Page 169 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 169

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               İş  Birlikli  Öğrenme  (Collaborative  Learning):  Grup  çalışmaları  ile  öğrenciler
                               birbirlerinden öğrenirler ve bilgiyi pekiştirirler. Bu ders özelinde ikili akran çalışması
                               ile grafik düzenleyici hazırlanarak kelime gruplama, örnek cümle yazma çalışması
                               yapılır.
                               Öğrenci  Katılımı  (Student  Engagement):  Tartışmalar,  paylaşımlar,  ürünler,
                               değerlendirmeler  ile öğrencilerin dersin her aşamasına  aktif katılımı sağlanır.
                               Grafik Düzenleyici Hazırlama (Creating Graphic Organizers): Grafik düzenleyici
                               bilgileri görsel olarak düzenlemeye yardımcı olan bir araçtır. Kelimeleri, kavramları
                               anlamayı ve hatırlamayı kolaylaştırır.

                               Akran  Değerlendirmesi  (Peer  Assessment):  Öğrencilerin  öğrenme  çıktılarını,
                               ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir.
                               Öğrenciler  birinci  derste  birbirlerinin  hazırladıkları  grafikleri  inceler  ve    içerik,
                               görsellik,  anlaşılırlık  olarak  genel  bir  değerlendirme  yaparlar.    Bunun  için
                               öğrenciler yapışkan not kâğıtlarına “fair (uygun / makul)”,  “good (iyi)”, “excellent
                               (mükemmel)” yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına  yapıştırır.

                               “Thumbs up / Thumbs down”: Öğrenciler öğretmenin etkinlik sonrasında sorduğu
                               soruya "thumbs up (olumlu)” veya "thumbs down (olumsuz)” işaretlerini kullanarak
                               cevap verir. Bu ders özelinde öğretmen dinleme etkinliği sonrası konunun doğrudan
                               anlatımına geçmeden önce geri bildirim alır.

                               Yapılandırılmış  Tartışma  (Structured  Discussion):  Öğrencilerin  fikirlerini
                               paylaşabilecekleri  ve  yeni  öneriler  hakkında  tartışabilecekleri  yapılandırılmış
                               tartışma ortamları oluşturulur. Bu ders özelinde öğrenciler rol yapma çalışmasını
                               gruplar  hâlinde  hazırlar  ve  öğretmenin  verdiği  senaryoya  uygun  verebilecekleri
                               tavsiyeleri tartışarak karar verirler.

                               Rol  Yapma  (Role  Play):  Öğrencilerin  belirli  roller  üstlenerek  gerçek  veya  hayali
                               durumları canlandırdığı bir öğretim yöntemidir. Bu derste öğrenciler öğretmenin
                               verdiği senaryo üzerinden sorunu olan bir arkadaşına tavsiyeler verdikleri bir grup
                               çalışması yapar.

                               Yansıtıcı Günlük (Reflective Journal / Reflective Diary):  Öğrencilerin  öğrenme
                               deneyimlerini,  düşüncelerini,  hislerini  ve  süreçlerini  yazılı  olarak  yansıttıkları  bir
                               değerlendirme  aracıdır.  Bu  günlükler  öğrencilerin  derinlemesine  düşünmelerini,
                               öğrendikleri bilgileri kişisel bağlamda değerlendirmelerini ve öğrenme süreçlerini
                               öz-düşünümsel  bir  şekilde  analiz  etmelerini  sağlar.  Öğretmenlere  öğrencileri  ile
                               etkileşimde oldukları  bu çalışmayı düzenli olarak yapmaları tavsiye edilir. Düzenli
                               yansıtma  ve  değerlendirme  çalışmaları  yapmak  öğrencinin  kendi  gelişimin
                               noktalarını belirleme becerisini geliştirebilir.
                               Birinci Ders

                               Warm-up:
                               Öğretmen öncelikle dersin amacının insanların ruh hali (mood) ifade eden kelimeleri
                               hatırlamak ve sonra olumsuz  ruh halinde olduklarını ifade eden bir kişiye tavsiye
         Uygulama Süreci
                               verebilecekleri dil kalıplarını öğrenmek olduğunu söyler. Öğretmen akıllı tahtada
                               birkaç görsel açar. Öğrencilerin farklı ortam ve durumlarda insanların hislerini fark
                               edip bunu söyleyebilecekleri görseller seçilir (Örneğin sınav esnasında bir öğrenci,
                               kürsüde madalya alan  bir millî sporcu, bayramda torunları ile kucaklaşan büyük
                               ebeveynler,  camdan  bir  seyir  terasında  fotoğraf  çeken  insanlar,  kamp  yapan

                                                                                                         169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174