Page 169 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 169
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Grup çalışmaları ile öğrenciler
birbirlerinden öğrenirler ve bilgiyi pekiştirirler. Bu ders özelinde ikili akran çalışması
ile grafik düzenleyici hazırlanarak kelime gruplama, örnek cümle yazma çalışması
yapılır.
Öğrenci Katılımı (Student Engagement): Tartışmalar, paylaşımlar, ürünler,
değerlendirmeler ile öğrencilerin dersin her aşamasına aktif katılımı sağlanır.
Grafik Düzenleyici Hazırlama (Creating Graphic Organizers): Grafik düzenleyici
bilgileri görsel olarak düzenlemeye yardımcı olan bir araçtır. Kelimeleri, kavramları
anlamayı ve hatırlamayı kolaylaştırır.
Akran Değerlendirmesi (Peer Assessment): Öğrencilerin öğrenme çıktılarını,
ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreçtir.
Öğrenciler birinci derste birbirlerinin hazırladıkları grafikleri inceler ve içerik,
görsellik, anlaşılırlık olarak genel bir değerlendirme yaparlar. Bunun için
öğrenciler yapışkan not kâğıtlarına “fair (uygun / makul)”, “good (iyi)”, “excellent
(mükemmel)” yazar ve asılı olan grafik düzenleyicilerin yanına yapıştırır.
“Thumbs up / Thumbs down”: Öğrenciler öğretmenin etkinlik sonrasında sorduğu
soruya "thumbs up (olumlu)” veya "thumbs down (olumsuz)” işaretlerini kullanarak
cevap verir. Bu ders özelinde öğretmen dinleme etkinliği sonrası konunun doğrudan
anlatımına geçmeden önce geri bildirim alır.
Yapılandırılmış Tartışma (Structured Discussion): Öğrencilerin fikirlerini
paylaşabilecekleri ve yeni öneriler hakkında tartışabilecekleri yapılandırılmış
tartışma ortamları oluşturulur. Bu ders özelinde öğrenciler rol yapma çalışmasını
gruplar hâlinde hazırlar ve öğretmenin verdiği senaryoya uygun verebilecekleri
tavsiyeleri tartışarak karar verirler.
Rol Yapma (Role Play): Öğrencilerin belirli roller üstlenerek gerçek veya hayali
durumları canlandırdığı bir öğretim yöntemidir. Bu derste öğrenciler öğretmenin
verdiği senaryo üzerinden sorunu olan bir arkadaşına tavsiyeler verdikleri bir grup
çalışması yapar.
Yansıtıcı Günlük (Reflective Journal / Reflective Diary): Öğrencilerin öğrenme
deneyimlerini, düşüncelerini, hislerini ve süreçlerini yazılı olarak yansıttıkları bir
değerlendirme aracıdır. Bu günlükler öğrencilerin derinlemesine düşünmelerini,
öğrendikleri bilgileri kişisel bağlamda değerlendirmelerini ve öğrenme süreçlerini
öz-düşünümsel bir şekilde analiz etmelerini sağlar. Öğretmenlere öğrencileri ile
etkileşimde oldukları bu çalışmayı düzenli olarak yapmaları tavsiye edilir. Düzenli
yansıtma ve değerlendirme çalışmaları yapmak öğrencinin kendi gelişimin
noktalarını belirleme becerisini geliştirebilir.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen öncelikle dersin amacının insanların ruh hali (mood) ifade eden kelimeleri
hatırlamak ve sonra olumsuz ruh halinde olduklarını ifade eden bir kişiye tavsiye
Uygulama Süreci
verebilecekleri dil kalıplarını öğrenmek olduğunu söyler. Öğretmen akıllı tahtada
birkaç görsel açar. Öğrencilerin farklı ortam ve durumlarda insanların hislerini fark
edip bunu söyleyebilecekleri görseller seçilir (Örneğin sınav esnasında bir öğrenci,
kürsüde madalya alan bir millî sporcu, bayramda torunları ile kucaklaşan büyük
ebeveynler, camdan bir seyir terasında fotoğraf çeken insanlar, kamp yapan
169