Page 179 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İkinci Ders
Reading 2:
Metin Sıralama (Text Sequencing)
Öğrenciler mobil cihazlar ve oyunlar hakkında verilen karışık cümleleri doğru sıraya
koyarak anlamlı bir metin oluşturur (SF4). Bu etkinlik öğrencilerin okuma, anlama
ve mantıksal sıralama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Sınıf 3 veya 4 kişilik küçük
gruba ayrılır (FÖOD1). Öğretmen her gruba karışık hâlde numaralandırılmış
cümlelerin yer aldığı "Mobil Cihazlar ve Oyunlar" konulu metni dağıtır. Gruplar
kâğıttaki cümleleri makasla keserek her bir cümleyi ayrı bir şerit hâline getirir.
Daha sonra cümle şeritlerini doğru sıralamayla boş bir A4 kâğıdına yapıştırır. Süre
dolduğunda öğretmen doğru sıralamayı açıklar ve öğrenciler kendi çalışmalarını
kontrol ederek yanlış olanları düzeltir (SF5). Bu etkinlik öğrencilerin okuma, anlama
ve mantıksal sıralama becerilerini geliştirir.
3-2-1 Değerlendirme Yöntemi
Etkinliğin sonunda öğrencilerden öğrenmelerini yansıtmak ve değerlendirmek
amacıyla 3-2-1 yöntemi kullanılır. Bu yöntemde öğretmen her öğrenciye bir form
dağıtır (Bkz. EK2). Form dijital olarak da paylaşılabilir.
Öğrencilerden etkinlik sırasında öğrendikleri üç önemli noktayı, hâlâ merak ettik-
leri veya daha fazla bilgi edinmek istedikleri iki konuyu ve etkinlikten akıllarında
kalan en önemli şeyi yazmaları istenir.
Öğrenciler "Öğrendiğim Üç Nokta" başlığı altında etkinlik sırasında öğrendikleri üç
önemli noktayı belirtirler.
Örneğin "I learned how mobile devices are used in education." gibi ifadeler yazar-
lar.
Değerlendirme "Merak Ettiğim İki Konu" başlığı altında, hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi
edinmek istedikleri iki konuyu yazarlar.
Örneğin "I want to learn more about the effects of mobile games on education."
gibi ifadeler kullanırlar.
Son olarak "Aklımda Kalan Bir Şey" başlığı altında etkinlikten akıllarında kalan en
önemli şeyi yazarlar.
Örneğin "The relationship between technology and education" gibi bir ifade kulla-
nabilirler.
Öğrencilerin bu formları doldurmasının ardından öğretmen formları toplar ve ge-
nel bir değerlendirme yapar (ÜF2). Sınıfta öğrencilerin merak ettiği konular üze-
rinde tartışmalar yapılabilir. Bu süreç öğretmene öğrencilerin öğrenme süreçlerini
gözlemleme ve hangi konularda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını belirleme
fırsatı sağlar.
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.).
Tasarım Ögeleri • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
larına uygun hedefler belirleyin.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
179