Page 25 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2


        TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
         Etkinliğe             FİZ.9.1.4. Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fi-
         Dönüştürülecek        zik bilimi ile ilişkili kariyer olanaklarını sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.9.1.4.
                               a) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
                               ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik merak ettiği konuları belirler.

                               b) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
                               ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik sorular sorar.
         Basamaklandırılmış    c) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
         Bilgi Birimleri       ile ilişkili çalışmalar ve meslekler hakkında bilgi toplar.

                               ç) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
                               ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik topladığı bilgilerin doğru olup olmadı-
                               ğını değerlendirir.
                               d) Fizik biliminin çalışma alanlarından yararlanan meslekler hakkında çıkarım ya-
                               par.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin fen bilimleri dersinde yer alan fizik, kimya ve biyoloji gibi farklı disiplin-
         Temel Kabuller        lerin varlığını ve ayrımlarını bildiği kabul edilmektedir.
                               Öğrenci kurumların yapılarını ve çalışma şekillerini anlamakta zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Öğrenci kurumlarla ilgili yapılacak olan araştırmanın şartlarını uygulamakta zor-
                               luk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
         İçerik                İF1: Tahtada listelenen maddeler öğretmen tarafından öğrencilere dağıtılabilir.
         Süreç                 SF1: Grubu seçmekte zorlanan öğrenciler için kura yöntemi kullanılabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler öğretmenin araştırmasını istediği kurumlarda çalışanlarla bir rö-
                               portaj yapabilirler. Kurum ile ilgili video çekebilirler ya da kuruma ait görselleri ve
                               bilgileri içeren bir afiş ya da poster tasarlayabilirler.

                               ÜF2:  Rol  oynamakta  zorlanan  öğrencilerin  yazılı  bir  metin  hazırlamaları  ve  bu
                               metni sınıfa sunmaları istenebilir.

         Ürün                  ÜF3: Öğrencilere kendilerini bir üniversitenin fizik bölümünden  mezun olmuş ve
                               anılan kurumlardan birinde işe başlamış bir uzman olarak hayal etmeleri söylene-
                               rek hayal kurmaları için biraz zaman verilebilir. Sonrasında   hangi alanlarda çalış-
                               tıklarını, hangi problemlere çözüm ürettiklerini, kurumda hangi görevde bulunduk-
                               larını düşünerek bir hikâye metni yazmaları ya da anlatmaları istenebilir.
                               ÜF4: Öğrenciler anılan meslek gruplarından insanlarla röportaj yaparak bir duvar
                               gazetesi hazırlayabilir, hazırladıkları gazeteyi sınıf panosunda sergileyebilirler.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1:Tüm öğrencilerin rol oynayan arkadaşlarını rahat görebilmeleri için sınıfta
         Ortamı Düzenlemeleri  ortam düzenlemesi yapılabilir, varsa  okulun konferans salonu sahnesi kullanılabilir.







                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30