Page 34 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kuvvetlerin Dansı
         Konu                  Doğadaki Temel Kuvvetler
                                 •  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin özellikleri belirleyebilme
         Öğrenme Hedefleri       •  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin benzerlikleri listeleyebilme

                                 •  Doğadaki temel kuvvetlere ilişkin farklılıkları listeleyebilme
                                 •  Kağıt
         Materyaller             •  Etkileşimli Tahta

                                 •  Kalem
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte sesli okuma, soru-cevap, yapılandırılmış grid, dallanmış ağaç, beyin
                               fırtınası, performans görevi yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır.
                               Sesli Okuma: Öğretmenin metni okuyarak öğrencilerin bu bilgiyi anlaması sağla-
                               nır.
                               Soru-Cevap: Metin okunduktan sonra öğretmen, öğrencilere metinle ilgili  soru yö-
                               neltir ve cevapları tahtaya yazar.
                               Yapılandırılmış Grid: Öğrencilere grid ve sorulardan oluşan çalışma kağıdı verilir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Çalışma kağıdının doldurulması için yeterli süre tanınır.
                               Dallanmış Ağaç: Öğrencilere doğru-yanlış sorularından oluşan çalışma kağıdı ve-
                               rilir.
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen, öğrencilere yönlendirdiği sorularla yaratıcı fikir üretme-
                               lerini ve probleme ilişkin özgün çözüm yolu bulma becerilerini destekler.
                               Performans Görevi: Öğrencilerden, öğrendiği doğadaki temel kuvvetlerin benzer
                               ve farklı özelliklerini içeren kavram haritası oluşturmaları istenebilir.
                               Öğretmen, öğrencilere, "Büyük patlamadan sonraki ilk saniyede evren çok sıcak
                               ve  çok  yoğun  bir  hâldedir  ve  henüz  atomlar  bile  oluşmamıştır.  Böylelikle  evren
                               genişleyip  soğudukça  maddenin  temel  yapı  taşları  olan  kuarklar  ve  leptonlar
                               oluşmuştur.  Bir  dakika  sonra  kuarklar  birbirine  yapışıp  protonları  ve  nötronları
                               oluşturmuştur. Ardından ilk 3 dakika içinde proton ve nötronlar atom çekirdeklerini
                               oluşturacak  şekilde  birleşmiştir.  300  bin  yıl  sonra  çekirdekler  elektronlarla
                               bağlanarak ilk atomları oluşturmuştur. Atomlar ise çeşitli bozunmalar ile farklı tür
                               atomlara dönüşmüştür. 200 milyon yıl sonra ise ilk yıldızlar oluşmuştur." metnini okur
         Uygulama Süreci
                               (İF1). Öğrencilere, "Metinde hangi aşamalarda hangi kuvvetler etkili olmuştur? "
                               sorusu yöneltilir (İF2, FÖOD1).



                               Öğretmen öğrencilerden gelen cevapları tahtaya yazarak listeler.  Gerekçelerden
                               yola  çıkarak  madde  oluşumunda  etkili  olan  doğadaki  temel  kuvvetleri  (güçlü
                               nükleer kuvvet, zayıf nükleer kuvvet, elektromanyetik kuvvet ve kütle çekim kuvveti)
                               ve bu kuvvetler arasındaki benzerlikleri/farklılıkları vurgular (İF3).






    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39