Page 28 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
Etkinliğe FİZ.9.2.1. SI birim sisteminde birimleri verilen temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflan-
Dönüştürülecek dırabilme
Öğrenme Çıktıları FİZ.9.2.2. Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilme
FİZ.9.2.1.
a) Birimleri SI birim sisteminde verilen temel ve türetilmiş niceliklerin niteliklerini ta-
nımlar.
b) Birimleri SI birim sisteminde verilen temel ve türetilmiş nicelikleri niteliklerine
göre gruplandırır.
Basamaklandırılmış c) Birimleri SI birim sisteminde verilen nicelikleri temel ve türetilmiş nicelikler olarak
Bilgi Birimleri adlandırır.
FİZ.9.2.2.
a) Skaler ve vektörel niceliklerin özelliklerini belirler.
b) Skaler ve vektörel niceliklerin benzerliklerini listeler.
c) Skaler ve vektörel niceliklerin farklılıklarını listeler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin fen bilimleri ve matematik derslerinde geçen kuvvet, hareket, sürat,
Temel Kabuller hız ve alınan yol kavramlarını ve birimlerini bildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflandırabilmede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilmekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen gösterdiği materyallere öğrencilerin dokunarak hissetmesine
yardımcı olabilir.
İçerik İF2: Ders içeriği aşağıdaki linkte yer alan video ile desteklenebilir. Açılan linkten
skaler ve vektörel büyüklükler videosu izletilebilir.
http://meb.ai/U4KMOju
SF1: Öğretmen sınıfı 4 gruba ayırır. Her bir gruptan fiziksel özelliklerini inceleye-
cekleri 4 materyal seçmelerini ister (Pet şişe, kitap, kalem, sıra vb.) Grup içinde bir-
likte etkileşimli tartışmalar yapmaları sağlanabilir.
SF2: Öğretmen öğrenmeyi zenginleştirmek ve etkinliği ilgi çekici hale getirmek için
Süreç oyunlaştırma yöntemini kullanarak Ek-1'de verilen balonlu araba etkinliğini yapa-
bilir.
SF3: Temel ve türetilmiş büyüklükleri sınıflandırmaya yönelik hazırlanan eşleme et-
kinliği etkileşimli tahtadan açılarak öğrenciye oynatılabilir.
http://meb.ai/Uv7p7Ngr
28