Page 164 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 164
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmen tartışmanın sonunda öğrenci
gruplarına geri bildirim sağlar ve tartışma sürecini değerlendirir. Öğrencilerin
katılımına, argümanlarına ve eleştirel düşünme becerilerine ilişkin gruplara sözlü
dönütler verir (SF6).
Öğretmen tarafından tartışma sürecine uygun “Can-Do Statements” (Bkz. EK1)
hazırlanır. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri istenir. “Can Do Statements”,
öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini ne derecede yapabildiğini veya ne
Değerlendirme
derecede yapabileceğini ifade eder. "Can Do Statements" öğrencilerin konuşma,
yazma becerilerini ne kadar başarılı bir şekilde gerçekleştirebildiklerini ölçmek için
kullanılabilir (ÜF1).
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
Kullanılan Evrensel • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
Tasarım Ögeleri
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunun.
EK1: Self Assessment
Yes, I can. I think I can. I need more practice.
1. Can you distinguish between positive and negative expressions about
human rights?
2. Can you express your opinion about human rights?
3. Can you discuss the problems / difficulties of the disadvantaged
people in the world?
4. Can you write a motto / slogan about human rights?
164