Page 175 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 28


        TEMA 7: NEWS STORIES

         Etkinliğe             E12.7.R1.  Students  will  be  able  to  list  vocabulary  for  narrating  and  describing
         Dönüştürülecek        events in a text.
         Öğrenme Çıktıları     E12.7.R2. Students will be able to reorder the past events in a news story.

                               Geçmiş zamandaki metinleri anlar.
         Ön Koşul Beceriler /   Okuduğu metni analiz ederek temel unsurları belirler ve kategorize eder.
         Temel Kabuller
                               Karışık  hâlde  haber  metinlerini  verilen  cümleleri  sıralayarak  anlamlı  ve  tutarlı
                               metinler oluşturur.

                               Geçmiş zamandaki metinleri anlamakta zorlanabilir.
                               Metinleri analiz ederek temel unsurları belirlemekte ve kategorize etmekte güçlük
                               yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Karışık cümleleri sıralayarak anlamlı ve tutarlı metinler oluşturmakta zorlanabilir.

                               Metin analizinde eleştirel düşünmekte zorlanabilir.

                               Mantıksal sıralama ve organizasyon becerilerinde zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  karakterler  ve  ortam  görsel  içerikli  hali  ile
         İçerik
                               çalışma kâğıdı oluşturularak verilir.
                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin “Teknoloji ve Eğitim” konularında kelimeleri
                               hatırlama ve ifade etme becerileri akranlarından farklı ise öğrenciye konu ile ilgili
                               ilişkili  /  ilişkisiz  örneklerin  olduğu  bir  kelime  listesi  sunulur  ve  öğrenciden  ilişkili
                               olanları işaretlemesi istenir. Öğrenciden “Teknoloji” ile ilgili olanları kırmızı kalemle,
                               “Eğitim” ile ilgili olanları mavi kalemle işaretlemesi istenerek hangi ifadenin hangi
                               kavramı belirttiğini de ayrıştırması sağlanır.

                               SF2: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci bilişsel, fiziksel, görsel ve
                               işitsel olarak destek olabilecek akranı ile gruplanır. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler
                               İF1’deki  kelime  listesinde  çizerek  seçtikleri  kelimeleri  yazarak  grup  çalışmasına
                               katılır.  Öğrencinin  seçtiği  kelimeyi  anlayabilmesi  için  çeviri  programları  ya  da
                               sözlüklerden  faydalanmasına  izin  verilir.  Öğrencinin  çizim  becerileri  iyi  düzeyde
         Süreç                 ise çizerek anlatır ancak değilse öğrenci sözel dil kullanmadan kukla ya da jest ve
                               mimiklerle anlatır.

                               SF3: Gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci bilişsel, fiziksel, görsel
                               ve işitsel olarak destek olabilecek akranı ile gruplanır. Öğrenci için haber metnine
                               yönelik  verilen  "Hikâye  Haritalama"  stratejisindeki  şablonda  ortam,  ana  olay  ve
                               sonuç bölümlerine yönelik metin içerisinde yer alan görsellere ilişkin renkli bölümler
                               eklenir.  Örneğin  ortam  için  kırmızı  metin  rengi,  ana  olay  için  sarı  metin  rengi  ve
                               sonuç için mavi metin rengi tercih edilerek öğrencinin şablonu kolaylıkla doldurması
                               sağlanır.
                               SF4:  Metin  sıralamalarında  zorlanan  öğrenciler  için  yapay  zekâ  kullanılarak
                               sıralaması sağlanabilir.

                                                                                                         175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180