Page 175 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 28
TEMA 7: NEWS STORIES
Etkinliğe E12.7.R1. Students will be able to list vocabulary for narrating and describing
Dönüştürülecek events in a text.
Öğrenme Çıktıları E12.7.R2. Students will be able to reorder the past events in a news story.
Geçmiş zamandaki metinleri anlar.
Ön Koşul Beceriler / Okuduğu metni analiz ederek temel unsurları belirler ve kategorize eder.
Temel Kabuller
Karışık hâlde haber metinlerini verilen cümleleri sıralayarak anlamlı ve tutarlı
metinler oluşturur.
Geçmiş zamandaki metinleri anlamakta zorlanabilir.
Metinleri analiz ederek temel unsurları belirlemekte ve kategorize etmekte güçlük
yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Karışık cümleleri sıralayarak anlamlı ve tutarlı metinler oluşturmakta zorlanabilir.
Metin analizinde eleştirel düşünmekte zorlanabilir.
Mantıksal sıralama ve organizasyon becerilerinde zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye karakterler ve ortam görsel içerikli hali ile
İçerik
çalışma kâğıdı oluşturularak verilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin “Teknoloji ve Eğitim” konularında kelimeleri
hatırlama ve ifade etme becerileri akranlarından farklı ise öğrenciye konu ile ilgili
ilişkili / ilişkisiz örneklerin olduğu bir kelime listesi sunulur ve öğrenciden ilişkili
olanları işaretlemesi istenir. Öğrenciden “Teknoloji” ile ilgili olanları kırmızı kalemle,
“Eğitim” ile ilgili olanları mavi kalemle işaretlemesi istenerek hangi ifadenin hangi
kavramı belirttiğini de ayrıştırması sağlanır.
SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci bilişsel, fiziksel, görsel ve
işitsel olarak destek olabilecek akranı ile gruplanır. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler
İF1’deki kelime listesinde çizerek seçtikleri kelimeleri yazarak grup çalışmasına
katılır. Öğrencinin seçtiği kelimeyi anlayabilmesi için çeviri programları ya da
sözlüklerden faydalanmasına izin verilir. Öğrencinin çizim becerileri iyi düzeyde
Süreç ise çizerek anlatır ancak değilse öğrenci sözel dil kullanmadan kukla ya da jest ve
mimiklerle anlatır.
SF3: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci bilişsel, fiziksel, görsel
ve işitsel olarak destek olabilecek akranı ile gruplanır. Öğrenci için haber metnine
yönelik verilen "Hikâye Haritalama" stratejisindeki şablonda ortam, ana olay ve
sonuç bölümlerine yönelik metin içerisinde yer alan görsellere ilişkin renkli bölümler
eklenir. Örneğin ortam için kırmızı metin rengi, ana olay için sarı metin rengi ve
sonuç için mavi metin rengi tercih edilerek öğrencinin şablonu kolaylıkla doldurması
sağlanır.
SF4: Metin sıralamalarında zorlanan öğrenciler için yapay zekâ kullanılarak
sıralaması sağlanabilir.
175