Page 30 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

Fizik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Fiziksel Nicelikler
         Konu                  Temel ve türetilmiş nicelikler, skaler ve vektörel nicelikler
                               Temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflandırabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilme

                                 •  Yazı tahtası
                                 •  Kalemler
         Materyaller             •  Metre

                                 •  Kronometre
                                 •  Kağıt
         Süre                  4 ders saati

                               Bu etkinlikte soru-cevap, beyin fırtınası, destekleyiciler kullanma, gözlem, doğrudan
                               anlatım, sorgulamaya dayalı öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru cevap: Öğretmen öğrencilere  birkaç eşya göstererek bu eşyaların özellikle-
                               rinin neler olduğunu sorar. Öğrencilerin söyledikleri özelliklerin her birinin ölçülüp
                               ölçülmediği ikinci soru olarak kendilerine yöneltilir.
                               Beyin Fırtınası: Öğretmen, “Günlük hayatımızda bazen sınıflandırmalar yapıyoruz.
                               Aklınıza gelen sınıflandırmalar var mı?” sorusunu öğrencilere yöneltir ve yanıtlarını
                               alır. Ardından, “Neden sınıflandırma yapıyoruz?” sorusunu sorar.

                               Destekleyiciler Kullanma: Öğretmen öğrencilere birkaç eşya göstererek bu eşya-
                               ların özelliklerinin neler olduğunu sorar. (Pet şişe içinde su, tahta silgisi, yoklama
                               defteri vs.)
         Etkinlik Açıklaması
                               Gözlem:  Öğretmen  sınıfa  getirdiği  metre  ve  kronometreyi  öğrencilere  gösterir.
                               Metre ile uzunluk, kronometre ile zaman niceliklerinin ölçüldüğünü söyler ve bunla-
                               rın temel büyüklük olduğunu belirtir. Bir öğrencinin sınıf içinde gösterilen iki nokta
                               arasında yürümesi istenir.
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen, öğrencilere temel büyüklüklerin sembol ve SI birim
                               sistemindeki birimlerini içeren bir tabloyu etkileşimli tahtada gösterir.
                               Sorgulamaya Dayalı Öğrenme: Öğretmen sınıfta aynı doğrultuda ve aralarında-
                               ki mesafe eşit olacak şekilde 3 nokta işaretler. Noktaları sırasıyla A, B ve C olarak
                               isimlendirir. Sınıftan gönüllü bir öğrenci seçerek önce A’ dan C’ye yürümesini daha
                               sonra ise C’den B’ye dönmesini ister. Öğretmen sınıfa “yürüyen öğrencinin kaç met-
                               re yol almıştır ve kaç metre yer değiştirmiştir?” sorularını sorar.
                               Öğretmen  öğrencilere  birkaç  eşya  göstererek  bu  eşyaların  özelliklerinin  neler
                               olduğunu  sorar.  (Pet  şişe  içinde  su,  tahta  silgisi,  yoklama  defteri  vb.)  (İF1).
                               Öğrencilerin  söyledikleri  özelliklerin  her  birinin  ölçülüp  ölçülmediği  ikinci  soru
                               olarak kendilerine yöneltilir. Öğrencinin vereceği cevaplara göre nesnenin fiziksel
         Uygulama Süreci
                               niceliğinin,  birbiri  ile  karşılaştırılıp  karşılaştırma  sonucu  sayısal  olarak  ifade
                               edilebilen  veriler  olduğu  tanımına  ulaşmaları  sağlanır  (SF1).  Öğretmen,  günlük
                               hayatta karşılaşılan enerji, hacim, kütle vb. büyüklüklerden örnekler vererek tanımı
                               destekler.



    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35