Page 177 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 177
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Haber Dedektifleri
Konu News Stories
Geçmiş zamandaki bir metni anlar.
Öğrenme Hedefleri Okuduğu metni analiz ederek temel unsurları belirler ve kategorize eder.
Karışık hâlde verilen cümleleri sıralayarak anlamlı ve tutarlı metinler oluşturur.
Küçük Kâğıtlar: Kelime ve kavramları yazmak için (örneğin tablet, e-book, online
Materyaller course, mobile app), Kalemler, Makas, Boş A4 Kâğıtları, Haber Metinleri, Hikâye Ha-
ritalama Şablonları, 3-2-1 Değerlendirme Formları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E12.7.R1. ve E12.7.R2. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak planlan-
mıştır.
Grafik Düzenleyiciler (Graphic Organizers): Grafik düzenleyiciler bilgiyi organize et-
mek, ilişkileri göstermek, kavramları görselleştirmek için kullanılan çeşitli diyagramlar
ve şemalardır. Grafik düzenleyiciler öğrencilerin okuma, yazma, düşünme ve problem
çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Grafik düzenleyiciler arasında hikâye
haritalama (Story Mapping), Venn diyagramı (Venn Diagram), balık kılçığı diyagramı
(Fishbone Diagram), kavram haritası (Concept Map) ve zihin haritası (Mind Map), sı-
ralama şeması (Sequence Chart) gibi araçlar bulunmaktadır.
Hikâye Haritalama (Story Mapping): Hikâye haritalama öğrencilerin bir hikâyenin
veya metnin ana unsurlarını belirleyerek (ortam, ana olay, sonuç vb.) organize etmele-
rini sağlayan bir tekniktir. Bu yöntem öğrencilerin okudukları metni derinlemesine an-
lamalarını, analiz etmelerini ve önemli bilgileri yapılandırmalarını sağlar. Planda yer
alan hikâye haritalama etkinliğinde öğrenciler dört kişilik gruplara ayrılarak "Teknoloji
ve Eğitim" konulu bir haber metni okurlar. Metni okuduktan sonra ortam (setting), ana
olay (main event) ve sonuç (ending) bölümlerinin olduğu şablonu doldururlar. Bu etkin-
lik öğrencilerin okudukları metni derinlemesine anlamalarını, analiz etmelerini ve bilgi-
yi organize etmelerini sağlar. Gruplar doldurdukları şablonları değiştirir ve birbirlerinin
Etkinlik Açıklaması
çalışmalarını kontrol ederek kategorize edilmiş cevapları değerlendirirler.
Metin Sıralama (Text Sequencing): Metin sıralama öğrencilerin verilen cümleleri veya
olayları mantıksal bir sıraya koyarak anlamlı bir metin oluşturmasını sağlayan bir
tekniktir. Bu yöntem öğrencilerin okuma, anlama ve mantıksal düşünme becerilerini
geliştirir. Metin sıralama etkinlikleri öğrencilerin olayların akışını ve metin içerisindeki
ilişkileri anlamalarına yardımcı olur. Planda yer alan metin sıralama etkinliğinde öğ-
renciler "Mobil Cihazlar ve Oyunlar" konulu metinde karışık hâlde verilen cümleleri
doğru sıraya koyarak anlamlı bir metin oluştururlar. Öğrenciler 3 veya 4 kişilik küçük
gruplara ayrılır. Öğretmen her gruba numaralandırılmış cümlelerin karışık hâlde yer
aldığı metni dağıtır. Gruplar, cümleleri kesip ayrı şeritler hâline getirir ve bu şeritleri
doğru sırayla bir A4 kâğıdına yapıştırır. Süre dolduğunda öğretmen doğru sıralamayı
açıklar ve öğrenciler kendi çalışmalarını kontrol ederek yanlış olanları düzeltir. Bu et-
kinlik öğrencilerin okuma, anlama ve mantıksal sıralama becerilerini geliştirir.
3-2-1 Değerlendirme Yöntemi (3-2-1 Assessment Method): 3-2-1 Değerlendirme
yöntemi öğrencilerin bir ders veya etkinlik sonrasında öğrendiklerini yansıtmak ve de-
ğerlendirmek için kullanılan etkili bir tekniktir. Öğrenciler etkinlik sırasında öğrendikleri
"üç önemli noktayı" hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi edinmek istedikleri "iki
konuyu" ve etkinlikten akıllarında kalan "en önemli şeyi" yazarak geri bildirim sağlar.
177