Page 41 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: AKIŞKANLAR TEMASI
Etkinliğe FİZ.9.3.5. Kaldırma kuvvetini etkileyen değişkenleri belirlemeye yönelik deney ya-
Dönüştürülecek pabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.3.5.
a) Kaldırma kuvveti ile kaldırma kuvvetini etkileyen değişkenleri belirlemeye yöne-
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri lik bir deney tasarlar.
b) Kaldırma kuvveti ile ilgili deney düzeneğinden veri toplayarak kaldırma kuvveti-
nin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencinin yoğunluk kavramını, katı ve sıvıların özelliklerini bildiği kabul edilmek-
Temel Kabuller tedir.
Kaldırma kuvvetine etki eden etmenleri belirlemede zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Kaldırma kuvvetine etki eden etmenleri belirlemeye yönelik deney tasarımında
zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Sınıfın atmosferine göre öykü metni etkileşimli tahtada açılabilir ve resimlerle
desteklenebilir.
İF2: Öğretmen öğrencilere düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla yoğunluk
ve kaldırma kuvveti konusu ile ilgili çeşitli ipuçları sunabilir ve günlük hayattan
örnekler verebilir.
İçerik
İF3: Deney öncesinde öğretmen, öğrencilerin gösterdiği materyalleri dokunarak
hissetmesine yardımcı olabilir.
İF4: Öğrenciler için soru, “Etkinlik sırasında kaptaki suyun seviyesinde değişiklik olur
mu?” şeklinde daha da sadeleştirilerek sorulabilir. Gözlemlenmesi istenen noktaya
dikkat çekilebilir.
SF1: Öğretmen eğer isterse öğrencilere Ek-1'de sunulan bireysel üç kare seçim tab-
Süreç losu hazırlayabilir ya da homojen gruplar oluşturarak benzer düzeydeki öğrencile-
re yönelik seçim tablosu sunabilir.
ÜF1: Öğrencilerin deney sonuçlarını görsel olarak kaydetmeleri için resimlerden
veya grafiklerden faydalanmaları sağlanabilir. Oluşturduğu veri grubuna sahip
basit tablolar (ağaç şeması, çetele vb.) hazırlayabilir.
Ürün
ÜF2: Öğrenciler “kaldırma kuvveti görev çizelgesi”nde seçtikleri göreve göre ürün-
ler oluşturabilirler, ellerindeki malzeme ve materyale göre ürünleri çeşitlendirebi-
lirler.
FÖOD1: Öğretmen, gösteri deneyi öncesinde öğrencilerin deney düzeneğini daha
iyi gözlemleyebilecekleri bir ortamda olmalarına yardımcı olabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin ihtiyaç duydukları malzemelere kolayca erişebilmeleri ve de-
neylere aktif katılımları teşvik edilebilir.
FÖOD3: Öğrencilere kendi gruplarını seçme fırsatı verilebilir.
41