Page 37 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler, yapılandırıcı grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve performans ödevi katı-
Değerlendirme lım durumlarına ve ortaya çıkardıkları ürüne göre oluşturulan bir portfolyo dosyası
ile değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Örneğin uzatılmış zaman, al-
Kullanılan Evrensel ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Örneğin sözlü,
yazılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Örneğin dijital kopyalar,
interaktif uygulamalar vb.)
37