Page 190 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Teknolojik Gelişmelerin Sosyal Hayatımıza Etkileri
Konu Technology
Teknolojik gelişmelerle ilgili bir videonun ana fikrini bulur.
Öğrenme Hedefleri Bir arkadaşıyla teknolojinin sosyal hayata etkisi hakkında röportaj yapar.
Teknolojiyi tartışan lehte ve aleyhte bir makale yazar.
Materyaller Akıllı Tahta, Ses Kaydı / Video, Resimler / Görseller
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik planı E12.9.L2., E12.9.S2., E12.9.W2. kazanımlarına yönelik bir ders
saati olarak hazırlanmıştır.
Ön Bilgi Aktivasyonu (Activation of Prior Knowledge): Ders başlangıcında öğren-
cilerin teknoloji hakkında neler bildiklerini ve fikirlerini ifade edip edemediklerini
öğretmen akıllı tahtadan açtığı resimler ve öğrencilere yönelttiği sorularla kontrol
eder.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması ola-
rak gerçekleştirilebilir. Fikirlerin akla geldikleri anda açığa çıkarılması ve bu şekilde
doğruya ulaşılması amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu derste beyin
fırtınası Warm-up bölümünde nasıl kolaylaştırdığı sorusuna cevap ararken kulla-
nılmıştır. Ayrıca ödev olarak verilen yazma etkinliğinde de öğrenciler teknolojinin
avantajlarını ve dezavantajlarını yazarken de beyin fırtınası tekniğini kullanır.
Rol Yapma (Role Play): Grup çalışması tekniklerinden biri olan rol yapma etkinli-
ğinde öğrencilere senaryo ve roller verilir. Bu ders saatinde konuşma etkinliği rol
yapma kullanılarak gerçekleştirilir. Öğrencilerden birine gazeteci diğerine sosyo-
log rolü verilir.
Etkinlik Açıklaması
Tartışma (Discussion): Tartışma bir başkanın yönetimi altında bir grubun herhangi
bir konu ya da problem üzerinde birlikte konuşarak, tartışarak, birbirlerinin görüş-
lerini dinleyerek ve eleştirerek en uygun çözümü bulmalarına dayanan bir öğretim
yöntemidir. Bu ders özelinde dinleme etkinliği sonrasında ana fikri bulurken tartış-
ma yöntemi kullanılır.
Bağımsız Çalışma (Independent Study): Bağımsız çalışma eğitimde öğrencilere
kendi öğrenme süreçlerini kontrol etme ve yönlendirme yeteneği kazandırmayı
amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üze-
rinde kendi başlarına, genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Bu
ders özelinde öğretmen ders sonunda öğrencilere teknolojinin avantajları ve deza-
vantajları konusunda bir makale yazma çalışması verir.
Biçimsel Değerlendirme (Formal Assessment): Biçimlendirici değerlendirme
yöntemi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi
öğrendikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler
sunar. Biçimlendirici değerlendirmenin anket, ev ödevi, çalışma testleri, özet su-
numlar vb. gibi pek çok farklı yöntemi vardır. Ders sonunda bağımsız çalışma olarak
öğrencilere verilen makale yazma çalışması öğretmen tarafından değerlendirilir.
190