Page 38 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: AKIŞKANLAR
Etkinliğe FİZ.9.3.2. Durgun sıvılarda basınca yönelik çıkarımlarda bulunabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.3.2.
a) Durgun sıvılarda basınca etki eden etmenleri tanımlar.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri b) Durgun sıvılarda basınç ile ilgili topladığı verileri kaydeder.
c) Durgun sıvılarda basınç ile ilgili topladığı verilerden ulaştığı matematiksel modeli
kullanarak durgun sıvılarda basınca ilişkin çıkarımlar yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencinin yoğunluk kavramını, katı ve sıvıların özelliklerini bildiği kabul edilmek-
Temel Kabuller tedir.
Tema Bazlı Öğrenci Sıvı basıncına etki eden etmenleri tanımlamakta zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Sıvı basıncının matematiksel modeline ulaşmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin deneye hazırlık süreçlerinde desteğe ihtiyaç duymaları halinde
öğretmen, sözlü anlatımların yanında gerekirse fiziksel yardım desteğinde de
bulunabilir.
İF2: Suyun yere düştüğü noktanın görsel olarak belirgin olması için renkli veya
kontrastlı işaretler kullanılabilir. Örneğin yerdeki işaretlerin üzerine çember, kare
İçerik veya diğer geometrik şekiller çizilebilir. Ayrıca dokunsal işaretlemeler kullanılabilir.
Örneğin suyun düştüğü noktaya yakın bir noktada kabartma malzemelerle
oluşturulmuş bir işaret bulunabilir. Alternatif olarak suyun dökülmesi sırasında
suyun akışını hissetmeleri için öğrenciler ellerini kabın alt kısmına veya suyun
düştüğü noktaya yerleştirebilirler. Suyun hareketini gözlemlerken görünebilirliğini
arttırmak için su, gıda boyası ile renklendirilebilir.
SF1: Deney, suyun yoğunluğunu artıracak şekilde değil de sudan daha az yoğun-
lukta sıvı (örneğin sıvı yağ) kullanılarak da tekrarlanabilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için önceden hazırlanmış sorular sorularak
veya küçük grup tartışmaları düzenlenerek etkinliğe katkıda bulunmaları teşvik
Süreç
edilebilir. Kendini sözel olarak ifade etmekte zorlanan öğrenciler için fikirlerini çi-
zimler veya yazılarla ifade etmeleri istenebilir.
SF3: Ders, EBA, OGM Materyal portallarından konu ile ilgili video izletilerek des-
teklenebilir.
ÜF1: Öğrenciler, deney sırasında elde ettikleri verileri grafikler veya tablolar halin-
de sunabilirler. Bu grafikler veya tablolar, sıvı basıncının nasıl değiştiğini ve hangi
Ürün faktörlerden etkilendiğini daha açık bir şekilde gösterebilir.
ÜF2: Öğrencilerden, yapmış oldukları deneylerden elde ettikleri verilerle ulaştıkları
matematiksel modeli zihninde oluşan resimlerle ifade etmesi istenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
ler için rahat hareket edebilecekleri ortam sağlanabilir.
38