Page 41 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6


        TEMA: AKIŞKANLAR TEMASI
         Etkinliğe             FİZ.9.3.5. Kaldırma kuvvetini etkileyen değişkenleri belirlemeye yönelik deney ya-
         Dönüştürülecek        pabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.3.5.
                               a) Kaldırma kuvveti ile kaldırma kuvvetini etkileyen değişkenleri belirlemeye yöne-
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       lik bir deney tasarlar.
                               b) Kaldırma kuvveti ile ilgili deney düzeneğinden veri toplayarak kaldırma kuvveti-
                               nin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencinin yoğunluk kavramını, katı ve sıvıların özelliklerini bildiği kabul edilmek-
         Temel Kabuller        tedir.

                               Kaldırma kuvvetine etki eden etmenleri belirlemede zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Kaldırma  kuvvetine  etki  eden  etmenleri  belirlemeye  yönelik  deney  tasarımında
                               zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Sınıfın atmosferine göre öykü metni etkileşimli tahtada  açılabilir ve resimlerle
                               desteklenebilir.
                               İF2:  Öğretmen  öğrencilere  düşünme  becerilerini  geliştirmek  amacıyla  yoğunluk
                               ve  kaldırma  kuvveti  konusu  ile  ilgili  çeşitli  ipuçları  sunabilir  ve  günlük  hayattan
                               örnekler verebilir.
         İçerik
                               İF3:  Deney  öncesinde  öğretmen,  öğrencilerin  gösterdiği  materyalleri  dokunarak
                               hissetmesine yardımcı olabilir.

                               İF4: Öğrenciler için soru, “Etkinlik sırasında kaptaki suyun seviyesinde değişiklik olur
                               mu?” şeklinde daha da sadeleştirilerek sorulabilir. Gözlemlenmesi istenen noktaya
                               dikkat çekilebilir.
                               SF1: Öğretmen eğer isterse öğrencilere Ek-1'de sunulan bireysel üç kare seçim tab-
         Süreç                 losu hazırlayabilir ya da homojen gruplar oluşturarak benzer düzeydeki öğrencile-
                               re yönelik seçim tablosu sunabilir.

                               ÜF1:  Öğrencilerin  deney  sonuçlarını  görsel  olarak  kaydetmeleri  için  resimlerden
                               veya  grafiklerden  faydalanmaları  sağlanabilir.  Oluşturduğu  veri  grubuna  sahip
                               basit tablolar (ağaç şeması, çetele vb.) hazırlayabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğrenciler “kaldırma kuvveti görev çizelgesi”nde seçtikleri göreve göre ürün-
                               ler oluşturabilirler, ellerindeki malzeme ve materyale göre ürünleri çeşitlendirebi-
                               lirler.
                               FÖOD1: Öğretmen,  gösteri deneyi öncesinde öğrencilerin deney düzeneğini daha
                               iyi gözlemleyebilecekleri bir ortamda olmalarına yardımcı olabilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğrencilerin ihtiyaç duydukları malzemelere kolayca erişebilmeleri ve de-
                               neylere aktif katılımları teşvik edilebilir.

                               FÖOD3: Öğrencilere kendi gruplarını seçme fırsatı verilebilir.


                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46