Page 173 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Gruplar öğretmenin verdiği senaryo üzerinde yapılandırılmış tartışma yürütür ve
kullanacakları cümleleri yazarlar. Öğrenciler kriterleri göz önünde bulundurarak
olumsuz duygulara kapılmış birine nasıl tavsiye cümleleri kuracaklarını somutlaştırır.
rol yapma etkinliği için öğrenciler grupça yazılan cümlelerini ezberler ve sunum öncesi
provalarını yapar. Sunumlar sırayla yapılır. Öğrenciler rollerine bürünür, senaryoyu
oynarlar (SF7). Canlandırma sonrası her grubun performansı diğer gruplar tarafından
değerlendirilir. Kullanılması tavsiye edilen ölçek (Bkz. EK1) verilmiştir. Öğretmen tüm
gruplara geri bildirim verir.
Writing
Ders sonunda öğretmen öğrencilerden yansıtıcı günlük yazmalarını ister (ÜF2).
Öğrenciler öğrenme deneyimlerini, düşüncelerini, hislerini ve süreçlerini yazar.
Öğrendikleri bilgileri kişisel bağlamda değerlendirmeleri önemlidir. Her öğrencinin
ihtiyaçlarına ve yeteneklerine uygun olarak yansıtıcı günlük yazma sürecini daha
erişilebilir, anlamlı hâle getirebilir. Her öğrencinin öğrenme stiline ve ihtiyaçlarına
göre en uygun yöntemi öğretmen öğrenci ile beraber seçebilir. Öğretmen ders
sonunda günlükleri sonra teslim etmek üzere toplar, yazılanlara dönüt verir. Dersin
ödevlendirmesi E12.5.W1. kazanımına yönelik olarak yapılır. Öğretmen öğrencilerden
kendi seçtikleri bir sanat eserinin (şarkı, tablo, fotoğraf vb.) hangi duyguları yansıttığı
üzerine 500 kelimelik bir metin yazmalarını ister. Verilen sürenin sonunda öğretmen
ödevi performans not karşılığı olarak değerlendirebilir (ÜF3).
Thumbs-up / Thumbs down: Öğrenciler öğretmenin etkinlik sonrasında sorduğu
soruya thumbs-up (olumlu) veya thumbs-down (olumsuz) işaretlerini kullanarak
cevap verir. Bu ders özelinde öğretmen dinleme etkinliği sonrası konunun doğrudan
anlatımına geçmeden önce geri bildirim alır.
Akran Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme çıktılarını, ürünlerinin kalitesini
değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu ders özelinde:
Değerlendirme
1. Öğrenciler birinci derste birbirlerinin hazırladıkları grafikleri inceler ve içerik,
görsellik, anlaşılırlık olarak genel bir değerlendirme yapar. Bunun için öğrenciler
yapışkan not kâğıtlarına “fair (uygun / makul)”, “good”” (iyi)”, “excellent (mükemmel)”
yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına yapıştırır.
2. Öğrenciler ikinci derste rol yapma etkinliğinden sonra gruplar birbirlerinin
performansını öğretmenin verdiği ölçeğe göre değerlendirir.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teş-
vik edin.
Kullanılan Evrensel • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
Tasarım Ögeleri uygulamalar vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbir-
lerinden öğrenmelerini teşvik edin.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
173