Page 35 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                                  1           2           3
                                                    Sürtünme    Kaldırma   Kütle Çekim
                                                     Kuvveti     Kuvveti     Kuvveti


                                                  4           5           6
                                                  Basınç Kuvveti  Zayıf Nükleer   Yay Kuvveti
                                                                 Kuvvet

                                                  7           8           9

                                                   Güçlü Nükleer   Buhar Kuvveti  Elektromanyetik
                                                     Kuvvet                  Kuvvet



                               Öğrencilere yukarıda yer alan grid ve aşağıdaki sorulardan oluşan çalışma kağıdı
                               verilir (SF1, İF4). Öğretmen öğrencilerden, kutucuklardaki numaraları kullanarak
                               çalışma  kağıdındaki  soruları  cevaplamalarını  ister.  Aynı  kutucuğu  birden  fazla
                               soruyu  cevaplamak  için  kullabileceklerini  açıklar.  Öğrencilere  gridin  puanlama
                               sistemi anlatılır (SF2). Çalışma kağıdının doldurulması için yeterli süre tanınır.

                               Çalışma kağıdında şu sorular yer alabilir:
                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri doğadaki temel kuvvetlerdendir?
                                 •  Kutucuklardan hangisi menzili en fazla olan doğadaki temel kuvvettir?

                                 •  Kutucuklardan hangisi menzili en az olan doğadaki temel kuvvettir?
                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri atom çekirdeği dışında da etkilidir?
                                 •  Kutucuklardan hangisi/hangileri atom çekirdeği içinde etkilidir?

                                 •  Kutucuklardan hangisi şiddeti en fazla olan doğadaki temel kuvvettir?
                                 •  Kutucuklardan hangisi şiddeti en az olan doğadaki temel kuvvettir?
                               Öğretmen  etkileşimli  tahtadan  etkinliği  açarak  sınıfla  beraber  çözümü  yapar.
                               Öğrenciler kendi cevapları ile doğru cevapları karşılaştırırlar.
                               Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.

                               Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
                               C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı
                               C2: Toplam doğru kutucuk sayısı

                               C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı
                               C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
                               Bu  formüle  göre,  öğrencilerin  puanları  (-1)  ve  (+1)  arasında  değişir.  Formülden
                               elde edilen puanlar 1 ile toplanarak negatif değerler pozitife dönüştürülür. Daha
                               sonra bu değer, 5 ile çarpılarak 0-10 arasında puanlar elde edilir.








                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40