Page 29 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Öğrenciler, iki kişilik gruplar halinde ayrılabilir. Öğrenciler, birlikte çalışarak
buldukları bilgilerle bir tablo oluşturabilir. Öğrenciler kendi tablolarını oluşturduk-
tan sonra sınıfta diğer grupların tablolarını incelemeleri ve karşılaştırmaları istene-
bilir.
ÜF2: A3 ebatında 2 fon kartonundan birine “Temel Büyüklük”, diğerine “Türetilmiş
Ürün Büyüklük” yazılır. Sınıftan gönüllü iki öğrenci belirlenir. Bir öğrenciye “Temel Bü-
yüklük” yazılı karton, diğerine “Türetilmiş Büyüklük” yazılı karton verilir. Sınıfta geri
kalan öğrencilere daha önceden öğretmen tarafından hazırlanmış bir kutunun içe-
risinden temel büyüklük ve türetilmiş büyüklüklerin yazılı olduğu kağıtlardan rast-
gele çektirilir. Öğrencilerden çektikleri kağıtlarda yazılı olan büyüklük hangi türe
aitse o arkadaşının yanına gitmesi istenir.
FÖOD1: Etkinlik süresi boyunca yürümede güçlük yaşayan öğrenciler için yürüme-
sine yardımcı olacak destekleyici araçlar sağlanabilir ya da bir arkadaşı öğrenciye
Fiziksel Öğrenme rehber olabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğrencilerin rahat hareket edebilmesi için öğrenci sıralarının konumunda
uygun düzenlemeler yapılabilir. Fiziksel olarak uygun olmayan sınıflarda etkinlik
bahçede ya da okul koridorunda uygulanabilir.
29