Page 191 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Warm-up:

                               Öğretmen  derse  başlarken  öğrencilerin  dikkatlerini  çekmek  için  akıllı  tahtadan
                               ilk  telefonun,  ilk  bilgisayarın,  ilk  televizyonun  ya  da  ilk  radyonun  vb.  resimlerini
                               açar  (FÖOD1)  ya  da  günümüz  teknolojik  cihazların  eski  versiyonlarından
                               ulaşabildiklerini sınıfa getirir (İF1). Öğrencilere bunların nasıl icat edildiğini bilip
                               bilmediklerini sorar. Öğrencilerden gelen cevaplardan sonra her birinin hayatımızı
                               nasıl kolaylaştırdığı hakkında öğrencilerin fikri sorulur ve cevapları alınır (SF1).
                               Listening:

                               Öğretmen akıllı tahtayı kullanarak EBA’da (http://meb.ai/czDCLE)    (Link EBA'ya
                               giriş  yaptıktan  sonra  çalışır.)  linkinden  “Teknolojik  Gelişmeler”  konulu  bir  video
                               açar  (İF2).  Öğrencilere  videoyu  izlerken  notlar  almalarını,  video  sonunda
                               video ile ilgili sorulan soruları (Açık uçlu sorular, Yes / No ya da Wh- Questions)
                               cevaplayacaklarını  ve  videonun  ana  fikrinin  ne  olduğunu  hep  birlikte  tartışarak
                               bulacaklarını açıklar (SF2).

                               Speaking:
         Uygulama Süreci       Videonun  ana  fikri  ile  ilgili  tartışmanın  ardından  öğretmen  öğrencileri  rol
                               yapma  etkinliği  için  ikili  gruplara  ayırır  (FÖOD2).  İkili  grup  üyelerinden  birinin
                               bir  sosyolog,  diğerinin  ise  bir  gazeteci  olduğunu  ve  “Teknolojik  Gelişmelerin
                               Sosyal  Hayattaki  Etkileri”  üzerine  bir  röportaj  yapacaklarını  öğrencilere  açıklar.
                               Grupların diyaloglarını hazırlamaları için gerekli süre verilir (SF3). Bu süre içinde
                               öğretmen sınıf içinde dolaşarak öğrencileri gözlemler ve gerektiğinde öğrencilere
                               yardımcı olur. Gruplar diyaloglarını oluşturduktan sonra sınıfta rol yapma tekniği
                               ile  konuşma  etkinliği  gerçekleştirilir  (SF4).  Gruplar  diyaloglarını  sunarken  diğer
                               öğrenciler  de  teknolojik  gelişmelerin  sosyal  hayattaki  etkileri  hakkında  en  çok
                               paylaşılan fikirleri not alır (SF5). Grupların röportaj sunumları bittikten sonra tüm
                               sınıfta konu hakkında en çok paylaşılan fikirlerin ne olduğu tartışılır (SF6). Ortaya
                               çıkan sonuçlar sınıf panosuna asılır (FÖOD3).

                               Writing:
                               Ders sonunda öğretmen öğrencilere Teknolojinin avantajlarını ve dezavantajlarını
                               tartışan  bir  makale  yazmaları  için  gerekli  yönergelerin  (kelime  sayısı,  dil  bilgisi,
                               içerik, akıcılık vb. değerlendirme kriterlerinin yer aldığı) olduğu bir etkinlik kâğıdı
                               verir (ÜF1). Öğrencilere yazma etkinliği açıklanır. Öğrenciler konu ile ilgili bağımsız
                               çalışmalarını  bitirince EBA portalına yükler.
                               Değerlendirme  aşamasında  EBA’ya  yüklenen  bağımsız  yazı  çalışmaları  yazma
         Değerlendirme         yönergesindeki kriterlere göre öğretmen tarafından değerlendirilir ve öğrencilere
                               dönüt verilir (ÜF2).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.

         Kullanılan Evrensel     •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
         Tasarım Ögeler
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.

                                                                                                         191
   186   187   188   189   190   191   192