Page 185 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Ters Yüz Öğrenme: Öğrencilerden EBA V sınıfta paylaşılan etkileşimli videoyu
zamanında izleyip süreci takip etmeleri istenir (İF1).
Ders Zamanı: Öğretmen öğrencilere S.O.S oyununa benzer tic-tac-toe isimli bir
oyun oynayacaklarını söyler. Grup hâlinde bütün sınıfın oyuna dahil olabileceği
şekilde tasarlanır (Bkz. EK1) (FÖOD1). Ardından oyunun kurallarını belirtir.
Oyunun ana kuralı öncelikle verilen etkinlik kâğıdının ortasında yer alan zorunlu
etkinliğin tamamlanmasıdır. Devamında 9 kare içerisinden zorunlu etkinlikle ilişkili
olarak yatay, dikey, çapraz bulunan 3 tanesini seçmeleri istenir. Ardından seçilen
kare içerisindeki yazılı etkinlik yönergelerine uygun cevapların hazırlanması istenir
(SF1).
İkinci Ders
Tic-Tac-Toe
Uygulama Süreci Çevre / enerji Alternatif enerji
Dünyadaki aşırı enerji sorunlarına ilişkin kullanımına ilişkin
tüketimi sorunlarını bulup bulduğun çözüm görüşlerini ortaya
listele (SF2). önerilerinden bilgi koyan bir poster
kartları hazırla (SF3). hazırla (SF4).
UNESCO ile BM
temsilcilerinin ortaya Ülkemizde alternatif Çözüm önermek
koyduğu 2030 enerjileri kullanan amacıyla çevre
Sürdürülebilir Kalkınma bölgeleri bul ve bunu sorunuyla ilgili olarak
Hedeflerinden “Hedef 7 Türkiye haritasındaki yerel yönetime bir
Erişilebilir ve Temiz Enerji” konumuyla beraber çiz e-posta / şikâyet
konusundaki çözüm (SF6). mektubu yaz (SF7).
önerileri nelerdir? (SF5).
Alternatif enerji
Alternatif enerji
Alternatif enerjiyle ilgili kaynaklarını kullanmak kaynaklarını kullanan
okuduğun bir metni yeryüzünü nasıl etkiler? ülkelerin ortak
özetle (SF8). özellikleri nelerdir?
(SF9).
(SF10).
(FÖOD1).
Çalışmaların Değerlendirilmesi:
Tic-tac-toe etkinliği sırasında öğretmen holistik rubrik (Bkz. EK2) kullanarak öğ-
Değerlendirme rencilerin gelişimlerini forma göre değerlendirir (ÜF1). Holistik rubrikte öğrencinin
performans kriterine ilişkin gözlenebilir özelliklerin incelenmesini içerir. Ayrıca tüm
süreci bir bütün olarak puanlamayı içerir.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
Kullanılan Evrensel • Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
Tasarım Ögeleri
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
185