Page 189 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler diğer gruplar diyaloglarını sunarken gru-
bundaki arkadaşı ile akran desteğini kullanarak not alma görevini yerine getirir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için konuşulan fikirler öğretmen desteğiyle
Türkçesi ile birlikte sunularak sorulur ve öğrenciden seçeneklerden birini seçmesi
istenir. (Örneğin, “Teknolojinin sosyal hayatımıza etkilerinden biri …’dir. Katılıyor
musun?”)
ÜF1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için teknolojinin avantajlarını ve dezavantaj-
larını belirten cümleler gerekli görülürse Türkçeleri ile birlikte karışık olarak verilir,
öğrenciden iki farklı listeye (avantajlar, dezavantajlar) ayrıştırarak yazması istenir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye açık uçlu sorular sorulur.
Ürün
Örneğin;
Teknolojilerin avantajları …………………………………………………
Teknolojinin dezavantajları …………………………………………………
FÖOD1: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için görsel boyutları öğrencinin özelliği-
ne göre seçilir ya da öğrenci görselleri / nesneleri rahatça görebilecekleri şekilde
oturma düzeni ayarlanır.
FÖOD2: Öğrenciler gruplara ayrılırken desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler seviyesi
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri iyi olan ve akran desteği sağlayacak öğrenciler ile gruplanır. Öğrencilerin sınıf içe-
risinde rahat bir şekilde hareket edebilmelerini sağlayabilmek için sıra düzenleme-
leri yapılır.
FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için panonun hizalanması ayarlanır ya da
tahtanın erişilebilir kısımları pano olarak kullanılır.
189