Page 167 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye ses kaydını birkaç kez dinletmek dinleme metni
                               akışını (yavaşlatmak, durdurup tekrar dinlemek gibi) kontrol edebileceği teknolojik
                               donanımı kullanmasını sağlar. Dinleme metninde yer alan cümlelerin sıralı bir şekilde
                               alt alta yer aldığı ve cümlelerin başlangıç kelimelerin kalın fontla (bold) yazılı olduğu
                               bir dinleme etkinliği kâğıdı hazırlanabilir. Öğrencinin hem dinlemede hem not almada
                               zorlanacağı düşünülüyorsa dinleme metninin tamamı yazılı olarak sunulur ve çalışma
                               kâğıdına yazması beklenen (Problem, Negative Moods, Suggestions) bilgileri içeren
                               cümleler fosforlu kalemle işaretlenir, önemli noktaları vurgulayan bir rehber sağlan-
                               mış olur.
                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye öğretmen ders özeti hazırlar ve çalışma yaprağı
                               olarak verir. Öğretmen EBA portalında bu derse özel anlatım ve alıştırma etkinliklerini
                               seçerek öğrenciye özel bir çalışma klasörü hazırlayabilir. Ders esnasında öğretmen
         Süreç                 doğrudan  anlatıma  geçtiğinde  öğrenci  öğretmeni  takip  ederek  pekiştirme  amaçlı
                               fosforlu kalemle cümleleri renklendirir. Tahtaya yazılan anlatımı çalışma kâğıdı üze-
                               rinde bu şekilde takip edebilir. Öğrenci isterse defterine not alabilir.
                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için cümle kartları kolaylaştırıcı olarak kullanılır.
                               Öğrencinin grup çalışmasında akranları rol yaparken kullanacağı cümlenin tamamı-
                               nı renkli kalemlerle karta yazar. Bu derste konuşma kartı hazırlandığı için öğrencinin
                               kimden sonra konuşacağı, beden dili vb. konularında öğrenci kartına kısa  notlar ala-
                               bilir.
                               SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için rol yapma kartlarında kısa ve söylenmesi
                               kolay kelimelerden oluşan bir cümle kurulur. Öğrencinin söyleyeceği cümlenin tamamı
                               karta yazabilir. İngilizce cümlenin teleffuzu  kolaylaştırmak için karta telaffuzu yazı-
                               labilir.
                               ÜF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenci etkinliğe sözlü olarak katılmakta zorlanırsa
                               yazdığı not kartlarını göstermesi istenebilir.
                               ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin düşüncelerini yapılandırmasına  ve ne hakkında
                               yazacağına karar vermesine yardımcı olmak için rehber sorular yazılır.
                               Örnek :
                               -Bugün derste ne öğrendin?
                               -Bu öğrenme senin için neden önemliydi?
                               -Bu bilgiyi günlük hayatında nasıl kullanabilirsin?
         Ürün                  -Hangi konularda zorlandın ve bu zorlukları nasıl aşabilirsin?
                               -Bir sonraki derste neyi farklı yapabilirsin?
                               Öğrencilere başarılı yansıtıcı günlük örnekleri gösterilir, öğretmen  ne beklediğini net-
                               leştirir. Örnekler öğrencilere kendi yazılarını nasıl yapılandıracakları konusunda ilham
                               verebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler yazılı günlük yerine sesli bir kayıt yaparak
                               “sesli günce” ile  düşüncelerini ifade edebilirler. Bu uygulama hem yazma konusunda
                               güçlük çeken hem de  ifade yeteneği daha güçlü olan öğrenciler için iyi bir alternatif
                               olabilir. Ayrıca öğrenci dijital platformda günlük tutabilir.
                               ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metin yazmada kullanılacak olan kelime sa-
                               yısı öğrencinin seviyesine göre azaltılabilir. Yaratıcı yazarlıkta zorlanacak öğrenci için
                               ödev alt alta yazılı sıralı cümleler olarak istenebilir.
                               FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ikili grup etkinliği sırasında sınıf içerisinde
                               rahat hareket edebileceği şekilde sıra düzenlemesi yapılır. Desteğe ihtiyacı olan öğ-
         Fiziksel Öğrenme      rencinin performansı yüksek olan bir öğrenci ile eşleşmesi sağlanır. Birbirlerinin kâğıt-
         Ortamı Düzenlemeleri  larını rahatça görebilecekleri bir fiziki ortam hazırlanır.
                               FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için grup etkinliği sırasında sınıf içerisinde ra-
                               hat hareket edebileceği şekilde sıra düzenlemesi yapılır.

                                                                                                         167
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172