Page 177 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Haber Dedektifleri
         Konu                  News Stories
                               Geçmiş zamandaki bir metni anlar.
         Öğrenme Hedefleri     Okuduğu metni analiz ederek temel unsurları belirler ve kategorize eder.
                               Karışık hâlde verilen cümleleri sıralayarak anlamlı ve tutarlı metinler oluşturur.
                               Küçük  Kâğıtlar:  Kelime  ve  kavramları  yazmak  için  (örneğin  tablet,  e-book,  online
         Materyaller           course, mobile app), Kalemler, Makas, Boş A4 Kâğıtları, Haber Metinleri, Hikâye Ha-
                               ritalama Şablonları, 3-2-1 Değerlendirme Formları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E12.7.R1. ve  E12.7.R2. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak planlan-
                               mıştır.
                               Grafik Düzenleyiciler (Graphic Organizers): Grafik düzenleyiciler bilgiyi organize et-
                               mek, ilişkileri göstermek, kavramları görselleştirmek için kullanılan çeşitli diyagramlar
                               ve şemalardır. Grafik düzenleyiciler öğrencilerin okuma, yazma, düşünme ve problem
                               çözme  becerilerini  geliştirmeye  yardımcı  olur.  Grafik  düzenleyiciler  arasında  hikâye
                               haritalama (Story Mapping), Venn diyagramı (Venn Diagram), balık kılçığı diyagramı
                               (Fishbone Diagram), kavram haritası (Concept Map) ve zihin haritası (Mind Map), sı-
                               ralama şeması (Sequence Chart) gibi araçlar bulunmaktadır.
                               Hikâye Haritalama (Story Mapping): Hikâye haritalama öğrencilerin bir hikâyenin
                               veya metnin ana unsurlarını belirleyerek (ortam, ana olay, sonuç vb.) organize etmele-
                               rini sağlayan bir tekniktir. Bu yöntem öğrencilerin okudukları metni derinlemesine an-
                               lamalarını, analiz etmelerini ve önemli bilgileri yapılandırmalarını sağlar. Planda yer
                               alan hikâye haritalama etkinliğinde öğrenciler dört kişilik gruplara ayrılarak "Teknoloji
                               ve Eğitim" konulu bir haber metni okurlar. Metni okuduktan sonra ortam (setting), ana
                               olay (main event) ve sonuç (ending) bölümlerinin olduğu şablonu doldururlar. Bu etkin-
                               lik öğrencilerin okudukları metni derinlemesine anlamalarını, analiz etmelerini ve bilgi-
                               yi organize etmelerini sağlar. Gruplar doldurdukları şablonları değiştirir ve birbirlerinin
         Etkinlik Açıklaması
                               çalışmalarını kontrol ederek kategorize edilmiş cevapları değerlendirirler.
                               Metin Sıralama (Text Sequencing): Metin sıralama öğrencilerin verilen cümleleri veya
                               olayları  mantıksal  bir  sıraya  koyarak  anlamlı  bir  metin  oluşturmasını  sağlayan  bir
                               tekniktir. Bu yöntem öğrencilerin okuma, anlama ve mantıksal düşünme becerilerini
                               geliştirir. Metin sıralama etkinlikleri öğrencilerin olayların akışını ve metin içerisindeki
                               ilişkileri anlamalarına yardımcı olur. Planda yer alan metin sıralama etkinliğinde öğ-
                               renciler  "Mobil  Cihazlar  ve  Oyunlar"  konulu  metinde  karışık  hâlde  verilen  cümleleri
                               doğru sıraya koyarak anlamlı bir metin oluştururlar. Öğrenciler 3 veya 4 kişilik küçük
                               gruplara ayrılır. Öğretmen her gruba numaralandırılmış cümlelerin karışık hâlde yer
                               aldığı metni dağıtır. Gruplar, cümleleri kesip ayrı şeritler hâline getirir ve bu şeritleri
                               doğru sırayla bir A4 kâğıdına yapıştırır. Süre dolduğunda öğretmen doğru sıralamayı
                               açıklar ve öğrenciler kendi çalışmalarını kontrol ederek yanlış  olanları düzeltir. Bu et-
                               kinlik öğrencilerin okuma, anlama ve mantıksal sıralama becerilerini geliştirir.
                               3-2-1  Değerlendirme  Yöntemi  (3-2-1  Assessment  Method):  3-2-1  Değerlendirme
                               yöntemi öğrencilerin bir ders veya etkinlik sonrasında öğrendiklerini yansıtmak ve de-
                               ğerlendirmek için kullanılan etkili bir tekniktir. Öğrenciler etkinlik sırasında öğrendikleri
                               "üç önemli noktayı" hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi edinmek istedikleri "iki
                               konuyu" ve etkinlikten akıllarında kalan "en önemli şeyi" yazarak geri bildirim sağlar.

                                                                                                         177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182