Page 171 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 171
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Kullanılan Dil Bilgisi Yapıları:
Suggestions:
- Let’s…
- Why don’t you …
-How about …
-I’d rather …
Modals for Suggestions (Tavsiyeler için Kipler):
"Should" , "ought to" , "could" gibi.
Örnek: "You should try meditation", "You could listen to music to relax."
Imperatives (Emir Cümleleri):
Öneri ve tavsiye cümleleri oluştururken kullanabilecekleri yapılar.
Örnek: "Take deep breaths", "Go for a walk", "Talk to a friend."
Connecting Words and Phrases (Bağlayıcı Kelimeler ve İfadeler):
Öneriler arasında geçiş yaparken kullanılabilecek bağlayıcı ifadeler.
Örnek: "First of all", "Moreover", "Additionally", "On the other hand."
Simple Present and Present Continuous:
Gündelik alışkanlıklar ve devam eden durumları ifade ederken.
Örnek: "I usually talk to my friend when I'm feeling down", "She is suggesting new
ways to cope with stress."
Conditional Sentences (Koşul Cümleleri):
Önerilerin sonuçlarını tartışırken kullanılabilecek yapılar.
Örnek: "If you exercise regularly, you will feel better," "If you talk to someone, you
might feel relieved." " Hey, chill out. If I were you, I would…
Reported Speech (Dolaylı Anlatım):
Önerileri aktarırken kullanabilecekleri yapılar.
Örnek: "The psychologist suggested that we should try to exercise more." (SF5).
İkinci Ders:
Speaking
Öğretmen bu derste önceki dersteki kazanımlarını kullanacakları bir grup çalışması
yapacaklarını, rol yapma tekniğini kullanarak sunumunun nasıl yapılacağını,
içeriği ve kuralları açıklar. Öğretmen beş-altı kişilik heterojen gruplar oluşturulur
(FÖOD2).Her gruba bir senaryo verir. Beş kişilik gruptan bir öğrenci verilen
senaryoda problemi olan ve olumsuz duygularını açıklayan öğrenci olur. Diğer
dört öğrenci tavsiye verme dil kalıplarını kullanarak senaryo gereği arkadaşlarının
duygu durumunu olumluya çevirmek için bir konuşma akışı yazar. Rollerin
sunumunu kolaylaştırmak için “Response Frame”, “Sentence Starter” kartları
hazırlanır. Bu kartlar dil öğretiminde kolaylaştırıcı olarak kullanılır. Bu kartların
üzerinde hatırlanması istenen kelimeler (cümlenin ilk kelimeleri) bulunur. Dil bilgisi
yapısı renkli kalemlerle yazılabilir. Bu derste konuşma kartı hazırlandığı için öğrenci
kimden sonra konuşacağı, beden dili vb. konularında kısa notlar alabilir (SF6).
Grupların sunumlarında tavsiyede bulunurken izleyecekleri yol kullanacakları
olumlu dil yapıları şu şekilde örneklendirilir:
171