Page 173 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Gruplar  öğretmenin  verdiği  senaryo  üzerinde  yapılandırılmış  tartışma  yürütür  ve
                               kullanacakları  cümleleri  yazarlar.  Öğrenciler    kriterleri  göz  önünde  bulundurarak
                               olumsuz duygulara kapılmış birine nasıl tavsiye cümleleri kuracaklarını somutlaştırır.
                               rol yapma etkinliği için öğrenciler grupça yazılan cümlelerini ezberler ve sunum öncesi
                               provalarını yapar. Sunumlar sırayla yapılır. Öğrenciler rollerine bürünür, senaryoyu
                               oynarlar (SF7). Canlandırma sonrası her grubun performansı diğer gruplar tarafından
                               değerlendirilir. Kullanılması tavsiye edilen ölçek (Bkz. EK1) verilmiştir. Öğretmen tüm
                               gruplara geri bildirim verir.

                               Writing
                               Ders sonunda öğretmen öğrencilerden yansıtıcı günlük yazmalarını ister (ÜF2).
                               Öğrenciler  öğrenme  deneyimlerini,  düşüncelerini,  hislerini  ve  süreçlerini  yazar.
                               Öğrendikleri bilgileri kişisel bağlamda değerlendirmeleri önemlidir. Her öğrencinin
                               ihtiyaçlarına  ve  yeteneklerine  uygun  olarak  yansıtıcı  günlük  yazma  sürecini  daha
                               erişilebilir,  anlamlı  hâle  getirebilir.  Her  öğrencinin  öğrenme  stiline  ve  ihtiyaçlarına
                               göre  en  uygun  yöntemi  öğretmen  öğrenci  ile  beraber  seçebilir.  Öğretmen  ders
                               sonunda günlükleri sonra teslim etmek üzere toplar, yazılanlara dönüt verir. Dersin
                               ödevlendirmesi E12.5.W1. kazanımına yönelik olarak yapılır. Öğretmen öğrencilerden
                               kendi seçtikleri bir sanat eserinin (şarkı, tablo, fotoğraf vb.) hangi duyguları yansıttığı
                               üzerine 500 kelimelik bir metin yazmalarını ister. Verilen sürenin sonunda öğretmen
                               ödevi performans not karşılığı olarak değerlendirebilir (ÜF3).
                               Thumbs-up  /  Thumbs  down:  Öğrenciler    öğretmenin  etkinlik  sonrasında  sorduğu
                               soruya  thumbs-up  (olumlu)  veya  thumbs-down  (olumsuz)  işaretlerini  kullanarak
                               cevap verir. Bu ders özelinde öğretmen dinleme etkinliği sonrası  konunun doğrudan
                               anlatımına geçmeden önce geri bildirim alır.
                               Akran  Değerlendirme:  Öğrencilerin  öğrenme  çıktılarını,  ürünlerinin  kalitesini
                               değerlendirdikleri bir süreçtir. Bu ders özelinde:
         Değerlendirme
                               1.  Öğrenciler  birinci  derste  birbirlerinin  hazırladıkları  grafikleri  inceler  ve    içerik,
                               görsellik,  anlaşılırlık  olarak  genel  bir  değerlendirme  yapar.    Bunun  için  öğrenciler
                               yapışkan not kâğıtlarına “fair (uygun /  makul)”, “good”” (iyi)”, “excellent (mükemmel)”
                               yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına yapıştırır.
                               2.  Öğrenciler  ikinci  derste  rol  yapma  etkinliğinden  sonra  gruplar  birbirlerinin
                               performansını  öğretmenin verdiği ölçeğe göre değerlendirir.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teş-
                                   vik edin.
         Kullanılan Evrensel     •  Öğrenme  materyallerine  erişimde  esneklik  sağlayın  (dijital  kopyalar,  interaktif
         Tasarım Ögeleri           uygulamalar vb.).
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbir-
                                   lerinden öğrenmelerini teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde  çeşitliliği  sağlayın  (yaratıcı  projeler,  uygulamalı  görevler
                                   vb.).

                                                                                                         173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178