Page 163 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163

İngilizce

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Öğrenci Değerlendirme Formu: Öğretmen süreç sonunda yapacağı değerlendir-
                               me formunu öğrencilerle paylaşır. Bu formda değerlendirme kriterleriyle beraber
                               gerekli tüm açıklamalar yer alır. Tüm öğrenciler tek tek değerlendirilerek dönütler
                               alınır.

                               Birinci Ders
                               Ters Yüz Öğretim Modeli

                               Hazırlık  Aşaması:  Öğretmen  evrensel  insan  haklarını  ele  alan  3-5  dakikalık  bir
                               etkileşimli  video  (İF1)  (Hazırlanan  video  belirli  noktalarda  durdurulacak  ve
                               durdurulduğu yer öğrencilerin videoya ilişkin soruları cevaplayacağı şekilde olmalı.)
                               hazırlar,  öğrencilerle EBA sınıf platformu üzerinden paylaşılır ve öğrencilerin kendi
                               hızlarına göre evde belirlenen sürede tamamlamaları istenir (SF1).

                               Sınıf Zamanı:

                               Tartışmacı yaklaşım:

                               Warm-up:

                               Ders  esnasında  öğretmen  öğrencilere  tartışmacı  yaklaşıma  göre  Evrensel  İnsan
                               Hakları Beyanname’sinin “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, toplum ve devlet
                               tarafından  korunur  (madde  16.3)”  maddesi  ele  alınarak  sınıfta  görsel  içerikler
                               sunar (İF2) ve sınıfa açıklama yapar.

                               Konu Belirleme ve Hazırlık: Öğretmen tartışmaya hazırlık sürecinde öğrencilere
                               araştırma yapmaları için belirli bir süre verir. Öğrenciler 5-6 kişilik gruplara ayrılır.
         Uygulama Süreci       Öğretmen gruplardan aile kavramının toplumsal, kültürel ve ekonomik faktörlerden
                               nasıl etkilendiğine ilişkin internet ortamında üzerinde araştırma yapmalarını ister
                               (SF2).

                               Speaking:

                               Tartışmanın Yönetim Basamağı: Tartışma kuralları öğretmen tarafından belirlenir.
                               Bu  süreçte  ailelerin  sosyal,  kültürel  ve  ekonomik  faktörlerine  ilişkin  tartışma
                               kapsamları belirlenir. Belirlenen saygı ve empati, sıra ile konuşma, etkili dinleme,
                               zaman  yönetimi  ögelerine  dikkat  edilerek  süreç  ilerler  ve  bu  kurallarla  birlikte
                               tartışma devam eder (SF3).

                               İkinci Ders

                               Farklı  Görüşlerin  İfade  Edilmesi:  Her  gruptan  belirlenen  sözcüler  aracılığıyla
                               grupların  görüşlerini  ifade  etmeleri  ve  diğer  gruplardaki  görüşleri  dinleyerek
                               karşılıklı olarak fikir alışverişinde bulunmaları istenir (SF4).

                               Writing

                               Eleştirel  Düşünme  ve  Analiz:  Bu  basamakta  öğrencilerin  aile  kavramının
                               toplumsal, kültürel ve ekonomik faktörlerden nasıl etkilendiğini daha derinlemesine
                               tanımasına imkân verilir ve her grubun aile kavramıyla ilgili kendi fikirlerini yansıtan
                               slogan bulması ve bunu sınıf panosunda (FÖOD1) paylaşmaları istenir (SF5).

                                                                                                         163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168