Page 166 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 27


        TEMA 5: PSYCHOLOGY
                               E12.5.L1.  Students  will  be  able  to  list  the  suggestions  to  change  mood  given  by  a
                               psychologist / friend in recorded text.
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        E12.5.S1. Students will be able to make a role play between a psychologist  / school
                               counsellor and a client.
         Öğrenme Çıktıları
                               E12.5.W1. Students will be able to describe their current mood / mood reflected in a
                               song / painting / photograph through creative writing.
                               İnsanların  ruh  hâllerini  tanımlayan  olumlu  ve  olumsuz  kelimeleri  bilir  (confident,
         Ön Koşul Beceriler /   worried, happy, sad, cheerful, optimistic, pessimistic, confused …).
         Temel Kabuller        Tavsiye vermek için kullanılan dil bilgisi yapılarını (Modals for Suggestions , Conditional
                               Sentences, Imperatives, Simple Present and Present Continuous) bilir.
                               İnsanların ruh hâllerini tanımlayan olumlu ve olumsuz kelimeleri hatırlamayabilir.
                               Tavsiye vermek için kullanılan dil bilgisi yapılarını (Modals for Suggestions , Conditional
                               Sentences,  Imperatives,  Simple  Present  and  Present  Continuous)  hatırlamakta,
                               öğrenmekte zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Hızlı konuşulan veya karmaşık cümle yapıları içeren ses kayıtlarını anlamakta zorla-
         İhtiyaçları           nabilir.

                               Önemli bilgileri ayırt etmekte ve kısa sürede not almakta zorlanabilir.
                               Grup içinde fikirlerini ifade etmekte veya diğer üyelerle iş birliği yaparken zorlanabilir.
                               Zamanı etkili kullanmada ve tüm görevleri zamanında tamamlamada zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  tahtada  açılan  kelimelerin  yer  aldığı  etkinlik
                               sayfası verilir. Bu etkinlik sayfasında kelimelerin Türkçe karşılıkları eklenebilir, olumlu
                               ifadeler sarı renk, olumsuz ifadeler ise kırmızı renklerle yazılı olarak hazırlanabilir.

         İçerik                İF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  temel  duyguları  içeriğinde  barındıran  basit
                               düzeyde bir dinleme metni verilir. Öğrenci bu dinleme metninde anahtar kavramları
                               tespit  etmeye  çalışmalıdır.  Destekleyici  olması  için  anahtar  kavramları  bünyesinde
                               barındıran  bir  etkinlik  sayfası  verilir.  Etkinlik  sayfasında  negatif  hislerde  neler
                               yapılabileceğinin yer aldığı Türkçe yazılı ifadeler ile eşleştirmesi sağlanır.

                               SF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenci için tahtada açılan görsellerin yer aldığı önce-
                               den hazırlanmış etkinlik sayfası verilir. Görsellerin altında öğrencilerin derste kullan-
                               ması istenen kelimeler yazılır. Ayrıca Türkçe karşılıkları eklenir. İnsanların yüz ifadele-
                               rinin ve yüzlerine yansıyan duyguların görselleriyle İngilizce anlamları verilir. Gerekli
                               durumda görsellerin yanında Türkçe ifadeleri de verilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ikili grup çalışmasında cümle kurma etkinliğin-
                               de ortak hazırlanan grafikte akran desteği sağlanarak, desteğe ihtiyacı olan öğrenci
         Süreç                 sadece kelime gruplama yapabilir. Ayrıca öğrenciye tahtada yer alan kelimeler ile ilgili
                               oluşturulmuş hazır cümlelerin yazılı olduğu kartlar verilir. Kartların yanına ifade olumlu
                               ise gülen yüz, olumsuz ise mutsuz yüz, emojileri eklenebilir. Öğrencinin emojilere göre
                               grafiğe eklenmesi sağlanır.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin başka ödevlerini incelemek, öğrencinin bilgisini
                               pekiştirmenin yanı sıra bilgilerini düzenleme ve ödev hazırlama konularında her ders-
                               te kullanabileceği grafik düzenleyiciler hakkında fikir edinmesini sağlar, yaratıcılığını
                               geliştirir.

    166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171