Page 184 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Alternatif Enerji Kaynaklarını Tanıyorum
Konu Alternative Energy
Karşılaştığı çevre problemlerini tanımlar.
Karşılaştığı çevre problemlerini söyler.
Öğrenme Hedefleri
Çevre problemleri içeren şikâyet içeren yazılı ve sözlü metinler ortaya koyar.
Alternatif enerji kaynaklarının kullanımına ilişkin önerilerde bulunur.
Etkileşimli Video, Türkiye Haritası, Tic-Toc-Toe Kartları, Yazılı ve Dijital Materyaller,
Materyaller
Renkli Fon Kartonlar, Keçeli Kalemler
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E12.8.L1., E12.8.S1., E12.8.R1. ve E12.8.W1. kazanımlarına yönelik iki
ders saati olarak planlanmıştır.
Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning): Öğretmen öğrencilere EBA V sınıf üzerin-
den UNESCO ile BM temsilcilerinin yer aldığı, 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedef-
lerinden “Hedef 7 Erişilebilir ve Temiz Enerji” konusunda etkileşimli video hazırlar
ve öğrencilerin ders öncesi kendi öğrenme hızlarına göre verilen sürede etkileşimli
video etkinliğini tamamlamalarını ister.
Üç Kare (Tic-Tac-Toe): Öğretmen S.O.S oyunu benzeri olan tic-tac-toe isimli oyunu
oynayacaklarını ve bu oyunun kurallarını belirtir. Kural olarak öğrencilerden kendi-
lerine sunulan tic-toc-toe kartları üzerinde yazılı olan bitişik veya çapraz olan üç
görevi seçmeleri istenir.
Üç kare seçim tablosunun oluşturma adımları şu şekilde sıralanabilir:
1) Alternatif enerji konusunda odaklanılacak noktalar belirlenir.
2) Öğrencilerin yaş düzeyine uygun, öğrenme stilleri veya ilgi alanları belirlenir.
3) Alternatif ve enerji konu odağında dokuz farklı görev / etkinlik tasarlanır.
Etkinlik Açıklaması
4) Tasarlanan etkinlikler seçim tablosuna eklenir.
5) Bütün öğrencilerin yapması gereken etkinlik olarak belirlenen etkinlik “Ülkemiz-
de alternatif enerjileri kullanan bölgeleri bul ve bunu Türkiye haritasındaki konu-
muyla beraber çiz.” etkinliği tic-toc-toe kartının ortasına yerleştirilir.
6) Öğrencilerden ortadaki etkinlik zorunlu olmak şartıyla üç etkinliği seçerek ta-
mamlamaları istenir.
7) Üç etkinliğin mutlaka bir üç kare sırasını tamamlaması gerektiği belirtilir.
Öğrencilere toplamda 9 farklı etkinlik içeren kartlar verilir ve öğrencilerin üç kare
seçim yapıp bireysel olarak etkinliği tamamlamaları istenir.
Özel gereksinimli öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri farklı olduğundan farklı
bir tic-tac-toe kartı hazırlanır.
Holistik Rubrik: Öğrencinin performansı genel bir perspektiften değerlendirmek
için kullanılır ve performansı belirli kriterlere göre kategorize etmek yerine bütüncül
bir yaklaşımla değerlendirilir. Çalışma sırasında öğretmen holistik rubrik kullana-
rak öğrencilerin gelişimlerini forma göre değerlendirir.
184