Page 158 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158

İngilizce

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               ihtiyaçlarını karşılar. Bu ders özelinde öğrencilere warm-up aşamasında görsel des-
                               tekleyiciler ve bireysel olarak kelime listesi de verilir. Dinleme etkinliğinde desteğe ihti-
                               yaç duyan öğrenciye bireyselleştirilmiş dinleme yapabilmeleri için teknolojik bir cihaz
                               sunulur. Ayrıca konuşma etkinliğinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciye simit etkinliğin-
                               de kullanması için küçük yapışkan kâğıtlar verilir.

                               Bağımsız Çalışma (Independent Study): Bağımsız çalışma eğitimde öğrencilere ken-
                               di öğrenme süreçlerini kontrol etme ve yönlendirme yeteneği kazandırmayı amaçla-
                               yan bir yaklaşımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üzerinde kendi
                               başlarına genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Bağımsız çalışma
                               bu derste “İyi bir arkadaşın nitelikleri nelerdir?” konusunda öğrencilere ders sonunda
                               verilen fikir yazısı ödevi ile uygulanmıştır.

                               Biçimsel  Değerlendirme  (Formal  Assessment):  Biçimlendirici  değerlendirme  yön-
                               temi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi öğren-
                               dikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler sunar. Bi-
                               çimlendirici değerlendirmenin anket, ev ödevi, çalışma testleri, özet sunumlar vb. gibi
                               pek çok farklı yöntemi vardır. Bu ders özelinde “İyi bir arkadaşın nitelikleri” hakkında
                               öğrencilere verilen bağımsız çalışma öğretmen tarafından değerlendirilir.

                               Birinci Ders
                               Warm-up:
                               İlk  olarak  tüm  öğrencilere  simit  şeklinde  bir  kâğıt  dağıtılır.  Öğrencilerden  kişilik
                               özelliklerini tarif ederken kullanılan sıfatlardan bildikleri simitin içine yazmaları istenir
                               (SF1). Daha sonra öğretmen öğrencilere “Arkadaşlık” ile ilgili bir şarkı (Örneğin One
                               Friend by Dan Seals) dinleterek (FÖOD1) derse başlar (SF2). Öğretmen beyin fırtınası
                               tekniği kullanarak her öğrencinin iyi bir arkadaşı tanımlayan üç özellik yazmasını ister.
                               Tüm öğrencilerden cevaplar alınır ve bu cevaplar arasında en çok yer alan üç özellik,
                               iyi bir arkadaşın özellikleri olarak tahtaya yazılır (SF3).
                               Listening:

                               Öğretmen öğrencilere arkadaşlık ve iyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında bir dinleme
                               metni  açar.  Dinleme  metni  ders  kitabından,  EBA’dan  (http://meb.ai/UXy3afm)
                                  (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) ya da öğretmenin belirlediği herhangi
                               bir açık kaynaktan açılabilir (FÖOD2), (İF1). Yapılacak etkinlik öğrencilere açıklanır
         Uygulama Süreci       ve dinleme etkinliği kurallarına göre etkinlik gerçekleşir. Öğrencilerden dinledikleri
                               metinden  çıkarımlar  yapmaları  ve  iyi  bir  arkadaşın  kişilik  özelliklerini  not  almaları
                               istenir. Öğrencilerden dinlenilen metne göre iyi bir arkadaşın özelliklerini beyin fırtınası
                               yaparak bulmaları istenir. Öğrencilerin cevapları tahtaya yazılır (SF4).
                               İkinci Ders

                               Speaking:
                               İş birlikli öğrenme süreci için öğrenciler konuşma etkinliği için heterojen 4 - 6 kişilik
                               gruplara ayrılır (FÖOD3). Grup üyelerine konuşma etkinliğinde kullanacakları etkinlik
                               kâğıdı dağıtılır (İF2).Her grup üyesi kişisel özellikleri hakkında bilgi verir. Grubun diğer
                               üyeleri etkinlik kâğıdında kendini tanıtan grup üyesinin ismini, kişisel özelliklerini yazar.
                               Kendini tanıtan grup üyesine ayrıca açık uçlu sorular sorar (Bu açık uçlu sorular “En
                               güçlü özelliğinin ne olduğunu düşünüyorsun?, En zayıf yönün sana göre nedir?, Senin
                               için ideal bir arkadaşın özellikleri nelerdir? vb.) şeklinde olabilir. Sorulacak açık uçlu
                               sorular hakkında etkinlik kâğıdında yönlendirmeler ya da örnekler olabilir. Konuşma
                               etkinliği  süresince  öğretmen  sınıf  içinde  dolaşıp  öğrencileri  gözlemler  ve  gerekirse

    158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163