Page 170 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
bir kişi, sahneye çıkmak için bekleyen bir performans sanatçısı vb.). Öğretmen
öğrencilere bu görsellerde insanların duygularını ifade eden kelimelerin neler
olabileceğini sorar. Öğrencilerden cevaplar alınır ve kelime etkinliğine geçilir
(SF1). Öğretmen akıllı tahtada duyguları ifade eden 20-30 kelimelik bir liste
açar (İF1). Öğrenciler bu etkinliği sıra arkadaşları ile ikili grup oluşturarak çalışır
(FÖOD1).Öğretmen öğrencilerden kağıda / kartona bir grafik çizmelerini
ister. Grafik iki ana bölümden oluşur, bir çizgi ile ayrılır ya da iki ayrı kutu
olabilir, seçim öğrencinin yaratıcılığına bırakılır. Bu iki bölüm; Olumlu (Positive
moods) ve Olumsuz (Negative moods) olarak adlandırılır. Öğrenciler belirlenen
kelimeleri doğru bölümlere yerleştirir. Örneğin "happy" kelimesi olumlu bölümde
yer alırken, "sad" kelimesi olumsuz bölümde yer alır. Her kelimenin yanına
o kelimeyi anlatan örnek bir cümle veya durum yazmaları istenebilir (SF2).
Örneğin:
Happy: "I am happy because I got a good grade."
Sad: "She felt sad after her friend moved away."
Öğretmen bu çalışma sırasında öğrencilerin kelime gruplamada ya da cümle kurmada
zorlandıkları bölümlerde destek verir, grafikleri kontrol eder. Öğrenciler grafiklerini
sınıf panosuna asar. Öğrencilerin birbirlerinin hazırladıkları grafikleri incelemeleri ve
içerik, görsellik, anlaşılırlık bakımından genel bir değerlendirme yapmaları istenir.
Bunun için öğrenciler yapışkan not kâğıtlarına “fair (uygun / makul)”, “good (iyi)”,
“excellent (mükemmel)” yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına yapıştırır
(SF3).
Listening:
Öğretmen öğrencilere dinleme metni ile ilgi bilgi verir. Dinleyecekleri metinde
bir kişinin sorunundan ve buna bağlı olarak negatif hislerinden bahsedeceğini,
arkadaşlarının da ona bazı tavsiyelerde bulunacağını söyler. Öğrencilere dinleme
metni ile ilgili çalışma yaprağı dağıtır (İF2). Bu kâğıtta konuşan kişinin sorunu, nasıl
hissettiği ve arkadaşlarının ona verdiği tavsiyeleri yazabileceği bölümler olur.
Problem: ___________________________________________________
Negative Mood: ____________________________________________
Suggestion(s): ______________________________________________
Konuya uygun ses dosyası Eba portalından http://meb.ai/hHAq1i (Link EBA'ya
giriş yaptıktan sonra çalışır.) (3219_T5_2_Tapescript ENG20181205K04) seçilebilir.
Öğretmen 2-3 dakikalık ses kaydını birkaç kez dinletir ve öğrenciler çalışma sayfası
dinlediği metindeki olumsuz duyguların ne olduğuna ilişkin not alır (SF4). Dinleme
sonrası öğretmen öğrencilere çalışma yaprağına aldıkları notları sorar. Öğrenci
katılımı ile cevaplar sözlü olarak alınır. Öğretmen bu sırada hızlı bir geri bildirim
almalıdır. Thumbs-up Thumbs-down değerlendirmesi yapar (ÜF1). “Dinleme
metnindeki kişiye verilen tavsiye cümlelerini tam ve dil bilgisi yapısı doğru olarak
kağıda yazdım.” diyebilen öğrenciler “up”, “Dinleme metnindeki kişiye verilen tavsiye
cümlelerini tam ve dil bilgisi yapısı doğru olarak yazamadım.” diyenler “down” olarak
işaret dili ile cevap verirler. Böylece öğretmen doğrudan anlatım yapacağı bölüme
geçmeden geri bildirim almış olur. Öğretmen doğrudan anlatım yoluyla tavsiye
vermek için kullanılan yapıları ve örnek cümleleri tahtaya yazar ve kullanımlarını
örneklerle açıklar.
170