Page 178 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Bu yöntem öğrencilerin öğrenme süreçlerini yansıtmasına, bilgiyi organize etmesi-
ne ve dersin anahtar noktalarını belirlemesine yardımcı olur. Ayrıca öğretmenlere
öğrencilerin konuyu ne kadar anladığını ve hangi alanlarda daha fazla yardıma
ihtiyaç duyduklarını değerlendirme imkânı sunar.
Bu planda 3-2-1 değerlendirme yöntemi şu şekilde kullanılmıştır: Etkinliğin sonun-
da öğrenciler "Mobil Cihazlar ve Oyunlar" konulu etkinlikte öğrendikleri "üç önemli
noktayı", hâlâ merak ettikleri "iki konuyu" ve etkinlikten akıllarında kalan "en önemli
şeyi" yazarak geri bildirim sağlarlar. Bu yöntem öğrencilerin etkinlik sırasında edin-
dikleri bilgileri yansıtmalarını ve analiz etmelerini sağlar.
Birinci Ders
Warm-up:
Çiz ve Tahmin Et (Draw and Guess) etkinliği öğrencilerin derse odaklanmasını
sağlamak, yaratıcı düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla dersin
başında uygulanır. Öğretmen Teknoloji ve Eğitim konusuyla ilgili çeşitli kelime ve
kavramları küçük kâğıtlara yazar. Örneğin; tablet, e-book, online course, mobile
app vb. (SF1). Öğrenciler 4 kişilik gruplara ayrılır. Her grup sırayla bir kâğıt çeker ve
kâğıtta yazan kelimeyi / kavramı çizer. Çizim yapan öğrenci kelimeyi veya kavramı
yazmadan sadece çizimle anlatır. Diğer grup üyeleri çizilen resmi tahmin etmeye
çalışır. Doğru tahmin eden grup bir sonraki çizimi yapar (SF2). Warm-up etkinliği
sonrasında öğrencilerin okudukları metni derinlemesine anlamalarını ve analiz
etmelerini sağlamak amacıyla hikâye haritalama etkinliğine geçiş yapılır.
Reading 1:
Hikâye Haritalama (Story Mapping)
Hikâye haritalama stratejisi öğrencilerin bilgiyi organize etme ve kategorize
etme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler 4 kişilik küçük gruplara ayrılır.
Her gruba "Teknoloji ve Eğitim" konulu bir haber metni dağıtılır. Gruplar haber
Uygulama Süreci metnini okuduktan sonra ortam (setting), ana olay (main event) ve sonuç (ending)
bölümlerinin olduğu şablonu kategorize ederler (Bkz. EK1)(SF3).
Ortam (Setting): Bu bölümde hikâyenin zamanı (time), hikâyenin geçtiği ortam
(place) ve hikâyeye dahil olan karakterler (characters) belirtilir (İF1).
Ana Olay (Main Event): Bu bölümde olaylar dizisi, çatışmalar ve hikâyenin doruk
noktası (Events, Conflicts, and Climax) açıklanır. Her bir olayın sıralaması "İlk
olarak (First)”, "Ardından (After)”, "Bu sırada (Meanwhile)”, "Bu olayın ardından
(Following)” ve "Sonra (Then)” ifadeleri ile belirtilir.
Sonuç (Ending): Bu bölümde hikâyenin sonuç bölümü (Conclusion) şablonda
açıklanır.
Gruplar doğru ve detaylı bir şekilde metni kategorize etmeye çalışır. Şablonlar
tamamlandıktan sonra gruplar doldurdukları tabloları diğer gruplarla değiştirir.
Öğretmen cevapları açıklar ve öğrenciler diğer grubun cevaplarını kontrol eder.
Öğrenciler doğru cevapların yanına tik atarlar ve her doğru cevap 1 puan olarak
değerlendirilir. Etkinliğin sonunda en çok doğru cevabı bulan grup kazanır (ÜF1).
Hikâye haritalama etkinliği tamamlandıktan sonra öğrencilerin okuma, anlama
becerilerini ve anlamsal sıralama yeteneklerini geliştirmek amacıyla metin sıralama
etkinliğine geçilir.
178