Page 171 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 171

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Kullanılan Dil Bilgisi Yapıları:
                               Suggestions:
                               - Let’s…
                               - Why don’t you …
                               -How about …

                               -I’d rather …
                               Modals for Suggestions (Tavsiyeler için Kipler):
                               "Should" , "ought to" , "could" gibi.
                               Örnek: "You should try meditation",  "You could listen to music to relax."
                               Imperatives (Emir Cümleleri):
                               Öneri ve tavsiye cümleleri oluştururken kullanabilecekleri yapılar.
                               Örnek: "Take deep breaths",  "Go for a walk",  "Talk to a friend."
                               Connecting Words and Phrases (Bağlayıcı Kelimeler ve İfadeler):

                               Öneriler arasında geçiş yaparken kullanılabilecek bağlayıcı ifadeler.
                               Örnek: "First of all", "Moreover", "Additionally", "On the other hand."
                               Simple Present and Present Continuous:
                               Gündelik alışkanlıklar ve devam eden durumları ifade ederken.
                               Örnek: "I usually talk to my friend when I'm feeling down", "She is suggesting new
                               ways to cope with stress."
                               Conditional Sentences (Koşul Cümleleri):
                               Önerilerin sonuçlarını tartışırken kullanılabilecek yapılar.
                               Örnek: "If you exercise regularly, you will feel better," "If you talk to someone, you
                               might feel relieved." " Hey, chill out. If I were you, I would…

                               Reported Speech (Dolaylı Anlatım):
                               Önerileri aktarırken kullanabilecekleri yapılar.
                               Örnek: "The psychologist suggested that we should try to exercise more." (SF5).
                               İkinci Ders:
                               Speaking
                               Öğretmen bu derste önceki dersteki kazanımlarını kullanacakları bir grup çalışması
                               yapacaklarını,  rol  yapma  tekniğini  kullanarak  sunumunun  nasıl  yapılacağını,
                               içeriği ve kuralları açıklar. Öğretmen beş-altı  kişilik heterojen gruplar oluşturulur
                               (FÖOD2).Her  gruba  bir  senaryo  verir.  Beş  kişilik  gruptan  bir  öğrenci  verilen
                               senaryoda  problemi  olan  ve  olumsuz  duygularını  açıklayan  öğrenci  olur.  Diğer
                               dört öğrenci tavsiye verme dil kalıplarını kullanarak senaryo gereği arkadaşlarının
                               duygu  durumunu  olumluya  çevirmek  için  bir  konuşma  akışı  yazar.  Rollerin
                               sunumunu  kolaylaştırmak  için  “Response  Frame”,  “Sentence  Starter”  kartları
                               hazırlanır.  Bu  kartlar  dil  öğretiminde  kolaylaştırıcı  olarak  kullanılır.  Bu  kartların
                               üzerinde hatırlanması istenen kelimeler (cümlenin ilk kelimeleri) bulunur. Dil bilgisi
                               yapısı renkli kalemlerle yazılabilir. Bu derste konuşma kartı hazırlandığı için öğrenci
                               kimden sonra konuşacağı, beden dili vb. konularında kısa  notlar alabilir (SF6).
                               Grupların  sunumlarında  tavsiyede  bulunurken  izleyecekleri  yol  kullanacakları
                               olumlu dil yapıları şu şekilde örneklendirilir:

                                                                                                         171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176