Page 25 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: FİZİK BİLİMİ VE KARİYER KEŞFİ
Etkinliğe FİZ.9.1.4. Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fi-
Dönüştürülecek zik bilimi ile ilişkili kariyer olanaklarını sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.9.1.4.
a) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik merak ettiği konuları belirler.
b) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik sorular sorar.
Basamaklandırılmış c) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
Bilgi Birimleri ile ilişkili çalışmalar ve meslekler hakkında bilgi toplar.
ç) Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi
ile ilişkili çalışmalara ve mesleklere yönelik topladığı bilgilerin doğru olup olmadı-
ğını değerlendirir.
d) Fizik biliminin çalışma alanlarından yararlanan meslekler hakkında çıkarım ya-
par.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin fen bilimleri dersinde yer alan fizik, kimya ve biyoloji gibi farklı disiplin-
Temel Kabuller lerin varlığını ve ayrımlarını bildiği kabul edilmektedir.
Öğrenci kurumların yapılarını ve çalışma şekillerini anlamakta zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenci kurumlarla ilgili yapılacak olan araştırmanın şartlarını uygulamakta zor-
luk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İçerik İF1: Tahtada listelenen maddeler öğretmen tarafından öğrencilere dağıtılabilir.
Süreç SF1: Grubu seçmekte zorlanan öğrenciler için kura yöntemi kullanılabilir.
ÜF1: Öğrenciler öğretmenin araştırmasını istediği kurumlarda çalışanlarla bir rö-
portaj yapabilirler. Kurum ile ilgili video çekebilirler ya da kuruma ait görselleri ve
bilgileri içeren bir afiş ya da poster tasarlayabilirler.
ÜF2: Rol oynamakta zorlanan öğrencilerin yazılı bir metin hazırlamaları ve bu
metni sınıfa sunmaları istenebilir.
Ürün ÜF3: Öğrencilere kendilerini bir üniversitenin fizik bölümünden mezun olmuş ve
anılan kurumlardan birinde işe başlamış bir uzman olarak hayal etmeleri söylene-
rek hayal kurmaları için biraz zaman verilebilir. Sonrasında hangi alanlarda çalış-
tıklarını, hangi problemlere çözüm ürettiklerini, kurumda hangi görevde bulunduk-
larını düşünerek bir hikâye metni yazmaları ya da anlatmaları istenebilir.
ÜF4: Öğrenciler anılan meslek gruplarından insanlarla röportaj yaparak bir duvar
gazetesi hazırlayabilir, hazırladıkları gazeteyi sınıf panosunda sergileyebilirler.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1:Tüm öğrencilerin rol oynayan arkadaşlarını rahat görebilmeleri için sınıfta
Ortamı Düzenlemeleri ortam düzenlemesi yapılabilir, varsa okulun konferans salonu sahnesi kullanılabilir.
25