Page 37 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenciler, yapılandırıcı grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve performans ödevi katı-
         Değerlendirme         lım durumlarına ve ortaya çıkardıkları ürüne göre oluşturulan bir portfolyo dosyası
                               ile değerlendirilir.

                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin uzatılmış zaman, al-
         Kullanılan Evrensel       ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Örneğin sözlü,
                                   yazılı, görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Örneğin dijital kopyalar,
                                   interaktif uygulamalar vb.)






















































                                                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42