Page 185 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Birinci Ders

                               Warm-up:

                               Ters  Yüz  Öğrenme:  Öğrencilerden  EBA  V  sınıfta  paylaşılan  etkileşimli  videoyu
                               zamanında izleyip süreci takip etmeleri istenir (İF1).

                               Ders Zamanı: Öğretmen öğrencilere  S.O.S oyununa benzer tic-tac-toe isimli bir
                               oyun  oynayacaklarını  söyler.  Grup  hâlinde  bütün  sınıfın  oyuna  dahil  olabileceği
                               şekilde  tasarlanır  (Bkz.  EK1)  (FÖOD1).  Ardından  oyunun  kurallarını  belirtir.
                               Oyunun ana kuralı öncelikle verilen etkinlik kâğıdının ortasında yer alan  zorunlu
                               etkinliğin tamamlanmasıdır. Devamında 9 kare içerisinden zorunlu etkinlikle ilişkili
                               olarak yatay, dikey, çapraz bulunan 3 tanesini seçmeleri istenir. Ardından seçilen
                               kare içerisindeki yazılı etkinlik yönergelerine uygun cevapların hazırlanması istenir
                               (SF1).
                               İkinci Ders

                               Tic-Tac-Toe

         Uygulama Süreci                                 Çevre / enerji        Alternatif enerji
                                Dünyadaki aşırı enerji   sorunlarına ilişkin   kullanımına ilişkin
                                tüketimi sorunlarını bulup  bulduğun çözüm     görüşlerini ortaya
                                listele (SF2).           önerilerinden bilgi   koyan bir poster
                                                         kartları hazırla (SF3).  hazırla (SF4).

                                UNESCO ile BM
                                temsilcilerinin ortaya   Ülkemizde alternatif   Çözüm önermek
                                koyduğu 2030             enerjileri kullanan   amacıyla çevre
                                Sürdürülebilir Kalkınma   bölgeleri bul ve bunu   sorunuyla ilgili olarak
                                Hedeflerinden “Hedef 7   Türkiye haritasındaki   yerel yönetime bir
                                Erişilebilir ve Temiz Enerji”   konumuyla beraber çiz  e-posta / şikâyet
                                konusundaki çözüm        (SF6).                mektubu yaz (SF7).
                                önerileri nelerdir? (SF5).
                                                                               Alternatif enerji
                                                         Alternatif enerji
                                Alternatif enerjiyle ilgili   kaynaklarını kullanmak   kaynaklarını kullanan
                                okuduğun bir metni       yeryüzünü nasıl etkiler?   ülkelerin ortak
                                özetle (SF8).                                  özellikleri nelerdir?
                                                         (SF9).
                                                                               (SF10).
                               (FÖOD1).
                               Çalışmaların Değerlendirilmesi:

                               Tic-tac-toe etkinliği sırasında öğretmen holistik rubrik (Bkz. EK2) kullanarak öğ-
         Değerlendirme         rencilerin gelişimlerini forma göre değerlendirir (ÜF1). Holistik rubrikte öğrencinin

                               performans kriterine ilişkin gözlenebilir özelliklerin incelenmesini içerir. Ayrıca tüm
                               süreci bir bütün olarak puanlamayı içerir.

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
         Kullanılan Evrensel     •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).

                                                                                                         185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190