Page 191 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Warm-up:
Öğretmen derse başlarken öğrencilerin dikkatlerini çekmek için akıllı tahtadan
ilk telefonun, ilk bilgisayarın, ilk televizyonun ya da ilk radyonun vb. resimlerini
açar (FÖOD1) ya da günümüz teknolojik cihazların eski versiyonlarından
ulaşabildiklerini sınıfa getirir (İF1). Öğrencilere bunların nasıl icat edildiğini bilip
bilmediklerini sorar. Öğrencilerden gelen cevaplardan sonra her birinin hayatımızı
nasıl kolaylaştırdığı hakkında öğrencilerin fikri sorulur ve cevapları alınır (SF1).
Listening:
Öğretmen akıllı tahtayı kullanarak EBA’da (http://meb.ai/czDCLE) (Link EBA'ya
giriş yaptıktan sonra çalışır.) linkinden “Teknolojik Gelişmeler” konulu bir video
açar (İF2). Öğrencilere videoyu izlerken notlar almalarını, video sonunda
video ile ilgili sorulan soruları (Açık uçlu sorular, Yes / No ya da Wh- Questions)
cevaplayacaklarını ve videonun ana fikrinin ne olduğunu hep birlikte tartışarak
bulacaklarını açıklar (SF2).
Speaking:
Uygulama Süreci Videonun ana fikri ile ilgili tartışmanın ardından öğretmen öğrencileri rol
yapma etkinliği için ikili gruplara ayırır (FÖOD2). İkili grup üyelerinden birinin
bir sosyolog, diğerinin ise bir gazeteci olduğunu ve “Teknolojik Gelişmelerin
Sosyal Hayattaki Etkileri” üzerine bir röportaj yapacaklarını öğrencilere açıklar.
Grupların diyaloglarını hazırlamaları için gerekli süre verilir (SF3). Bu süre içinde
öğretmen sınıf içinde dolaşarak öğrencileri gözlemler ve gerektiğinde öğrencilere
yardımcı olur. Gruplar diyaloglarını oluşturduktan sonra sınıfta rol yapma tekniği
ile konuşma etkinliği gerçekleştirilir (SF4). Gruplar diyaloglarını sunarken diğer
öğrenciler de teknolojik gelişmelerin sosyal hayattaki etkileri hakkında en çok
paylaşılan fikirleri not alır (SF5). Grupların röportaj sunumları bittikten sonra tüm
sınıfta konu hakkında en çok paylaşılan fikirlerin ne olduğu tartışılır (SF6). Ortaya
çıkan sonuçlar sınıf panosuna asılır (FÖOD3).
Writing:
Ders sonunda öğretmen öğrencilere Teknolojinin avantajlarını ve dezavantajlarını
tartışan bir makale yazmaları için gerekli yönergelerin (kelime sayısı, dil bilgisi,
içerik, akıcılık vb. değerlendirme kriterlerinin yer aldığı) olduğu bir etkinlik kâğıdı
verir (ÜF1). Öğrencilere yazma etkinliği açıklanır. Öğrenciler konu ile ilgili bağımsız
çalışmalarını bitirince EBA portalına yükler.
Değerlendirme aşamasında EBA’ya yüklenen bağımsız yazı çalışmaları yazma
Değerlendirme yönergesindeki kriterlere göre öğretmen tarafından değerlendirilir ve öğrencilere
dönüt verilir (ÜF2).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
Kullanılan Evrensel • Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
Tasarım Ögeler
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
191