Page 170 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 170

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               bir  kişi,  sahneye  çıkmak  için  bekleyen  bir  performans  sanatçısı  vb.).  Öğretmen
                               öğrencilere  bu  görsellerde  insanların  duygularını  ifade  eden  kelimelerin  neler
                               olabileceğini  sorar.  Öğrencilerden  cevaplar  alınır  ve  kelime  etkinliğine  geçilir
                               (SF1).  Öğretmen  akıllı  tahtada  duyguları  ifade  eden  20-30  kelimelik  bir  liste
                               açar  (İF1).  Öğrenciler  bu  etkinliği  sıra  arkadaşları  ile  ikili  grup  oluşturarak  çalışır
                               (FÖOD1).Öğretmen    öğrencilerden  kağıda  /  kartona  bir  grafik  çizmelerini
                               ister.  Grafik  iki  ana  bölümden  oluşur,  bir  çizgi  ile  ayrılır  ya  da  iki  ayrı  kutu
                               olabilir,  seçim  öğrencinin  yaratıcılığına  bırakılır.  Bu  iki  bölüm;  Olumlu  (Positive
                               moods)  ve  Olumsuz  (Negative  moods)  olarak  adlandırılır.  Öğrenciler  belirlenen
                               kelimeleri  doğru  bölümlere  yerleştirir.  Örneğin  "happy"  kelimesi  olumlu  bölümde
                               yer  alırken,  "sad"  kelimesi  olumsuz  bölümde  yer  alır.  Her  kelimenin  yanına
                               o  kelimeyi  anlatan  örnek  bir  cümle  veya  durum  yazmaları  istenebilir  (SF2).
                               Örneğin:

                               Happy: "I am happy because I got a good grade."
                               Sad: "She felt sad after her friend moved away."
                               Öğretmen bu çalışma sırasında öğrencilerin kelime gruplamada ya da cümle kurmada
                               zorlandıkları  bölümlerde destek verir, grafikleri kontrol eder. Öğrenciler grafiklerini
                               sınıf panosuna asar. Öğrencilerin birbirlerinin hazırladıkları grafikleri incelemeleri ve
                               içerik,  görsellik,  anlaşılırlık  bakımından  genel  bir  değerlendirme  yapmaları  istenir.
                               Bunun  için  öğrenciler  yapışkan  not  kâğıtlarına  “fair  (uygun  /  makul)”,  “good  (iyi)”,
                               “excellent (mükemmel)” yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına  yapıştırır
                               (SF3).
                               Listening:

                               Öğretmen  öğrencilere  dinleme  metni  ile  ilgi  bilgi  verir.  Dinleyecekleri  metinde
                               bir  kişinin  sorunundan  ve  buna  bağlı  olarak  negatif  hislerinden  bahsedeceğini,
                               arkadaşlarının  da  ona  bazı  tavsiyelerde  bulunacağını  söyler.  Öğrencilere  dinleme
                               metni ile ilgili çalışma yaprağı dağıtır (İF2). Bu kâğıtta konuşan kişinin sorunu, nasıl
                               hissettiği ve arkadaşlarının ona verdiği tavsiyeleri yazabileceği bölümler olur.
                               Problem: ___________________________________________________

                               Negative Mood: ____________________________________________
                               Suggestion(s): ______________________________________________

                               Konuya uygun ses dosyası Eba portalından http://meb.ai/hHAq1i    (Link EBA'ya
                               giriş yaptıktan sonra çalışır.) (3219_T5_2_Tapescript ENG20181205K04) seçilebilir.
                               Öğretmen 2-3 dakikalık ses kaydını birkaç kez dinletir ve öğrenciler çalışma sayfası
                               dinlediği metindeki olumsuz duyguların ne olduğuna ilişkin not alır (SF4). Dinleme
                               sonrası  öğretmen  öğrencilere  çalışma  yaprağına  aldıkları  notları  sorar.  Öğrenci
                               katılımı  ile  cevaplar  sözlü  olarak  alınır.  Öğretmen  bu  sırada  hızlı  bir  geri  bildirim
                               almalıdır.  Thumbs-up  Thumbs-down  değerlendirmesi  yapar  (ÜF1).  “Dinleme
                               metnindeki  kişiye  verilen  tavsiye  cümlelerini  tam  ve  dil  bilgisi  yapısı  doğru  olarak
                               kağıda yazdım.” diyebilen öğrenciler “up”, “Dinleme metnindeki kişiye verilen tavsiye
                               cümlelerini tam ve dil bilgisi yapısı doğru olarak yazamadım.” diyenler “down” olarak
                               işaret dili ile cevap verirler. Böylece öğretmen doğrudan anlatım yapacağı bölüme
                               geçmeden  geri  bildirim  almış  olur.  Öğretmen  doğrudan  anlatım  yoluyla  tavsiye
                               vermek  için  kullanılan  yapıları  ve  örnek  cümleleri  tahtaya  yazar  ve  kullanımlarını
                               örneklerle açıklar.

    170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175