Page 27 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

Fizik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerin kurumlarla ilgili araştırma yaparken özellikle dikkat etmeleri ve bilgi
                               edinmeleri gereken konular öğretmen tarafından tahtaya aşağıdaki gibi  listelenir:
                                1.  Kurumun misyonu ve vizyonu hakkında detaylı bilgi edinmek, hangi amaçlar
                                   doğrultusunda faaliyet gösterdiklerini anlamak
                                2.  Kurumun  yürüttüğü  araştırma  ve  geliştirme  projelerini  incelemek,  hangi
                                   alanlarda çalışmalar yaptıklarını ve ne tür projelere odaklandıklarını anlamak
                                3.  Kurumun  inovatif  (yenilikçi)  yaklaşımları,  teknoloji  geliştirme  süreçleri  ve
                                   yenilikçi projeleri hakkında bilgi sahibi olmak
                                4.  Kurumda  çalışan  akademisyenler,  araştırmacılar  ve  uzmanların  profillerini
                                   incelemek. Hangi alanlarda uzman olduklarını bilmek
                                5.  Kurumun diğer kurumlarla yaptığı işbirlikleri, ulusal veya uluslararası projelere
                                   katılımları hakkında bilgi edinmek
                                6.  Kurumun  daha  önce  gerçekleştirdiği  projeler  hakkında  bilgi  sahibi  olmak  ve
                                   hangi alanlarda öncü olduklarını öğrenmek
                                7.  Kurumun sahip olduğu maddi imkanlar ve kaynaklar hakkında bilgi edinmek

                                8.  Kurumda çalışmak istenilen pozisyon (mühendis, fizikçi, teknik eleman vb.) için
                                   üniversitede eğitim alınması gereken bölümler hakkında bilgi edinmek
                               Öğretmen  yukarıdaki  maddeleri  tahtaya  listeledikten  sonra  öğrenciler  bu
                               maddeleri  defterlerine  not  ederler  (İF1).  Öğretmen  öğrencilerine,  araştırma
                               tamamlandıktan sonra kendi seçtikleri mesleğe ait bir kişiliğe bürünerek sınıfta rol
                               oynama tekniği ile bu kişiyi canlandıracaklarını söyler (ÜF2). Bu yüzden öğretmen
                               öğrencilerin seçtikleri mesleklerle ilgili bilgi sahibi olmalarının önemini vurgular.
                               Gruplardaki her öğrenci araştırmış olduğu kurumda bulunan bir pozisyonu kendisi
                               için seçer.
                               Bir  sonraki  ders,  bir  gruba  ait  öğrenciler  tahtaya  çıkarak  rol  oynama  tekniği  ile
                               daha önce seçmiş oldukları meslekleri icra eden bir çalışanın kimliğine bürünürler
                               (ÜF3, FÖOD1). Her grup rollerini oynar ve etkinlik tamamlanır.
                               Bunun dışında sınıfa mühendis, fizikçi, tekniker vb. meslek gruplarından kişiler davet
                               edilip  bu  kişilerden  meslekleriyle  ve  çalışmalarıyla  ilgili  bilgi  vermeleri  istenebilir
                               (ÜF4).
                               Ayrıca  bu  kurumlara  okul  gezisi  düzenlenip  öğrencilerin  bu  kurumları  yakından
                               görerek bilgi sahibi olmaları sağlanabilir.
                               Grupların  yazmış  oldukları  raporlar  öğretmen  tarafından  incelenir.  Raporların
         Değerlendirme         daha  önce  verilmiş  olan  sekiz  maddelik  araştırma  listesine  uygunluğu  öğretmen
                               tarafından değerlendirilir.
                               Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum, araştırma veya sözlü sınav gibi farklı görev tamam-
         Kullanılan Evrensel       lama seçenekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (örneğin dijital kopyalar,
                                   interaktif uygulamalar vb.)


                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32