Page 33 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 4


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.9.2.5. Doğadaki temel kuvvetleri karşılaştırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.2.5.
         Basamaklandırılmış     a)  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin özellikleri belirler.
         Bilgi Birimleri        b)  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin benzerlikleri listeler.
                                c)  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin farklılıkları listeler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin fen bilimleri ve matematik derslerinde geçen kuvvet, hareket, sürat,
         Temel Kabuller        hız ve alınan yol kavramlarını ve birimlerini bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin benzerlikleri ve farklılıkları listelemede zorluk ya-
         İhtiyaçları           şayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Metin,  bir  video  veya  slayt  sunumu  haline  getirilerek  görsel  ve  işitsel
                               unsurlar kullanılabilir. Metinde vurgulanmak istenilen içerikler görsel işaretler ve
                               renklendirmeler kullanılarak verilebilir. Ayrıca anahtar kelimeleri vurgulamak için
                               görsel işaretler kullanılabilir.
                               İF2:  Öğrencilerin  kavramları  daha  somut  bir  şekilde  anlamalarını  sağlamak  için
                               standart modele göre evrenin genişlemesi ve madde oluşumuyla ilgili videolar iz-
                               letilebilir.
         İçerik
                               İF3: Kuvvetler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları vurgulamak için karşılaştırmalı
                               tablolar ve grafikler kullanılabilir. Örneğin her bir kuvvetin etkileştiği parçacıkları,
                               etki alanlarını ve güçlerini gösteren bir tablo oluşturulabilir.
                               İF4: Öğretmen griddeki kavramları yazılı olarak vermek yerine görseller kullanarak
                               da öğrencilere sunabilir.
                               İF5: Sorulara görsel veya anımsatıcı ipuçları eklenerek öğrencilerin cevap vermesine
                               yardımcı olunabilir.

                               SF1: Öğretmen konuyu tahtada oluşturulan bir  grid şeması üzerinden öğrencilerin
                               kutular arasında seçim yapabileceği bir oyun haline dönüştürebilir.
                               SF2:  Her  doğru  cevapta  öğrencilerin  ilerlemeleri  sağlanırken  yanlış  cevaplarda
         Süreç                 geriye dönülerek konu hakkındaki bilgilerini yeniden gözden geçirmeleri ve doğru
                               cevaba yönelmeleri sağlanabilir.
                               SF3: Öğretmen, öğrencileri gruplara ayırarak soruları birlikte tartışmalarına fırsat
                               verebilir. Her grup, bir soruya yanıt vererek kendi düşüncelerini paylaşabilir.

                               ÜF1: Öğretmen tanılayıcı dallanmış ağaç grafiği yerine öğrencilerin ilgi ve yete-
         Ürün                  nekleri doğrultusunda hazırlamış olduğu doğru-yanlış soruları ya da boşluk doldur-
                               ma etkinliklerinden oluşan çalışma kağıtlarını öğrencilere uygulayabilir.
                               FÖOD1: Öğrenciler metin okunurken çember şeklinde oturabilir, böylece herkesin
         Fiziksel Öğrenme      birbirini görebilmesi ve rahatça iletişim kurması sağlanabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2:  Öğrencilerin  duyusal  deneyimlerini  artırmak  için  metindeki  olaylar  ses
                               efektleri (patlama sesi, rüzgâr sesi vb.) ile zenginleştirilebilir.

                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38