Page 178 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Bu yöntem öğrencilerin öğrenme süreçlerini yansıtmasına, bilgiyi organize etmesi-
                               ne ve dersin anahtar noktalarını belirlemesine yardımcı olur. Ayrıca öğretmenlere
                               öğrencilerin konuyu ne kadar anladığını ve hangi alanlarda daha fazla yardıma
                               ihtiyaç duyduklarını değerlendirme imkânı sunar.
                               Bu planda 3-2-1 değerlendirme yöntemi şu şekilde kullanılmıştır: Etkinliğin sonun-
                               da öğrenciler "Mobil Cihazlar ve Oyunlar" konulu etkinlikte öğrendikleri "üç önemli
                               noktayı", hâlâ merak ettikleri "iki konuyu" ve etkinlikten akıllarında kalan "en önemli
                               şeyi" yazarak geri bildirim sağlarlar. Bu yöntem öğrencilerin etkinlik sırasında edin-
                               dikleri bilgileri yansıtmalarını ve analiz etmelerini sağlar.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:

                               Çiz  ve  Tahmin  Et  (Draw  and  Guess)  etkinliği  öğrencilerin  derse  odaklanmasını
                               sağlamak,  yaratıcı  düşünme  ve  iletişim  becerilerini  geliştirmek  amacıyla  dersin
                               başında uygulanır. Öğretmen Teknoloji ve Eğitim konusuyla ilgili çeşitli kelime ve
                               kavramları küçük kâğıtlara yazar. Örneğin; tablet, e-book, online course, mobile
                               app vb. (SF1). Öğrenciler 4 kişilik gruplara ayrılır. Her grup sırayla bir kâğıt çeker ve
                               kâğıtta yazan kelimeyi / kavramı çizer. Çizim yapan öğrenci kelimeyi veya kavramı
                               yazmadan sadece çizimle anlatır. Diğer grup üyeleri çizilen resmi tahmin etmeye
                               çalışır. Doğru tahmin eden grup bir sonraki çizimi yapar (SF2). Warm-up etkinliği
                               sonrasında  öğrencilerin  okudukları  metni  derinlemesine  anlamalarını  ve  analiz
                               etmelerini sağlamak amacıyla hikâye haritalama etkinliğine geçiş yapılır.
                               Reading 1:
                               Hikâye Haritalama (Story Mapping)

                               Hikâye  haritalama  stratejisi  öğrencilerin  bilgiyi  organize  etme  ve  kategorize
                               etme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler 4 kişilik küçük gruplara ayrılır.
                               Her  gruba  "Teknoloji  ve  Eğitim"  konulu  bir  haber  metni  dağıtılır.  Gruplar  haber
         Uygulama Süreci       metnini okuduktan sonra ortam (setting), ana olay (main event) ve sonuç (ending)
                               bölümlerinin olduğu şablonu kategorize ederler (Bkz. EK1)(SF3).

                               Ortam  (Setting):  Bu  bölümde  hikâyenin  zamanı  (time),  hikâyenin  geçtiği  ortam
                               (place) ve hikâyeye dahil olan karakterler (characters) belirtilir (İF1).

                               Ana Olay (Main Event): Bu bölümde olaylar dizisi, çatışmalar ve hikâyenin doruk
                               noktası  (Events,  Conflicts,  and  Climax)  açıklanır.  Her  bir  olayın  sıralaması  "İlk
                               olarak  (First)”,  "Ardından  (After)”,  "Bu  sırada  (Meanwhile)”,  "Bu  olayın  ardından
                               (Following)” ve "Sonra (Then)” ifadeleri ile belirtilir.
                               Sonuç  (Ending):  Bu  bölümde  hikâyenin  sonuç  bölümü  (Conclusion)  şablonda
                               açıklanır.
                               Gruplar  doğru  ve  detaylı  bir  şekilde  metni  kategorize  etmeye  çalışır.  Şablonlar
                               tamamlandıktan sonra gruplar doldurdukları tabloları diğer gruplarla değiştirir.
                               Öğretmen cevapları açıklar ve öğrenciler diğer grubun cevaplarını kontrol eder.
                               Öğrenciler doğru cevapların yanına tik atarlar ve her doğru cevap 1 puan olarak
                               değerlendirilir. Etkinliğin sonunda en çok doğru cevabı bulan grup kazanır (ÜF1).
                               Hikâye  haritalama  etkinliği  tamamlandıktan  sonra  öğrencilerin  okuma,  anlama
                               becerilerini ve anlamsal sıralama yeteneklerini geliştirmek amacıyla metin sıralama
                               etkinliğine geçilir.


    178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183