Page 176 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sıralaması yapılacak olan metin iki kopya
                               hâlinde hazırlanır. İlk kopyada metnin İngilizce hâli, ikinci kopyada ise Türkçe hâli bu-
                               lunurken aynı ifadeyi içeren cümleler her iki metinde de aynı metin rengi (giriş cümlesi-
                               nin her iki metinde de kırmızı, ikinci sıradaki cümlenin her iki metinde de mavi verilmesi
                               gibi) ile yazılır. Öğrenci Türkçe metni anlamına göre sıraladıktan sonra renkleri takip
                               ederek İngilizce metni de sıralar. Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ek süreye ihtiyaç
                               duyabileceği düşünülüyorsa metin dağıtma ve sıralama için ilk olarak çalışma kâğıt-
                               ları ona verilir. Makasla kâğıt kesme işleminin de zaman alacağı ve tehlike yarataca-
                               ğı düşünülüyorsa, öğretmen örnek metin kesme işlemini gösterirken desteğe ihtiyacı
                               olan öğrencinin kâğıdında gösterir böylece öğrenci için kâğıt kesilmiş olur.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler akranının kâğıdını değerlendirirken doğru ce-
                               vaplar  ile  kıyaslar.  Puanlamakta  güçlük  yaşayacağı  düşünülüyorsa  akran  desteği
                               sağlanarak ikili grupların iki kâğıdı aynı anda incelemesine olanak tanınır. Öğrenci
                               değerlendirme yapabilecek düzeyde ise öğrencinin değerlendirme sürecini kolaylaş-
                               tırmak için "gülen yüz'' emoji etiketi ya da "üzgün yüz" etiketi verilir. Öğretmenin oku-
                               duğu ifadeyi duyduğu yerlere " gülen yüz " yapıştırması bu ifadeleri hiç duymadıysa
                               kâğıdın boş bir kısmına " üzgün yüz " yapıştırması istenir. Süreç sonunda etiketlerin az
                               ya da çok olma durumuna göre performans ortaya çıkar.
         Ürün
                               ÜF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencilerin  değerlendirme  sürecini  kolaylaştırmak  için
                               öğrenciye üç farklı etiket / sticker verilerek öğrenciden istenen ifadelere yönelik metni
                               taraması ve metin içerisinde bularak sticker yapıştırması istenir. Örneğin "Öğrendiğim
                               Üç Şey" başlığı için öğrendiği durumlara üç kırmızı sticker yapıştırması, " Merak Etti-
                               ğim İki Şey " başlığı için metinde gördüğü ve kendisi için merak uyandıran iki duruma
                               sarı sticker yapıştırması, "Aklımda Kalan Bir Şey" başlığı için aklında kalan cümleye bir
                               mavi sticker yapıştırması istenir. Öğrencinin bireysel özelliklerine göre bu değerlendir-
                               me daha önceden öğrenciye sunulan Türkçe metinde de yapılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sınıf ortamında grup çalışmasına uygun olarak sıra düzenlemesi yapılır.
         Ortamı Düzenlemeleri


































    176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181