Page 163 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 163
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Öğrenci Değerlendirme Formu: Öğretmen süreç sonunda yapacağı değerlendir-
me formunu öğrencilerle paylaşır. Bu formda değerlendirme kriterleriyle beraber
gerekli tüm açıklamalar yer alır. Tüm öğrenciler tek tek değerlendirilerek dönütler
alınır.
Birinci Ders
Ters Yüz Öğretim Modeli
Hazırlık Aşaması: Öğretmen evrensel insan haklarını ele alan 3-5 dakikalık bir
etkileşimli video (İF1) (Hazırlanan video belirli noktalarda durdurulacak ve
durdurulduğu yer öğrencilerin videoya ilişkin soruları cevaplayacağı şekilde olmalı.)
hazırlar, öğrencilerle EBA sınıf platformu üzerinden paylaşılır ve öğrencilerin kendi
hızlarına göre evde belirlenen sürede tamamlamaları istenir (SF1).
Sınıf Zamanı:
Tartışmacı yaklaşım:
Warm-up:
Ders esnasında öğretmen öğrencilere tartışmacı yaklaşıma göre Evrensel İnsan
Hakları Beyanname’sinin “Aile toplumun doğal ve temel birimidir, toplum ve devlet
tarafından korunur (madde 16.3)” maddesi ele alınarak sınıfta görsel içerikler
sunar (İF2) ve sınıfa açıklama yapar.
Konu Belirleme ve Hazırlık: Öğretmen tartışmaya hazırlık sürecinde öğrencilere
araştırma yapmaları için belirli bir süre verir. Öğrenciler 5-6 kişilik gruplara ayrılır.
Uygulama Süreci Öğretmen gruplardan aile kavramının toplumsal, kültürel ve ekonomik faktörlerden
nasıl etkilendiğine ilişkin internet ortamında üzerinde araştırma yapmalarını ister
(SF2).
Speaking:
Tartışmanın Yönetim Basamağı: Tartışma kuralları öğretmen tarafından belirlenir.
Bu süreçte ailelerin sosyal, kültürel ve ekonomik faktörlerine ilişkin tartışma
kapsamları belirlenir. Belirlenen saygı ve empati, sıra ile konuşma, etkili dinleme,
zaman yönetimi ögelerine dikkat edilerek süreç ilerler ve bu kurallarla birlikte
tartışma devam eder (SF3).
İkinci Ders
Farklı Görüşlerin İfade Edilmesi: Her gruptan belirlenen sözcüler aracılığıyla
grupların görüşlerini ifade etmeleri ve diğer gruplardaki görüşleri dinleyerek
karşılıklı olarak fikir alışverişinde bulunmaları istenir (SF4).
Writing
Eleştirel Düşünme ve Analiz: Bu basamakta öğrencilerin aile kavramının
toplumsal, kültürel ve ekonomik faktörlerden nasıl etkilendiğini daha derinlemesine
tanımasına imkân verilir ve her grubun aile kavramıyla ilgili kendi fikirlerini yansıtan
slogan bulması ve bunu sınıf panosunda (FÖOD1) paylaşmaları istenir (SF5).
163