Page 182 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 182

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 29


        TEMA 8: ALTERNATIVE ENERGY
                               E12.8.S1. Students will be able to make complaints and offer solutions to environ-
                               mental  / energy problems.
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        E12.8.R1. Students will be able to summarize a reading passage about alternative
         Öğrenme Çıktıları     energy.
                               E12.8.W1. Students will be able to write an email / a letter of complaint to a local
                               authority about an environmental problem to suggest solutions.
                               Enerji kavramını açıklar.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Enerji sorunlarını bilir.
                               Alternatif enerji kaynaklarını söyler.
                               İzle-cevapla etkinliğini yapmakta zorlanabilir.

                               Okuma metnini özetlemekte güçlük yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Yönergelere uygun ürün ortaya koymakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                               Çevre / enerji problemlerine yönelik öneride bulunmakta zorlanabilir.
                               Alternatif enerji kullanımına uygun yazılı fikir beyan etmekte zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan etkileşimli videoda yer alan so-
         İçerik
                               rular basitleştirilir ve Türkçe ifadeleri verilerek hazırlanabilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ders öncesinde teknolojik ürünleri kullana-
                               rak enerji ve alternatif enerji kaynaklarını Türkçe olarak araştırması istenir.

                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için enerji tüketimine neden olan sorunların iliş-
                               kili ve ilişkisiz örneklerinin hem İngilizce hem Türkçe ifadelerinin yazılı olduğu çalış-
                               ma sayfası verilir. Öğrenciden işaretlemesi istenir.

                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sorunların ve çözüm önerilerinin karışık yazılı
                               olduğu çalışma kâğıdı Türkçe açıklamaları ile birlikte verilir. Öğrenciden eşleştir-
                               mesi istenir. Bu çalışma kâğıdı öğretmen için değerlendirme sürecinde kullanılır.

                               SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için poster hazırlarken öğrencinin sözlükler,
         Süreç                 teknolojik  aletlerdeki  çeviri  programlar  vb.  kolaylaştırıcıları  kullanmasına  imkân
                               sağlanır. Ayrıca öğrencinin hazırladığı posterde görsellerden sıkça yararlanmasına
                               ve gerekiyorsa Türkçe kullanımlarına yer vermesi istenebilir. Bu süreçte yapay zekâ
                               kullanılarak alternatif iletişim araçlarına ilişkin slogan hazırlar.

                               SF5:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  UNESCO  ile  BM  temsilcilerinin  ortaya
                               koyduğu 2030 sürdürülebilir 12 kalkınma hedefinden 5 tanesini (sayı öğrencinin bi-
                               reysel özelliklerine göre değişebilir) bulması ve söylemesi istenir.

                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için Türkiye haritasında alternatif enerji kulla-
                               nım bölgelerini çizmesi ya da renklendirmesi istenir. Öğrenci için alternatif enerjiler
                               Türkçesi ile birlikte hatırlatıcı olarak haritanın altında verilebilir.

    182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187