Page 176 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 176
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için sıralaması yapılacak olan metin iki kopya
hâlinde hazırlanır. İlk kopyada metnin İngilizce hâli, ikinci kopyada ise Türkçe hâli bu-
lunurken aynı ifadeyi içeren cümleler her iki metinde de aynı metin rengi (giriş cümlesi-
nin her iki metinde de kırmızı, ikinci sıradaki cümlenin her iki metinde de mavi verilmesi
gibi) ile yazılır. Öğrenci Türkçe metni anlamına göre sıraladıktan sonra renkleri takip
ederek İngilizce metni de sıralar. Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ek süreye ihtiyaç
duyabileceği düşünülüyorsa metin dağıtma ve sıralama için ilk olarak çalışma kâğıt-
ları ona verilir. Makasla kâğıt kesme işleminin de zaman alacağı ve tehlike yarataca-
ğı düşünülüyorsa, öğretmen örnek metin kesme işlemini gösterirken desteğe ihtiyacı
olan öğrencinin kâğıdında gösterir böylece öğrenci için kâğıt kesilmiş olur.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler akranının kâğıdını değerlendirirken doğru ce-
vaplar ile kıyaslar. Puanlamakta güçlük yaşayacağı düşünülüyorsa akran desteği
sağlanarak ikili grupların iki kâğıdı aynı anda incelemesine olanak tanınır. Öğrenci
değerlendirme yapabilecek düzeyde ise öğrencinin değerlendirme sürecini kolaylaş-
tırmak için "gülen yüz'' emoji etiketi ya da "üzgün yüz" etiketi verilir. Öğretmenin oku-
duğu ifadeyi duyduğu yerlere " gülen yüz " yapıştırması bu ifadeleri hiç duymadıysa
kâğıdın boş bir kısmına " üzgün yüz " yapıştırması istenir. Süreç sonunda etiketlerin az
ya da çok olma durumuna göre performans ortaya çıkar.
Ürün
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin değerlendirme sürecini kolaylaştırmak için
öğrenciye üç farklı etiket / sticker verilerek öğrenciden istenen ifadelere yönelik metni
taraması ve metin içerisinde bularak sticker yapıştırması istenir. Örneğin "Öğrendiğim
Üç Şey" başlığı için öğrendiği durumlara üç kırmızı sticker yapıştırması, " Merak Etti-
ğim İki Şey " başlığı için metinde gördüğü ve kendisi için merak uyandıran iki duruma
sarı sticker yapıştırması, "Aklımda Kalan Bir Şey" başlığı için aklında kalan cümleye bir
mavi sticker yapıştırması istenir. Öğrencinin bireysel özelliklerine göre bu değerlendir-
me daha önceden öğrenciye sunulan Türkçe metinde de yapılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sınıf ortamında grup çalışmasına uygun olarak sıra düzenlemesi yapılır.
Ortamı Düzenlemeleri
176