Page 38 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5


        TEMA: AKIŞKANLAR
         Etkinliğe             FİZ.9.3.2. Durgun sıvılarda basınca yönelik çıkarımlarda bulunabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.3.2.
                               a) Durgun sıvılarda basınca etki eden etmenleri tanımlar.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       b) Durgun sıvılarda basınç ile ilgili topladığı verileri kaydeder.
                               c) Durgun sıvılarda basınç ile ilgili topladığı verilerden ulaştığı matematiksel modeli
                               kullanarak durgun sıvılarda basınca ilişkin çıkarımlar yapar.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencinin yoğunluk kavramını, katı ve sıvıların özelliklerini bildiği kabul edilmek-
         Temel Kabuller        tedir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Sıvı basıncına etki eden etmenleri tanımlamakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Sıvı basıncının matematiksel modeline ulaşmada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilerin deneye hazırlık süreçlerinde desteğe ihtiyaç duymaları halinde
                               öğretmen,  sözlü  anlatımların  yanında  gerekirse  fiziksel  yardım  desteğinde  de
                               bulunabilir.

                               İF2:  Suyun  yere  düştüğü  noktanın  görsel  olarak  belirgin  olması  için  renkli  veya
                               kontrastlı işaretler kullanılabilir. Örneğin yerdeki işaretlerin üzerine çember, kare
         İçerik                veya diğer geometrik şekiller çizilebilir. Ayrıca dokunsal işaretlemeler kullanılabilir.
                               Örneğin  suyun  düştüğü  noktaya  yakın  bir  noktada  kabartma  malzemelerle
                               oluşturulmuş  bir  işaret  bulunabilir.  Alternatif  olarak  suyun  dökülmesi  sırasında
                               suyun  akışını  hissetmeleri  için  öğrenciler  ellerini  kabın  alt  kısmına  veya  suyun
                               düştüğü noktaya yerleştirebilirler. Suyun hareketini gözlemlerken görünebilirliğini
                               arttırmak için su, gıda boyası ile renklendirilebilir.

                               SF1: Deney, suyun yoğunluğunu artıracak şekilde değil de sudan daha az yoğun-
                               lukta sıvı (örneğin sıvı yağ) kullanılarak da tekrarlanabilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için önceden hazırlanmış sorular sorularak
                               veya  küçük  grup  tartışmaları  düzenlenerek  etkinliğe  katkıda  bulunmaları  teşvik
         Süreç
                               edilebilir. Kendini sözel olarak ifade etmekte zorlanan öğrenciler için fikirlerini çi-
                               zimler veya yazılarla ifade etmeleri istenebilir.
                               SF3: Ders, EBA, OGM Materyal portallarından konu ile ilgili video izletilerek des-
                               teklenebilir.

                               ÜF1: Öğrenciler, deney sırasında elde ettikleri verileri grafikler veya tablolar halin-
                               de sunabilirler. Bu grafikler veya tablolar, sıvı basıncının nasıl değiştiğini ve hangi
         Ürün                  faktörlerden etkilendiğini daha açık bir şekilde gösterebilir.
                               ÜF2: Öğrencilerden, yapmış oldukları deneylerden elde ettikleri verilerle ulaştıkları
                               matematiksel modeli zihninde oluşan resimlerle ifade etmesi istenebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
                               ler için rahat hareket edebilecekleri ortam sağlanabilir.

    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43