Page 35 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1 2 3
Sürtünme Kaldırma Kütle Çekim
Kuvveti Kuvveti Kuvveti
4 5 6
Basınç Kuvveti Zayıf Nükleer Yay Kuvveti
Kuvvet
7 8 9
Güçlü Nükleer Buhar Kuvveti Elektromanyetik
Kuvvet Kuvvet
Öğrencilere yukarıda yer alan grid ve aşağıdaki sorulardan oluşan çalışma kağıdı
verilir (SF1, İF4). Öğretmen öğrencilerden, kutucuklardaki numaraları kullanarak
çalışma kağıdındaki soruları cevaplamalarını ister. Aynı kutucuğu birden fazla
soruyu cevaplamak için kullabileceklerini açıklar. Öğrencilere gridin puanlama
sistemi anlatılır (SF2). Çalışma kağıdının doldurulması için yeterli süre tanınır.
Çalışma kağıdında şu sorular yer alabilir:
• Kutucuklardan hangisi/hangileri doğadaki temel kuvvetlerdendir?
• Kutucuklardan hangisi menzili en fazla olan doğadaki temel kuvvettir?
• Kutucuklardan hangisi menzili en az olan doğadaki temel kuvvettir?
• Kutucuklardan hangisi/hangileri atom çekirdeği dışında da etkilidir?
• Kutucuklardan hangisi/hangileri atom çekirdeği içinde etkilidir?
• Kutucuklardan hangisi şiddeti en fazla olan doğadaki temel kuvvettir?
• Kutucuklardan hangisi şiddeti en az olan doğadaki temel kuvvettir?
Öğretmen etkileşimli tahtadan etkinliği açarak sınıfla beraber çözümü yapar.
Öğrenciler kendi cevapları ile doğru cevapları karşılaştırırlar.
Grid tekniğinin analizinde aşağıda verilen formül kullanılacaktır.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4)
C1: Seçilen doğru kutucuk sayısı
C2: Toplam doğru kutucuk sayısı
C3: Seçilen yanlış kutucuk sayısı
C4: Toplam yanlış kutucuk sayısı
Bu formüle göre, öğrencilerin puanları (-1) ve (+1) arasında değişir. Formülden
elde edilen puanlar 1 ile toplanarak negatif değerler pozitife dönüştürülür. Daha
sonra bu değer, 5 ile çarpılarak 0-10 arasında puanlar elde edilir.
35