Page 33 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: KUVVET VE HAREKET
Etkinliğe FİZ.9.2.5. Doğadaki temel kuvvetleri karşılaştırabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.2.5.
Basamaklandırılmış a) Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin özellikleri belirler.
Bilgi Birimleri b) Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin benzerlikleri listeler.
c) Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin farklılıkları listeler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin fen bilimleri ve matematik derslerinde geçen kuvvet, hareket, sürat,
Temel Kabuller hız ve alınan yol kavramlarını ve birimlerini bildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin benzerlikleri ve farklılıkları listelemede zorluk ya-
İhtiyaçları şayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Metin, bir video veya slayt sunumu haline getirilerek görsel ve işitsel
unsurlar kullanılabilir. Metinde vurgulanmak istenilen içerikler görsel işaretler ve
renklendirmeler kullanılarak verilebilir. Ayrıca anahtar kelimeleri vurgulamak için
görsel işaretler kullanılabilir.
İF2: Öğrencilerin kavramları daha somut bir şekilde anlamalarını sağlamak için
standart modele göre evrenin genişlemesi ve madde oluşumuyla ilgili videolar iz-
letilebilir.
İçerik
İF3: Kuvvetler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları vurgulamak için karşılaştırmalı
tablolar ve grafikler kullanılabilir. Örneğin her bir kuvvetin etkileştiği parçacıkları,
etki alanlarını ve güçlerini gösteren bir tablo oluşturulabilir.
İF4: Öğretmen griddeki kavramları yazılı olarak vermek yerine görseller kullanarak
da öğrencilere sunabilir.
İF5: Sorulara görsel veya anımsatıcı ipuçları eklenerek öğrencilerin cevap vermesine
yardımcı olunabilir.
SF1: Öğretmen konuyu tahtada oluşturulan bir grid şeması üzerinden öğrencilerin
kutular arasında seçim yapabileceği bir oyun haline dönüştürebilir.
SF2: Her doğru cevapta öğrencilerin ilerlemeleri sağlanırken yanlış cevaplarda
Süreç geriye dönülerek konu hakkındaki bilgilerini yeniden gözden geçirmeleri ve doğru
cevaba yönelmeleri sağlanabilir.
SF3: Öğretmen, öğrencileri gruplara ayırarak soruları birlikte tartışmalarına fırsat
verebilir. Her grup, bir soruya yanıt vererek kendi düşüncelerini paylaşabilir.
ÜF1: Öğretmen tanılayıcı dallanmış ağaç grafiği yerine öğrencilerin ilgi ve yete-
Ürün nekleri doğrultusunda hazırlamış olduğu doğru-yanlış soruları ya da boşluk doldur-
ma etkinliklerinden oluşan çalışma kağıtlarını öğrencilere uygulayabilir.
FÖOD1: Öğrenciler metin okunurken çember şeklinde oturabilir, böylece herkesin
Fiziksel Öğrenme birbirini görebilmesi ve rahatça iletişim kurması sağlanabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin duyusal deneyimlerini artırmak için metindeki olaylar ses
efektleri (patlama sesi, rüzgâr sesi vb.) ile zenginleştirilebilir.
33