Page 167 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 167
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye ses kaydını birkaç kez dinletmek dinleme metni
akışını (yavaşlatmak, durdurup tekrar dinlemek gibi) kontrol edebileceği teknolojik
donanımı kullanmasını sağlar. Dinleme metninde yer alan cümlelerin sıralı bir şekilde
alt alta yer aldığı ve cümlelerin başlangıç kelimelerin kalın fontla (bold) yazılı olduğu
bir dinleme etkinliği kâğıdı hazırlanabilir. Öğrencinin hem dinlemede hem not almada
zorlanacağı düşünülüyorsa dinleme metninin tamamı yazılı olarak sunulur ve çalışma
kâğıdına yazması beklenen (Problem, Negative Moods, Suggestions) bilgileri içeren
cümleler fosforlu kalemle işaretlenir, önemli noktaları vurgulayan bir rehber sağlan-
mış olur.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye öğretmen ders özeti hazırlar ve çalışma yaprağı
olarak verir. Öğretmen EBA portalında bu derse özel anlatım ve alıştırma etkinliklerini
seçerek öğrenciye özel bir çalışma klasörü hazırlayabilir. Ders esnasında öğretmen
Süreç doğrudan anlatıma geçtiğinde öğrenci öğretmeni takip ederek pekiştirme amaçlı
fosforlu kalemle cümleleri renklendirir. Tahtaya yazılan anlatımı çalışma kâğıdı üze-
rinde bu şekilde takip edebilir. Öğrenci isterse defterine not alabilir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için cümle kartları kolaylaştırıcı olarak kullanılır.
Öğrencinin grup çalışmasında akranları rol yaparken kullanacağı cümlenin tamamı-
nı renkli kalemlerle karta yazar. Bu derste konuşma kartı hazırlandığı için öğrencinin
kimden sonra konuşacağı, beden dili vb. konularında öğrenci kartına kısa notlar ala-
bilir.
SF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için rol yapma kartlarında kısa ve söylenmesi
kolay kelimelerden oluşan bir cümle kurulur. Öğrencinin söyleyeceği cümlenin tamamı
karta yazabilir. İngilizce cümlenin teleffuzu kolaylaştırmak için karta telaffuzu yazı-
labilir.
ÜF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenci etkinliğe sözlü olarak katılmakta zorlanırsa
yazdığı not kartlarını göstermesi istenebilir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin düşüncelerini yapılandırmasına ve ne hakkında
yazacağına karar vermesine yardımcı olmak için rehber sorular yazılır.
Örnek :
-Bugün derste ne öğrendin?
-Bu öğrenme senin için neden önemliydi?
-Bu bilgiyi günlük hayatında nasıl kullanabilirsin?
Ürün -Hangi konularda zorlandın ve bu zorlukları nasıl aşabilirsin?
-Bir sonraki derste neyi farklı yapabilirsin?
Öğrencilere başarılı yansıtıcı günlük örnekleri gösterilir, öğretmen ne beklediğini net-
leştirir. Örnekler öğrencilere kendi yazılarını nasıl yapılandıracakları konusunda ilham
verebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler yazılı günlük yerine sesli bir kayıt yaparak
“sesli günce” ile düşüncelerini ifade edebilirler. Bu uygulama hem yazma konusunda
güçlük çeken hem de ifade yeteneği daha güçlü olan öğrenciler için iyi bir alternatif
olabilir. Ayrıca öğrenci dijital platformda günlük tutabilir.
ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metin yazmada kullanılacak olan kelime sa-
yısı öğrencinin seviyesine göre azaltılabilir. Yaratıcı yazarlıkta zorlanacak öğrenci için
ödev alt alta yazılı sıralı cümleler olarak istenebilir.
FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için ikili grup etkinliği sırasında sınıf içerisinde
rahat hareket edebileceği şekilde sıra düzenlemesi yapılır. Desteğe ihtiyacı olan öğ-
Fiziksel Öğrenme rencinin performansı yüksek olan bir öğrenci ile eşleşmesi sağlanır. Birbirlerinin kâğıt-
Ortamı Düzenlemeleri larını rahatça görebilecekleri bir fiziki ortam hazırlanır.
FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için grup etkinliği sırasında sınıf içerisinde ra-
hat hareket edebileceği şekilde sıra düzenlemesi yapılır.
167