen  gösterdiği  materyallere  öğrencilerin    dokunarak  hissetmesine
                               yardımcı olabilir.
         İçerik                İF2: Ders içeriği aşağıdaki linkte yer alan video ile desteklenebilir. Açılan linkten
                               skaler ve vektörel büyüklükler videosu izletilebilir.
                               http://meb.ai/U4KMOju

                               SF1: Öğretmen sınıfı 4 gruba ayırır. Her bir gruptan fiziksel özelliklerini inceleye-
                               cekleri 4 materyal seçmelerini ister (Pet şişe, kitap, kalem, sıra vb.) Grup içinde bir-
                               likte etkileşimli tartışmalar yapmaları sağlanabilir.
                               SF2: Öğretmen öğrenmeyi zenginleştirmek ve etkinliği ilgi çekici hale getirmek için
         Süreç                 oyunlaştırma yöntemini kullanarak Ek-1'de verilen balonlu araba etkinliğini yapa-
                               bilir.
                               SF3: Temel ve türetilmiş büyüklükleri sınıflandırmaya yönelik hazırlanan eşleme et-
                               kinliği etkileşimli tahtadan açılarak öğrenciye oynatılabilir.
                               http://meb.ai/Uv7p7Ngr








    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33