Page 179 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               İkinci Ders
                               Reading 2:
                               Metin Sıralama (Text Sequencing)
                               Öğrenciler mobil cihazlar ve oyunlar hakkında verilen karışık cümleleri doğru sıraya
                               koyarak anlamlı bir metin oluşturur (SF4). Bu etkinlik öğrencilerin okuma, anlama
                               ve mantıksal sıralama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Sınıf 3 veya 4 kişilik küçük
                               gruba  ayrılır  (FÖOD1).    Öğretmen  her  gruba  karışık  hâlde  numaralandırılmış
                               cümlelerin  yer  aldığı  "Mobil  Cihazlar  ve  Oyunlar"  konulu  metni  dağıtır.  Gruplar
                               kâğıttaki  cümleleri  makasla  keserek  her  bir  cümleyi  ayrı  bir  şerit  hâline  getirir.
                               Daha sonra cümle şeritlerini doğru sıralamayla boş bir A4 kâğıdına yapıştırır. Süre
                               dolduğunda öğretmen doğru sıralamayı açıklar ve öğrenciler kendi çalışmalarını
                               kontrol ederek yanlış olanları düzeltir (SF5). Bu etkinlik öğrencilerin okuma, anlama
                               ve mantıksal sıralama becerilerini geliştirir.
                               3-2-1 Değerlendirme Yöntemi

                               Etkinliğin  sonunda  öğrencilerden  öğrenmelerini  yansıtmak  ve  değerlendirmek
                               amacıyla 3-2-1 yöntemi kullanılır. Bu yöntemde öğretmen her öğrenciye bir form
                               dağıtır (Bkz. EK2). Form dijital olarak da paylaşılabilir.
                               Öğrencilerden etkinlik sırasında öğrendikleri üç önemli noktayı, hâlâ merak ettik-
                               leri veya daha fazla bilgi edinmek istedikleri iki konuyu ve etkinlikten akıllarında
                               kalan en önemli şeyi yazmaları istenir.
                               Öğrenciler "Öğrendiğim Üç Nokta" başlığı altında etkinlik sırasında öğrendikleri üç
                               önemli noktayı belirtirler.
                               Örneğin "I learned how mobile devices are used in education." gibi ifadeler yazar-
                               lar.
         Değerlendirme         "Merak Ettiğim İki Konu" başlığı altında, hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi
                               edinmek istedikleri iki konuyu yazarlar.
                               Örneğin "I want to learn more about the effects of mobile games on education."
                               gibi ifadeler kullanırlar.
                               Son olarak "Aklımda Kalan Bir Şey" başlığı altında etkinlikten akıllarında kalan en
                               önemli şeyi yazarlar.
                               Örneğin "The relationship between technology and education" gibi bir ifade kulla-
                               nabilirler.
                               Öğrencilerin bu formları doldurmasının ardından öğretmen formları toplar ve ge-
                               nel bir değerlendirme yapar (ÜF2). Sınıfta öğrencilerin merak ettiği konular üze-
                               rinde tartışmalar yapılabilir. Bu süreç öğretmene öğrencilerin öğrenme süreçlerini
                               gözlemleme ve hangi konularda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını belirleme
                               fırsatı sağlar.

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Tasarım Ögeleri         •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
                                   larına uygun hedefler belirleyin.
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.

                                                                                                         179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184