Page 166 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 27
TEMA 5: PSYCHOLOGY
E12.5.L1. Students will be able to list the suggestions to change mood given by a
psychologist / friend in recorded text.
Etkinliğe
Dönüştürülecek E12.5.S1. Students will be able to make a role play between a psychologist / school
counsellor and a client.
Öğrenme Çıktıları
E12.5.W1. Students will be able to describe their current mood / mood reflected in a
song / painting / photograph through creative writing.
İnsanların ruh hâllerini tanımlayan olumlu ve olumsuz kelimeleri bilir (confident,
Ön Koşul Beceriler / worried, happy, sad, cheerful, optimistic, pessimistic, confused …).
Temel Kabuller Tavsiye vermek için kullanılan dil bilgisi yapılarını (Modals for Suggestions , Conditional
Sentences, Imperatives, Simple Present and Present Continuous) bilir.
İnsanların ruh hâllerini tanımlayan olumlu ve olumsuz kelimeleri hatırlamayabilir.
Tavsiye vermek için kullanılan dil bilgisi yapılarını (Modals for Suggestions , Conditional
Sentences, Imperatives, Simple Present and Present Continuous) hatırlamakta,
öğrenmekte zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Hızlı konuşulan veya karmaşık cümle yapıları içeren ses kayıtlarını anlamakta zorla-
İhtiyaçları nabilir.
Önemli bilgileri ayırt etmekte ve kısa sürede not almakta zorlanabilir.
Grup içinde fikirlerini ifade etmekte veya diğer üyelerle iş birliği yaparken zorlanabilir.
Zamanı etkili kullanmada ve tüm görevleri zamanında tamamlamada zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye tahtada açılan kelimelerin yer aldığı etkinlik
sayfası verilir. Bu etkinlik sayfasında kelimelerin Türkçe karşılıkları eklenebilir, olumlu
ifadeler sarı renk, olumsuz ifadeler ise kırmızı renklerle yazılı olarak hazırlanabilir.
İçerik İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye temel duyguları içeriğinde barındıran basit
düzeyde bir dinleme metni verilir. Öğrenci bu dinleme metninde anahtar kavramları
tespit etmeye çalışmalıdır. Destekleyici olması için anahtar kavramları bünyesinde
barındıran bir etkinlik sayfası verilir. Etkinlik sayfasında negatif hislerde neler
yapılabileceğinin yer aldığı Türkçe yazılı ifadeler ile eşleştirmesi sağlanır.
SF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenci için tahtada açılan görsellerin yer aldığı önce-
den hazırlanmış etkinlik sayfası verilir. Görsellerin altında öğrencilerin derste kullan-
ması istenen kelimeler yazılır. Ayrıca Türkçe karşılıkları eklenir. İnsanların yüz ifadele-
rinin ve yüzlerine yansıyan duyguların görselleriyle İngilizce anlamları verilir. Gerekli
durumda görsellerin yanında Türkçe ifadeleri de verilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ikili grup çalışmasında cümle kurma etkinliğin-
de ortak hazırlanan grafikte akran desteği sağlanarak, desteğe ihtiyacı olan öğrenci
Süreç sadece kelime gruplama yapabilir. Ayrıca öğrenciye tahtada yer alan kelimeler ile ilgili
oluşturulmuş hazır cümlelerin yazılı olduğu kartlar verilir. Kartların yanına ifade olumlu
ise gülen yüz, olumsuz ise mutsuz yüz, emojileri eklenebilir. Öğrencinin emojilere göre
grafiğe eklenmesi sağlanır.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin başka ödevlerini incelemek, öğrencinin bilgisini
pekiştirmenin yanı sıra bilgilerini düzenleme ve ödev hazırlama konularında her ders-
te kullanabileceği grafik düzenleyiciler hakkında fikir edinmesini sağlar, yaratıcılığını
geliştirir.
166