Page 158 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 158
İngilizce
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ihtiyaçlarını karşılar. Bu ders özelinde öğrencilere warm-up aşamasında görsel des-
tekleyiciler ve bireysel olarak kelime listesi de verilir. Dinleme etkinliğinde desteğe ihti-
yaç duyan öğrenciye bireyselleştirilmiş dinleme yapabilmeleri için teknolojik bir cihaz
sunulur. Ayrıca konuşma etkinliğinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciye simit etkinliğin-
de kullanması için küçük yapışkan kâğıtlar verilir.
Bağımsız Çalışma (Independent Study): Bağımsız çalışma eğitimde öğrencilere ken-
di öğrenme süreçlerini kontrol etme ve yönlendirme yeteneği kazandırmayı amaçla-
yan bir yaklaşımdır. Bu yöntem öğrencilerin belirli bir konu veya beceri üzerinde kendi
başlarına genellikle öğretmen rehberliği olmadan çalışmasını içerir. Bağımsız çalışma
bu derste “İyi bir arkadaşın nitelikleri nelerdir?” konusunda öğrencilere ders sonunda
verilen fikir yazısı ödevi ile uygulanmıştır.
Biçimsel Değerlendirme (Formal Assessment): Biçimlendirici değerlendirme yön-
temi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi öğren-
dikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler sunar. Bi-
çimlendirici değerlendirmenin anket, ev ödevi, çalışma testleri, özet sunumlar vb. gibi
pek çok farklı yöntemi vardır. Bu ders özelinde “İyi bir arkadaşın nitelikleri” hakkında
öğrencilere verilen bağımsız çalışma öğretmen tarafından değerlendirilir.
Birinci Ders
Warm-up:
İlk olarak tüm öğrencilere simit şeklinde bir kâğıt dağıtılır. Öğrencilerden kişilik
özelliklerini tarif ederken kullanılan sıfatlardan bildikleri simitin içine yazmaları istenir
(SF1). Daha sonra öğretmen öğrencilere “Arkadaşlık” ile ilgili bir şarkı (Örneğin One
Friend by Dan Seals) dinleterek (FÖOD1) derse başlar (SF2). Öğretmen beyin fırtınası
tekniği kullanarak her öğrencinin iyi bir arkadaşı tanımlayan üç özellik yazmasını ister.
Tüm öğrencilerden cevaplar alınır ve bu cevaplar arasında en çok yer alan üç özellik,
iyi bir arkadaşın özellikleri olarak tahtaya yazılır (SF3).
Listening:
Öğretmen öğrencilere arkadaşlık ve iyi bir arkadaşın nitelikleri hakkında bir dinleme
metni açar. Dinleme metni ders kitabından, EBA’dan (http://meb.ai/UXy3afm)
(Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) ya da öğretmenin belirlediği herhangi
bir açık kaynaktan açılabilir (FÖOD2), (İF1). Yapılacak etkinlik öğrencilere açıklanır
Uygulama Süreci ve dinleme etkinliği kurallarına göre etkinlik gerçekleşir. Öğrencilerden dinledikleri
metinden çıkarımlar yapmaları ve iyi bir arkadaşın kişilik özelliklerini not almaları
istenir. Öğrencilerden dinlenilen metne göre iyi bir arkadaşın özelliklerini beyin fırtınası
yaparak bulmaları istenir. Öğrencilerin cevapları tahtaya yazılır (SF4).
İkinci Ders
Speaking:
İş birlikli öğrenme süreci için öğrenciler konuşma etkinliği için heterojen 4 - 6 kişilik
gruplara ayrılır (FÖOD3). Grup üyelerine konuşma etkinliğinde kullanacakları etkinlik
kâğıdı dağıtılır (İF2).Her grup üyesi kişisel özellikleri hakkında bilgi verir. Grubun diğer
üyeleri etkinlik kâğıdında kendini tanıtan grup üyesinin ismini, kişisel özelliklerini yazar.
Kendini tanıtan grup üyesine ayrıca açık uçlu sorular sorar (Bu açık uçlu sorular “En
güçlü özelliğinin ne olduğunu düşünüyorsun?, En zayıf yönün sana göre nedir?, Senin
için ideal bir arkadaşın özellikleri nelerdir? vb.) şeklinde olabilir. Sorulacak açık uçlu
sorular hakkında etkinlik kâğıdında yönlendirmeler ya da örnekler olabilir. Konuşma
etkinliği süresince öğretmen sınıf içinde dolaşıp öğrencileri gözlemler ve gerekirse
158