Page 39 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Basıncın Gücü
Konu Sıvılarda Basınç
Öğrenme Hedefleri Sıvı basıncının bağlı olduğu değişkenleri belirleme
• Şeffaf plastik kap (şişe)
• Su
• Balon
Materyaller
• Tuz
• İğne (Şişeyi delmek için)
• Şeffaf Bant
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, gösteri (gösterim), esnek gruplama, iş birlikli öğretim, de-
ney - laboratuvar, gözlem, sorgulamaya dayalı öğrenme teknikleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilerin dikkatini çekmek, derse motive etmek ve ön
öğrenmelerini kontrol etmek amacıyla ‘“Sıvı basıncı günlük hayatta karşımıza nasıl
çıkar?’’ ve “Dalgıçlar, sünger avcıları, pilotlar ve su altı işçilerinde görülen dekomp-
resyon hastalığını (vurgun) hiç duydunuz mu?” gibi sorularla derse giriş yapar.
Gösteri (gösterim): Öğrencilere simülasyon gösterisi açılarak sıvı derinliğinin sıvı
basıncına nasıl etki edeceği gösterilir.
Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin deneyi yakından gözlemlemesi ve her öğ-
rencinin kendi öğrenme hızına ve stiline göre ilerlemesini sağlamak için öğrencileri
Etkinlik Açıklaması uygun gördüğü şekilde gruplara ayırır.
İşbirlikli Öğretim: Grupla birlikte çalışmak öğrencilerin işbirliğini ve problem çöz-
me becerilerini geliştirir.
Deney - Laboratuvar: Sıvı basıncı ile ilgili yapılan deneyler birçok duyuya hitap et-
tiği için öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlar.
Gözlem: Su akışı devam ettiği sürece su derinliği azalacağından düşen damlaların
yatayda aldığı yolun azaldığı gözlenir. Suyun akışının suya tuz eklenmeden önce
damlanın düştüğü noktadan daha ileride olduğu gözlenir.
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme: “Deney yerçekimsiz ortamda yapılsaydı su akışı
gözlenir miydi?” sorusu yöneltilir.
Öğretmen dersin girişinde öğrencilere, ‘’Sıvı basıncının etkilerini günlük hayatta
hangi alanlarda görebiliriz?’’ sorusunu yöneltir. Cevaplar alındıktan sonra
öğrencileri derse motive etmek ve ön öğrenmelerini kontrol etmek amacıyla
“Dalgıçlar, sünger avcıları, pilotlar ve su altı işçilerinde görülen dekompresyon
hastalığını (vurgun) hiç duydunuz mu?” sorusunu öğrencilere yöneltir ve cevaplarını
Uygulama Süreci alır. Suda derine dalmanın zor olmasının nedenlerini sorgulamaları ve dalış yapan
kişinin yerinde olsalar, kendilerini nasıl hissedebileceklerini tahmin etmeleri istenir.
http://meb.ai/UpZXBFb simülasyonu açılarak öğrencilere, sıvı derinliğinin sıvı
basıncına nasıl etki edeceği gösterilir. Öğrencilerin simülasyonu deneyimlemesi ve
aralarında tartışmaları için yeterli süre verilir.
39