Page 184 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Alternatif Enerji Kaynaklarını Tanıyorum
         Konu                  Alternative Energy
                               Karşılaştığı çevre problemlerini tanımlar.
                               Karşılaştığı çevre problemlerini söyler.
         Öğrenme Hedefleri
                               Çevre problemleri içeren şikâyet içeren yazılı ve sözlü metinler ortaya koyar.
                               Alternatif enerji kaynaklarının kullanımına ilişkin önerilerde bulunur.

                               Etkileşimli Video, Türkiye Haritası, Tic-Toc-Toe Kartları, Yazılı ve Dijital Materyaller,
         Materyaller
                               Renkli Fon Kartonlar, Keçeli Kalemler
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E12.8.L1., E12.8.S1., E12.8.R1. ve E12.8.W1. kazanımlarına yönelik iki
                               ders saati olarak planlanmıştır.

                               Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning): Öğretmen öğrencilere EBA V sınıf üzerin-
                               den UNESCO ile BM temsilcilerinin yer aldığı, 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedef-
                               lerinden “Hedef 7 Erişilebilir ve Temiz Enerji”  konusunda etkileşimli video hazırlar
                               ve öğrencilerin ders öncesi kendi öğrenme hızlarına göre verilen sürede etkileşimli
                               video etkinliğini tamamlamalarını ister.

                               Üç Kare (Tic-Tac-Toe): Öğretmen S.O.S oyunu benzeri olan tic-tac-toe isimli oyunu
                               oynayacaklarını ve bu oyunun kurallarını belirtir. Kural olarak öğrencilerden kendi-
                               lerine sunulan tic-toc-toe kartları üzerinde yazılı olan  bitişik veya çapraz olan üç
                               görevi seçmeleri istenir.
                               Üç kare seçim tablosunun oluşturma adımları şu şekilde sıralanabilir:
                               1) Alternatif enerji konusunda odaklanılacak noktalar  belirlenir.

                               2) Öğrencilerin yaş düzeyine uygun, öğrenme stilleri veya ilgi alanları belirlenir.
                               3) Alternatif ve enerji  konu odağında dokuz farklı görev / etkinlik tasarlanır.
         Etkinlik Açıklaması
                               4) Tasarlanan etkinlikler seçim tablosuna eklenir.
                               5) Bütün öğrencilerin yapması gereken etkinlik olarak belirlenen etkinlik “Ülkemiz-
                               de alternatif enerjileri kullanan bölgeleri bul ve bunu Türkiye haritasındaki konu-
                               muyla beraber çiz.”  etkinliği tic-toc-toe kartının ortasına yerleştirilir.

                               6) Öğrencilerden ortadaki  etkinlik zorunlu olmak şartıyla üç etkinliği seçerek ta-
                               mamlamaları istenir.

                               7) Üç etkinliğin mutlaka bir üç kare sırasını tamamlaması gerektiği belirtilir.
                               Öğrencilere toplamda 9 farklı etkinlik içeren kartlar verilir ve öğrencilerin üç kare
                               seçim yapıp bireysel olarak etkinliği tamamlamaları istenir.
                               Özel gereksinimli öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri farklı olduğundan farklı
                               bir tic-tac-toe kartı hazırlanır.
                               Holistik Rubrik: Öğrencinin performansı genel bir perspektiften değerlendirmek
                               için kullanılır ve performansı belirli kriterlere göre kategorize etmek yerine bütüncül
                               bir yaklaşımla değerlendirilir. Çalışma sırasında öğretmen holistik rubrik kullana-
                               rak öğrencilerin gelişimlerini forma göre değerlendirir.

    184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189