Page 27 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Fizik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerin kurumlarla ilgili araştırma yaparken özellikle dikkat etmeleri ve bilgi
edinmeleri gereken konular öğretmen tarafından tahtaya aşağıdaki gibi listelenir:
1. Kurumun misyonu ve vizyonu hakkında detaylı bilgi edinmek, hangi amaçlar
doğrultusunda faaliyet gösterdiklerini anlamak
2. Kurumun yürüttüğü araştırma ve geliştirme projelerini incelemek, hangi
alanlarda çalışmalar yaptıklarını ve ne tür projelere odaklandıklarını anlamak
3. Kurumun inovatif (yenilikçi) yaklaşımları, teknoloji geliştirme süreçleri ve
yenilikçi projeleri hakkında bilgi sahibi olmak
4. Kurumda çalışan akademisyenler, araştırmacılar ve uzmanların profillerini
incelemek. Hangi alanlarda uzman olduklarını bilmek
5. Kurumun diğer kurumlarla yaptığı işbirlikleri, ulusal veya uluslararası projelere
katılımları hakkında bilgi edinmek
6. Kurumun daha önce gerçekleştirdiği projeler hakkında bilgi sahibi olmak ve
hangi alanlarda öncü olduklarını öğrenmek
7. Kurumun sahip olduğu maddi imkanlar ve kaynaklar hakkında bilgi edinmek
8. Kurumda çalışmak istenilen pozisyon (mühendis, fizikçi, teknik eleman vb.) için
üniversitede eğitim alınması gereken bölümler hakkında bilgi edinmek
Öğretmen yukarıdaki maddeleri tahtaya listeledikten sonra öğrenciler bu
maddeleri defterlerine not ederler (İF1). Öğretmen öğrencilerine, araştırma
tamamlandıktan sonra kendi seçtikleri mesleğe ait bir kişiliğe bürünerek sınıfta rol
oynama tekniği ile bu kişiyi canlandıracaklarını söyler (ÜF2). Bu yüzden öğretmen
öğrencilerin seçtikleri mesleklerle ilgili bilgi sahibi olmalarının önemini vurgular.
Gruplardaki her öğrenci araştırmış olduğu kurumda bulunan bir pozisyonu kendisi
için seçer.
Bir sonraki ders, bir gruba ait öğrenciler tahtaya çıkarak rol oynama tekniği ile
daha önce seçmiş oldukları meslekleri icra eden bir çalışanın kimliğine bürünürler
(ÜF3, FÖOD1). Her grup rollerini oynar ve etkinlik tamamlanır.
Bunun dışında sınıfa mühendis, fizikçi, tekniker vb. meslek gruplarından kişiler davet
edilip bu kişilerden meslekleriyle ve çalışmalarıyla ilgili bilgi vermeleri istenebilir
(ÜF4).
Ayrıca bu kurumlara okul gezisi düzenlenip öğrencilerin bu kurumları yakından
görerek bilgi sahibi olmaları sağlanabilir.
Grupların yazmış oldukları raporlar öğretmen tarafından incelenir. Raporların
Değerlendirme daha önce verilmiş olan sekiz maddelik araştırma listesine uygunluğu öğretmen
tarafından değerlendirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri:
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum, araştırma veya sözlü sınav gibi farklı görev tamam-
Kullanılan Evrensel lama seçenekleri sunma
Tasarım Ögeleri
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (örneğin dijital kopyalar,
interaktif uygulamalar vb.)
27