Page 190 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 190

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Teknolojik Gelişmelerin Sosyal Hayatımıza Etkileri
         Konu                  Technology
                               Teknolojik gelişmelerle ilgili bir videonun ana fikrini bulur.
         Öğrenme Hedefleri     Bir arkadaşıyla teknolojinin sosyal hayata etkisi hakkında röportaj yapar.

                               Teknolojiyi tartışan lehte ve aleyhte bir makale yazar.
         Materyaller           Akıllı Tahta, Ses Kaydı / Video, Resimler / Görseller
         Süre                  1 ders saati

                               Bu  etkinlik  planı  E12.9.L2.,  E12.9.S2.,  E12.9.W2.  kazanımlarına  yönelik  bir  ders
                               saati olarak hazırlanmıştır.

                               Ön Bilgi Aktivasyonu (Activation of Prior Knowledge): Ders başlangıcında öğren-
                               cilerin teknoloji hakkında neler bildiklerini ve fikirlerini ifade edip edemediklerini
                               öğretmen akıllı tahtadan açtığı resimler ve öğrencilere yönelttiği sorularla kontrol
                               eder.

                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası bireysel ya da grup çalışması ola-
                               rak gerçekleştirilebilir. Fikirlerin akla geldikleri anda açığa çıkarılması ve bu şekilde
                               doğruya ulaşılması amaçlanır. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu derste beyin
                               fırtınası Warm-up bölümünde nasıl kolaylaştırdığı sorusuna cevap ararken kulla-
                               nılmıştır. Ayrıca ödev olarak verilen yazma etkinliğinde de öğrenciler teknolojinin
                               avantajlarını ve dezavantajlarını yazarken de beyin fırtınası tekniğini kullanır.
                               Rol Yapma (Role Play): Grup çalışması tekniklerinden biri olan rol yapma etkinli-
                               ğinde öğrencilere senaryo ve roller verilir. Bu ders saatinde konuşma etkinliği rol
                               yapma kullanılarak gerçekleştirilir. Öğrencilerden birine gazeteci diğerine sosyo-
                               log rolü verilir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Tartışma (Discussion): Tartışma bir başkanın yönetimi altında bir grubun herhangi
                               bir konu ya da problem üzerinde birlikte konuşarak, tartışarak, birbirlerinin görüş-
                               lerini dinleyerek ve eleştirerek en uygun çözümü bulmalarına dayanan bir öğretim
                               yöntemidir. Bu ders özelinde dinleme etkinliği sonrasında ana fikri bulurken tartış-
                               ma yöntemi kullanılır.

                               Bağımsız  Çalışma  (Independent  Study):  Bağımsız  çalışma  eğitimde  öğrencilere
                               kendi  öğrenme  süreçlerini  kontrol  etme  ve  yönlendirme  yeteneği  kazandırmayı
                               amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üze-
                               rinde kendi başlarına, genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Bu
                               ders özelinde öğretmen ders sonunda öğrencilere teknolojinin avantajları ve deza-
                               vantajları konusunda bir makale yazma çalışması verir.
                               Biçimsel  Değerlendirme  (Formal  Assessment):  Biçimlendirici  değerlendirme
                               yöntemi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi
                               öğrendikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler
                               sunar.  Biçimlendirici  değerlendirmenin  anket,  ev  ödevi,  çalışma  testleri,  özet  su-
                               numlar vb. gibi pek çok farklı yöntemi vardır. Ders sonunda bağımsız çalışma olarak
                               öğrencilere verilen makale yazma çalışması öğretmen tarafından değerlendirilir.






    190
   185   186   187   188   189   190   191   192