Page 182 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 182
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 29
TEMA 8: ALTERNATIVE ENERGY
E12.8.S1. Students will be able to make complaints and offer solutions to environ-
mental / energy problems.
Etkinliğe
Dönüştürülecek E12.8.R1. Students will be able to summarize a reading passage about alternative
Öğrenme Çıktıları energy.
E12.8.W1. Students will be able to write an email / a letter of complaint to a local
authority about an environmental problem to suggest solutions.
Enerji kavramını açıklar.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Enerji sorunlarını bilir.
Alternatif enerji kaynaklarını söyler.
İzle-cevapla etkinliğini yapmakta zorlanabilir.
Okuma metnini özetlemekte güçlük yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Yönergelere uygun ürün ortaya koymakta zorlanabilir.
İhtiyaçları
Çevre / enerji problemlerine yönelik öneride bulunmakta zorlanabilir.
Alternatif enerji kullanımına uygun yazılı fikir beyan etmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan etkileşimli videoda yer alan so-
İçerik
rular basitleştirilir ve Türkçe ifadeleri verilerek hazırlanabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ders öncesinde teknolojik ürünleri kullana-
rak enerji ve alternatif enerji kaynaklarını Türkçe olarak araştırması istenir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için enerji tüketimine neden olan sorunların iliş-
kili ve ilişkisiz örneklerinin hem İngilizce hem Türkçe ifadelerinin yazılı olduğu çalış-
ma sayfası verilir. Öğrenciden işaretlemesi istenir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sorunların ve çözüm önerilerinin karışık yazılı
olduğu çalışma kâğıdı Türkçe açıklamaları ile birlikte verilir. Öğrenciden eşleştir-
mesi istenir. Bu çalışma kâğıdı öğretmen için değerlendirme sürecinde kullanılır.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için poster hazırlarken öğrencinin sözlükler,
Süreç teknolojik aletlerdeki çeviri programlar vb. kolaylaştırıcıları kullanmasına imkân
sağlanır. Ayrıca öğrencinin hazırladığı posterde görsellerden sıkça yararlanmasına
ve gerekiyorsa Türkçe kullanımlarına yer vermesi istenebilir. Bu süreçte yapay zekâ
kullanılarak alternatif iletişim araçlarına ilişkin slogan hazırlar.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için UNESCO ile BM temsilcilerinin ortaya
koyduğu 2030 sürdürülebilir 12 kalkınma hedefinden 5 tanesini (sayı öğrencinin bi-
reysel özelliklerine göre değişebilir) bulması ve söylemesi istenir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için Türkiye haritasında alternatif enerji kulla-
nım bölgelerini çizmesi ya da renklendirmesi istenir. Öğrenci için alternatif enerjiler
Türkçesi ile birlikte hatırlatıcı olarak haritanın altında verilebilir.
182