Page 39 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Basıncın Gücü
         Konu                  Sıvılarda Basınç
         Öğrenme Hedefleri     Sıvı basıncının bağlı olduğu değişkenleri belirleme
                                 •  Şeffaf plastik kap (şişe)
                                 •  Su
                                 •  Balon
         Materyaller
                                 •  Tuz
                                 •  İğne (Şişeyi delmek için)
                                 •  Şeffaf Bant
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte soru-cevap, gösteri (gösterim), esnek gruplama, iş birlikli öğretim, de-
                               ney - laboratuvar, gözlem, sorgulamaya dayalı öğrenme teknikleri kullanılmıştır.

                               Soru-Cevap: Öğretmen, öğrencilerin dikkatini çekmek, derse motive etmek ve ön
                               öğrenmelerini kontrol etmek amacıyla ‘“Sıvı basıncı günlük hayatta karşımıza nasıl
                               çıkar?’’ ve “Dalgıçlar, sünger avcıları, pilotlar ve su altı işçilerinde görülen dekomp-
                               resyon hastalığını (vurgun) hiç duydunuz mu?” gibi sorularla  derse giriş yapar.
                               Gösteri (gösterim): Öğrencilere simülasyon gösterisi açılarak sıvı derinliğinin sıvı
                               basıncına nasıl etki edeceği gösterilir.
                               Esnek Gruplama: Öğretmen öğrencilerin deneyi yakından gözlemlemesi ve her öğ-
                               rencinin kendi öğrenme hızına ve stiline göre ilerlemesini sağlamak için öğrencileri
         Etkinlik Açıklaması   uygun gördüğü şekilde gruplara ayırır.
                               İşbirlikli Öğretim: Grupla birlikte çalışmak öğrencilerin işbirliğini ve problem çöz-
                               me becerilerini geliştirir.
                               Deney - Laboratuvar: Sıvı basıncı ile ilgili yapılan deneyler birçok duyuya hitap et-
                               tiği için öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlar.
                               Gözlem: Su akışı devam ettiği sürece su derinliği azalacağından düşen damlaların
                               yatayda aldığı yolun azaldığı gözlenir. Suyun akışının suya tuz eklenmeden önce
                               damlanın düştüğü noktadan daha ileride olduğu gözlenir.
                               Sorgulamaya  Dayalı  Öğrenme:  “Deney  yerçekimsiz  ortamda  yapılsaydı  su  akışı
                               gözlenir miydi?” sorusu yöneltilir.

                               Öğretmen  dersin  girişinde  öğrencilere,  ‘’Sıvı  basıncının  etkilerini  günlük  hayatta
                               hangi  alanlarda  görebiliriz?’’  sorusunu  yöneltir.  Cevaplar  alındıktan  sonra
                               öğrencileri  derse  motive  etmek  ve  ön  öğrenmelerini  kontrol  etmek  amacıyla
                               “Dalgıçlar,  sünger  avcıları,  pilotlar  ve  su  altı  işçilerinde  görülen  dekompresyon
                               hastalığını (vurgun) hiç duydunuz mu?” sorusunu öğrencilere yöneltir ve cevaplarını
         Uygulama Süreci       alır. Suda derine dalmanın zor olmasının nedenlerini sorgulamaları ve dalış yapan

                               kişinin yerinde olsalar, kendilerini nasıl hissedebileceklerini tahmin etmeleri istenir.
                               http://meb.ai/UpZXBFb  simülasyonu  açılarak  öğrencilere,  sıvı  derinliğinin  sıvı
                               basıncına nasıl etki edeceği gösterilir. Öğrencilerin simülasyonu deneyimlemesi ve
                               aralarında tartışmaları için yeterli süre verilir.




                                                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44